آینده نقل و انتقالات پرسپولیس در هاله‌ای از ابهام؛ چالش سهمیه‌های خارجی همچنان پابرجاست

باشگاه پرسپولیس با چالش جدی در زمینه سهمیه‌های خارجی روبرو است و آینده نقل و انتقالات این تیم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

با وجود مکاتبات انجام شده از سوی مسئولان باشگاه پرسپولیس، گفته می‌شود احتمالاً هر 2 سهمیه از بین رفته سرخ‌پوشان احیا نخواهد شد.

به گزارش فوتبال 360، مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ سعی داشتند تا با تشکیل کارگروه نقل‌وانتقالات و وضع قوانین جدید از تنش‌های موجود در بازار تابستانه بکاهند. با وجود تنظیم دستورالعمل حاکم بر قراردادهای ورزشی و سقف بودجه و اصلاح چندباره این دستورالعمل، همچنان حواشی پرشماری پیرامون عملکرد تیم‌ها در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه وجود دارد و بدون‌شک یکی از مهم‌ترین مسائل مرتبط با سهمیه خارجی تیم‌ها است.

دستورالعمل حاکم بر قراردادهای ورزشی و سقف بودجه فصل گذشته بود که تنظیم شد و برای فصل جدید اصلاحاتی در آن انجام گرفت. یکی از بندها مرتبط با بازیکنان خارجی بود که در آن گفته شده بود در صورت عدم حضور بازیکن خارجی در 60 درصد دقایق بازی‌های تیمش، سهمیه او برای فصل جدید از بین می‌رود. این بند برای فصل جدید اصلاح‌شده و به جای 60 درصد دقایق به 60 درصد شمار بازی تیم‌ها تغییر کرده اما در این میان حواشی پرشماری به‌وجود آمده است.

پرسپولیس، فولاد، تراکتور و سپاهان از جمله تیم‌هایی بودند که در فصل گذشته در زمینه صیانت از (1+5) سهمیه خارجی خود ناکام بودند و بیشترین ضرر متحمل باشگاه فولاد شد که سرخ‌پوشان اهوازی مطابق قانون وضع‌شده 4 سهمیه خود را از دست داده‌اند. ضمن آنکه پرسپولیس و سپاهان هم هر کدام 2 سهمیه‌شان از بین رفته و یک سهمیه خارجی از بین رفته هم در کارنامه تراکتور دیده می‌شود تا این 4 تیم در شرایطی ویژه کار خود را در بازار تابستانه دنبال کنند.

گندوز، آخرین خرید خارجی پرسپولیس؟

سرخ‌پوشان پایتخت با وجود توافق برای ادامه همکاری با گیورگی گولسیانی و اوستون اورونوف و جذب ایوب العملود و الکسیس گندوز، همچنان به دنبال فعالیت در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه هستند و هدف‌شان جذب مدافع چپ و مهاجم خارجی است؛ آن‌هم در حالی‌که مطابق قانون وضع‌شده در فصل گذشته، 2 سهمیه پرسپولیس به دلیل عدم استفاده از وحدت هنانوف و نبیل باهویی (مطابق آیین‌نامه) از بین رفته و سرخ‌پوشان پایتخت برای فصل جدید تنها 4 سهمیه خارجی دارند.

تفسیر جدیدی که به کمک سرخ‌ها می‌آید!

مدیران باشگاه پرسپولیس مکاتباتی با مسئولان کارگروه نقل‌وانتقالات داشته‌اند و گفته می‌شود که در این زمینه پرسپولیسی‌ها مدعی آن هستند که علت عدم حضور هنانوف و باهویی مصدومیت بوده است! در شرایطی هنوز پاسخ مکاتبات پرسپولیسی‌ها داده نشده که زمزمه‌هایی درباره احتمال تفسیر جدید از قانون و اعمال قانون وضع‌شده برای فصل جدید پیرامون عملکرد بازیکنان خارجی در فصل گذشته مطرح است که در این‌صورت بازهم هر 2 سهمیه خارجی سوخته پرسپولیسی‌ها احیا نخواهد شد.

هنانوف علیه احیای 2 سهمیه خارجی پرسپولیس

پرسپولیس فصل گذشته در 38 مسابقه (در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا) به میدان رفت که هنانوف تنها در 16 مسابقه فرصت بازی به‌دست آورد که این میزان معادل 42 درصد شمار بازی‌های پرسپولیس است. حتی اگر شمار بازی‌های لیگ برتری صرفاً لحاظ شود، مدافع تاجیکستانی در 11 بازی از 30 بازی به میدان رفته و عملاً نتوانسته قانون را رعایت کند و در حدود 37 درصد مسابقات حضور داشته تا عملاً در زمینه سهمیه از بین رفته هنانوف، سرخ‌پوشان پایتخت امید زیادی به احیای آن نداشته باشند!

پرسپولیسی‌ها فقط به جذب مدافع چپ قانع می‌شوند؟

نبیل باهویی در فصل گذشته در 13 مسابقه لیگ برتری تحت قرارداد باشگاه پرسپولیس بود که در 8 مسابقه فرصت بازی به‌دست آورد که معادل حدود 61 درصد می‌شود. با توجه به این تفسیر انجام شده از قانون، احتمال احیای یکی از 2 سهمیه سوخته پرسپولیس وجود دارد که در این‌صورت دغدغه مدیران باشگاه برای جذب مدافع چپ برطرف می‌شود اما در زمینه توافق با 2 بازیکن خارجی، با توجه به قوانین وضع‌شده به نظر می‌رسد که این اتفاق میسر نیست و احتمالاً سرخ‌پوشان پایتخت برای استفاده از حداقل یک سهمیه خارجی دیگر از تفسیر انجام شده از قانون تکمین می‌کنند؛ البته که بدون‌شک اعمال قانون فصل جدید برای فصل گذشته خود می‌تواند زمینه مناقشات زیادی میان تیم‌های پرطرفدار فوتبال ایران شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان