تبلیغات

چگونه می توان بهترین دستگاه جوجه کشی را خریداری کرد ؟

خرید دستگاه جوجه کشی یکی از انتخاب های پرچالش است که میتواند گاه به دغدغه اساسی برای افراد تبدیل شود. اما هنگام خرید دستگاه جوجه کشی باید به چه مواردی توجه کنیم که مناسب برای جوجه درآوری از تخم طیور بومی و محلی، پرندگان آبدوست و حتی تخم نطفه دار پرندگان زینتی باشد. چیکن هچ بدین منظور بهترین دستگاه  های جوجه کشی دنیا را با تکنولوژی نوین طراحی و تولید کرده است که با استفاده از آن میتوانید از تخم نطفه دار انواع پرندگان جوجه کشی نمایید و شاهد هچ بالا در انتهای دوره جوجه کشی باشید.

چگونه می توان بهترین دستگاه جوجه کشی را خریداری کرد ؟

بهترین دستگاه جوجه کشی چه ویژگی هایی دارد؟

دستگاه جوجه کشی باید دارای ویژگی های منحصر به فردی باشد که آن را به عنوان یک گزینه ایده آل برای خرید تبدیل کند در ادامه به توضیح برخی از این ویژگی ها پرداخته شده است که عبارتند از: 

برخورداری از بدنه مقاوم و ضد زنگ 

بدنه دستگاه جوجه‌کشی باید از موادی ساخته شود که ضدزنگ بوده و پوسیدگی در آن به چشم نخورد یا به مرور زمان زنگ نزند. این ویژگی بسیار مهم است زیرا بدنه‌ای که زنگ بزند، زمینه مناسبی برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها فراهم میکند و راندمان جوجه کشی را به شدت پایین می آورد. 

استفاده از مواد مقاوم و با کیفیت در ساخت بدنه دستگاه جوجه‌کشی، باعث افزایش عمر مفید دستگاه و کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات می‌شود.در حال حاضر بیشتر تولیدکنندگان به دلیل کاهش هزینه ها در ساخت دستگاه های خود از بدنه های نامناسب استفاده میکنند که امکان زنگ زدگی آنها وجود دارد.

عایق بندی اصولی 

بهتر است دستگاه خریداری شده از عایق‌بندی کامل برخوردار باشد. این عایق‌بندی باعث حفظ دمای یکنواخت و بهینه درون دستگاه شده و از نوسانات دمایی که می‌تواند به جنین‌ها آسیب برساند، جلوگیری می‌کند. این عایق بندی علاوه بر حفظ دمای یکنواخت در داخل دستگاه جوجه کشی میتواند به صرفه جویی در انرژی منجر شود و راندمان جوجه کشی را به طرز چشمگیری افزایش دهد. لازم به ذکر است اغلب تولیدکنندگان برای کاهش هزینه های تولیدی خود برای عایق بندی از مواد غیر اصولی استفاده میکنند که همین امر علاوه بر اینکه تلف شدن جنین در داخل تخم را به همراه دارد بلکه زیان اقتصادی را برای کاربر نیز به دنبال خواهد آورد. 

لازم به ذکر است تمامی دستگاه های جوجه کشی عرضه شده در وبسایت چیکن هچ از عایق بندی اصولی برخوردارند.

سیستم تنظیم دما ماشین جوجه کشی

دستگاه جوجه‌کشی باید از سیستم تنظیم دمای مناسب و کارآمدی برخوردار باشد تا بتواند شرایط بهینه را برای رشد و تکامل جنین‌ فراهم کند. یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای تامین دمای مناسب در دستگاه جوجه‌کشی استفاده از المنت‌های نسوز است.

از مزایای اینگونه سیستم های تامین دما میتوان به ایجاد دمای یکنواخت و پایدار، عمر طولانی و مقاومت بالا، ایمنی بالا، کارایی بهینه با مصرف انرژی کم اشاره کرد.

اکثر تولید کنندگان از سیستم های نامناسبی برای تامین دما استفاده میکنند که همین امر منجر به نوسانات دمایی شده و آسیب جدی به تخم های نطفه دار وارد میکند.

سیستم تامین رطوبت 

رطوبت دستگاه اگر به درستی تنظیم نشود تلفات در جوجه کشی بسیار و در بیشتر مواقع خفگی در جوجه ایجاد خواهد شد، بنابراین یکی دیگر از وظایف دستگاه جوجه کشی، کنترل رطوبت می باشد. همانطور که دوران نگهداری، انبارداری و حمل، تخم نیازمند رطوبت خاصی است باید در دوران جوجه کشی نیز به عنوان امری ضروری رعایت شود. زیرا قرار است در این مرحله وزن تخم تا زمان هچ شدن کاهش یابد.

اگر در دوران نگهداری و یا جوجه کشی رطوبت مطلوب را فراهم نکنید تخم رطوبت بیشتر یا کمتری را از دست داده و در نهایت به جوجه تبدیل نشده و به اصطلاح توله مرگ خواهد شد.

چگونه می توان بهترین دستگاه جوجه کشی را خریداری کرد ؟

سیستم تهویه مناسب در دستگاه جوجه کشی

یکی از نکات بسیار مهم در جوجه کشی ، تهویه می‌باشد. از آنجا که جوجه داخل تخم زنده است و نفس می‌کشد به اکسیژن احتیاج دارد. جوجه با  دفع دی اکسید کربن باید اکسیژن را از محیط جذب کرده و به حیات خود ادامه دهد. بنابراین همانطور که تهویه محیط  قرارگیری تخم  مهم است تهویه دستگاه جوجه کشی نیز باید به خوبی صورت گیرد. 

سیرکولاسیون 

یکی از مباحث مهم در هر دستگاه جوجه کشی سیرکولاسیون آن می‌باشد. معمولا هر دستگاه حداقل دارای یک فن بوده تا سیرکولاسیون را به نحو احسن در فضای داخلی به وجود آورد. سیرکوله فن به صورت 24 ساعته کار میکند تا دما و رطوبت در هر نقطه از کابین به صورت یکنواخت پخش گردد.

در این راستا باید دما با تلرانس 0.4 ± درجه و رطوبت با تلرانس 5 ± درصد تعادل داشته باشد یعنی دمای گرمترین بخش دستگاه و سردترین قسمت آن نباید بیش از 0.4 درجه و مرطوب ترین بخش دستگاه جوجه کشی با خشک ترین قسمت 5 درصد تفاوت داشته باشد البته در بحث رطوبت تا 7 الی 8 درصد عدم تعادل قابل چشم پوشی است.

موتور قدرتمند جوجه کشی 

 یک دستگاه جوجه کشی مناسب برای جوجه کشی  باید دارای قابلیت چرخش خودکار تخم‌ها باشد. این ویژگی از چسبیدن جنین به پوسته جلوگیری می‌کند و به رشد یکنواخت و سالم جنین کمک می‌کند. همچنین چرخش تخم ها را به صورت اصولی انجام دهد تا هیچگونه شوک حرکتی به آنها وارد نشود.

دستگاه های جوجه کشی که دارای موتور گیربکس دار هستند بهترین گزینه برای تجهیز دستگاه جوجه کشی میباشند.

برخورداری از سنسور نسل جدید

مجهز بودن به سنسور SHT، به‌ویژه نسل چهارم این سنسور، تاثیر بسزایی در بهبود فرایند جوجه‌کشی و افزایش راندمان دارد. نسل چهارم سنسور SHT، به‌عنوان جدیدترین و به‌روزترین سنسور حال حاضر دنیا است که امکانات و مزایای بسیاری را برای پرورش‌دهندگان فراهم می‌کند.

در مقابل، استفاده از سنسورهای بی‌کیفیت و نامناسب توسط دیگر تولید کنندگان، منجر به خسارات زیادی به پرورش‌دهندگان می‌شود. از مزایای سنسور SHT نسل چهار میتوان

  • دقت بالا در سنجش دما و رطوبت
  • پایداری بالا
  • تشخیص سریع تغییرات محیطی 
  • طول عمر بالا آن اشاره کرد.

برخورداری از ستر و هچر همزمان

یکی از روش های مرسوم جوجه کشی در دنیا استفاده از روش های ستر و هچر همزمان است. بهترین شرکت های دنیا مثل  Çimuka ،  R-COM  ،  BRINSEA از این تکنولوژی بهره می برند. طبیعتا استفاده از یک دستگاه به عنوان ستر و یک دستگاه به عنوان هچر نسبت به ستر و هچر همزمان مطلوب تر است اما در صورتی که امکان خرید دو دستگاه را ندارید سعی کنید حتما از ماشین های جوجه کشی با تکنولوژی ستر و هچر همزمان استفاده کنید.

کاربری ساده 

شرکت های دارای سابقه قدیمی برخلاف شرکت های نوپا هنگام طراحی و ساخت دستگاه به کاربری آسان و راحت آن توجه ویژه ای دارند. زیرا سادگی دستگاه احتمال خرابی در آن را به طرز محسوسی کاهش میدهد. بنابراین دستگاه هرچقدر ساده باشد پایداری آن بیشتر خواهد بود و اپراتور به راحتی میتواند از آن استفاده کند.

قابلیت شستشو 

با هر دوره جوجه کشی فضولات، کرک و پر، پوسته تخم به فضای داخلی دستگاه اضافه می‌شود که پس از اتمام دوره جوجه کشی باید دستگاه عاری از آلودگی ها بوده و به خوبی پاکسازی شود. در این راستا هر چقدر امکان نظافت راحت تر باشد، دستگاه کاراتر خواهد بود به عنوان مثال دستگاه با بدنه pvc  در مقابل دستگاهی که از بدنه فلزی ساخته شده از کارایی بیشتری برخوردار است زیرا احتمال زنگ زدن هنگام شستشو در آن وجود ندارد و دستگاه هایی که سیستم الکتریکی گرمایشی و تهویه آنها در قسمت بالا قرار گرفته امکان شستشوی راحتی دارند که در نتیجه آب با تجهیزات برقی داخل کابین برخورد نخواهد کرد.

قیمت ایده آل دستگاه جوجه کشی به نسبت کیفیت بالا

قیمت دستگاه جوجه‌کشی با توجه به لوازم ساخت دستگاه جوجه کشی به کار برده شده در ساخت، ظرفیت دستگاه، کیفیت ساخت و مواد استفاده شده، تکنولوژی و قابلیت‌های دستگاه، برند تولید کننده، خدمات پس از فروش و گارانتی و … تعیین میشود. 

بهترین دستگاه جوجه کشی دستگاهی است که به نسبت کیفیت از قیمت ایده آلی نیز برخوردار باشد تا همگان امکان استفاده از آن را برخوردار باشند.

گارانتی و خدمات پس از فروش 

مسلما هر چقدر شرکت سازنده دستگاه قدیمی باشد از لحاظ گارانتی معتبرتر است هرچند نمی‌توان یقین صدی به این قضیه داشت. در شرکت های نوپا که ادعای خدمات پس از فروش ده ساله دارند اما سابقه کاری آن ها به 5 سال نمیرسد احتمال اینکه پایدار بمانند بسیار کم است و هیچ ضمانتی در راستای تامین قطعات، پس از وقوع مشکل وجود ندارد.

همچنین دستگاه های زیادی از شرکت های قدیمی در بازار موجود است که سال های متوالی خدمات پس از فروش برای آنها ارائه شده و خریدار در تامین قطعات خود مشکلی نخواهد داشت چه بسا اینکه آزمون و خطاهای متوالی باعث افزایش کیفیت دستگاه های تولیدی جدید نیز شده است.

بنابراین بهتر است برای داشتن تجربه جوجه کشی موفق به تمامی این نکات توجه کافی داشته باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان