پیام مدیرعامل بانک توسعه تعاون در سالروز تاسیس بانک

شماره روزنامه: ۶۰۷۱ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۵/۱۵ ...

یادداشت copy

بسم الله الرحمن الرحیم

« یَبْسُطُ الرِزْقَ لِمَن یَشَاءُ وَیَقْدِرُ»

مبنای معیشت از منظر نظام اسلامی، عنصر رزاقیت است و نضج گرفتن حکومت اسلامی مقتدر و برپایی تمدن ایرانی_اسلامی، منوط و مشروط به ایجاد زیرنظام‌‌های بومی است و نقش‌‌آفرینی اصولی بانک‌‌ به عنوان مهم‌ترین نهاد بازار پولی در اقتصاد کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا در شکل‌‌گیری زیرساخت معیشت جامعه‌ اسلامی می‌تواند نقشی مهم و اساسی ایفا کند. جنگ تحمیلی عظیم و تمام‌‌عیار اقتصادی دشمن علیه ملت شریف ایران اسلامی، امروزه برکسی پوشیده نیست بنابراین برای فائق آمدن در این جنگ تمام‌‌عیار اقتصادی که از سوی استکبار علیه اقتصاد کشورمان طرح‌‌ریزی شده، می‌توان با بهره‌مندی از بانکداری نوین اسلامی، در جهت توانمند‌‌سازی بیش از پیش بخش تعاون قدم‌‌های موثری برداشت تا همان نقطه‌ طلایی گره‌‌گشا باشد.

لذا تاسیس بانک توسعه تعاون در راستای ترسیم افقی بی‌‌پایان در جهت توانمند‌‌سازی بیش از پیش جامعه و رشد اقتصادی گسترده بوده است تا پاسخگویی به نیازهای عمومی مردم به‌خصوص در پرداخت تسهیلات خرد، حمایت از بخش تولید به عنوان پیشران مقابله با تحریم‌‌های ظالمانه‌ غرب و تحقق اقتصاد مقاومتی، انجام شود. مسیر روشن است و بانک توسعه تعاون در طول حیات خویش با همه‌ ظرفیت خود در راه شکل‌‌گیری آن اهداف عالی، خالصانه اهتمام ورزیده است و امروز بحمدالله در سالروز تاسیس بانک توسعه تعاون اعلام می‌دارم گام‌‌های موثری در راستای تحقق آرمان‌‌های انقلاب در جهت توانمندسازی‌ بخش تعاون و اثرگذاری آن در سپهر اقتصادی کشور با همت و جهد همکارانم برداشته شده است. پرداخت 1374‌هزار میلیارد ریال تسهیلات، صدور ضمانت‌نامه به ارزش بیش از 619‌هزار میلیارد ریال، صدور اعتبار اسنادی ریالی بیش از 419‌هزار میلیارد ریال، تامین مالی به میزان 20350 میلیارد ریال از طریق انواع اوراق بدهی و صکوک و تامین مالی 8370 میلیارد ریالی با استفاده از ابزار تامین مالی جمعی از جمله دستاوردهای بانک توسعه تعاون در دولت سیزدهم بوده است.

همچنین تدوین سند راهبردی تحول بانک با استفاده از توان نیروهای متخصص دانشگاهی در ماه‌های ابتدایی مدیریت جدید بانک در دستور کار قرار گرفت.در چارچوب این سند راهبردی، تصمیم‌گیری داده محور با بهره‌برداری حداکثری از فناوری اطلاعات در عملیات بانکی به عنوان اولویت معرفی شد که ایجاد زیرساخت و بهره‌گیری فراگیر از ابزارهای لازم برای توسعه و تحقق بانکداری دیجیتال در این راستا محقق شد. نقطه آرمانی این سند، قرار گرفتن مشتری در مرکز طراحی‌ها و تصمیمات سازمان است.چشم‌انداز آرمانی در سند راهبردی تحول بانک توسعه تعاون، جاری شدن تحول دیجیتال در سراسر سازمان و عملیات بانکی است.

در این مسیر خویش را مدیون و مرهون اعتماد مشتریان گرامی می‌‌دانم که با استقبال از ارائه‌ خدمات و تسهیلات متنوع ما را در خدمت‌‌رسانی یاری کرده‌‌اند. گسترش تعاونی‌‌ها و حمایت از تعاونگران، به‌‌عنوان تعاونی‌‌های تولیدی و غیرتولیدی و نیز توفیق خدمت رسانی به جامعه‌ علمی و فرهیخته‌‌‌ کشور و همچنین ارائه‌ تسهیلات به جامعه هدف اعم از تعاونگران رسته‌های متنوع اقتصادی بخشی از خدمات ارائه شده بانک توسعه تعاون به مردم شریف ایران بوده است.

نیک می‌‌دانیم با ایجاد و کمک به بسط اقتصاد درون‌‌زا می‌توان در جهت شکوفایی اقتصاد کشور گامی موثر برداشت. بنابراین برای موفقیت در این مسیر، قدم گذاشتن بر سکوی پژوهش و تعامل با نخبگان را در راستای رفع معضلات و نیز آسیب‌شناسی موانع در حوزه‌ بانکداری ضروری دانسته‌‌ایم. همچنین بهره‌‌گیری از دانش و فناوری روز دنیا در حوزه مالی و بانکداری در جهت حفظ آمادگی و افزایش قابلیت‌های بانک در ابعاد برنامه‌‌ریزی، اجرایی و عملیاتی را ضروری دانسته و در این جهت گام‌‌های موثری برداشته‌‌ایم.

از دیگر سیاست‌‌های اتخاذ شده، می‌توان به تقویت روحیه‌ همکاری و همدلی و به‌‌ کارگیری روش‌ها و فرآیندهای نوین و گشودن افق‌‌های جدید برای خدمت‌رسانی و حمایت مالی از تعاونی‌‌ها و ارائه‌ خدمت به هموطنان‌‌مان اشاره کرد.

اینجانب ضمن تبریک سالروز تاسیس بانک توسعه تعاون به همکاران ارجمند و مشتریان گرامی، امیدوارم با توکل بر خداوند متعال،  در خدمت‌‌رسانی در سایه‌ تأسی به روحیه‌ جهادی و نیز بهره‌مندی از ظرفیت‌‌ها، با تکیه بر توانمندی و تعهد کارکنان صدیق و کوشا و همراهی همیشگی مردم شریف ایران به‌خصوص مشتریان عزیزمان سربلند باشیم. امید است نام بانک توسعه تعاون همواره در عرصه بانکداری آن گونه که شایسته است بدرخشد و شاهد آینده‌‌ای تابان و استمرار موفقیت‌‌ها در راه خدمت به میهن باشیم و سهمی در اعتلای آرمان‌‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان