ارائه لیست وعده‌های محقق نشده شهردار تهران به چمران

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از ارائه لیست وعده‌های محقق نشده شهردار تهران به چمران خبر داد.

«علی اصغر قائمی» عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره نامه‌اش به مهدی چمران در خصوص وعده‌های محقق نشده شهرداری تهران گفت: در این نامه که خطاب به آقای چمران است، مجموع جلساتی که شهردار تهران در صحن شورا سخنرانی کرده و قول و وعده داده است و برای آن‌ها زمان‌بندی اعلام کرده و اعداد و ارقام اعلام کرده است را به صورت یک لیست تهیه کردیم. ایشان به کرات در صحن شورا حاضر و به کرات نیز سخنرانی کرده است و من فقط مواردی که کمیت پذیر بوده‌اند و قابل اندازه‌گیری بوده‌اند را از مجموع سخنرانی‌های متعدد و مکرر ایشان استخراج کرده‌ام و در نامه‌ای به رییس و اعضای شورا اعلام کردم.
 
به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: سوال ما این است که ایشان بنا دارد که به این حرف‌ها عمل کنند یا نکنند ما وعده‌هایی از شهردار تهران داریم که مربوط به دومین جلسه شورا 17 مرداد 1400 است، آن زمان کجا، الان که 1403 هستیم کجا. این فقط یک هشدار و ابراز نگرانی از سوی من است که آقای زاکانی باید به قول‌هایی که می‌دهد عمل کند. شورا صرفا برای بیان مطلب و اظهاراتی که پشتوانه‌ای برای اجرا نداشته باشد، نیست. شهردار تهران یک مقام اجرایی دارای مسئولیت است که باید به قول‌هایی که می‌دهد پایبند باشد.
 
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه ما تعدادی از قول‌های آقای شهردار را که کمیت‌پذیر هستند را استخراج کرده‌ایم؛ بخشی از قول‌هایی هم که ایشان داده‌اند جنبه کیفیتی داشته است مانند اینکه یک بار در صحن شورا اعلام کردند که ما به زودی با شهری متفاوت روبرو می‌شویم؛ این شهر متفاوت یعنی چه و چه شکلی است.
 
قائمی در پاسخ به این سوال که در جلسه هفته گذشته اعلام کردید که شهرداری براساس برنامه چهارم توسعه حرکت نکرده است و یکی از اعضا در واکنش به تذکر شما اعلام کرد که برنامه چهارم توسط شورا نوشته شده و به شهرداری اعلام شده است، گفت: شهرداری در همه جلسات بررسی برنامه چهارم حضور داشته و تک به تک احکام زیر نظر شهرداری نوشته شده است. نوشتن برنامه 3 الی 4 ماه و شاید بیشتر طول کشید و همانطور که عرض کردم در نوشتن تک به تک احکام نمایندگان شهرداری به صورت تخصصی حضور داشتند و با کمیسیون‌های تخصصی به توافق می‌رسیدند و در کمیسیون تلفیق مطرح و در نهایت به صورت مصوبه ابلاغ می‌شد.
 
وی در پاسخ به این سوال که چه میزان از برنامه چهارم اجرا شده است؟ گفت: شهرداری مدعی است که 75 درصد از این برنامه اجرا شده است، اما برآورد‌ها چنین چیزی را نشان نمی‌دهد.
 
این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که برخی از کاربران در فضای مجازی اعلام کرده‌اند که از سامانه شهرزاد اقدام به خرید گوشت کرده‌اند، اما متاسفانه نه گوشت به آن‌ها تحویل داده شده است و نه پولی به آن‌ها برگشت داده شده نظر شما درباره عملکرد سامانه شهرزاد چیست؟ گفت: این از کار‌های من‌درآوردی است.
 
من تعجب می‌کنم ما شرکت‌های متعدد تحویل کالا داریم که در حوزه حمل کالا تحت عنوان مختلف کالا را از یک مبدایی به یک مقصدی می‌رسانند؛ اینکه شهرداری خودش گوشت توزیع کند که بعضا هم شنیده‌ایم، گوشت باکیفیتی نبوده است یا اینکه همانطور که گفته شده امکان تغییر سفارش یا برگشت پول وجود ندارد، این نشان از یک کار عجولانه بدون برنامه‌ریزی و بدون فکر است که من نمی‌دانم اسم آن را چه چیزی باید بگذارم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان