غارت اقامتگاه نخست وزیر فراری بنگلادش / دولت سقوط کرد (فیلم)

شیخ حسینه از بنگلادش گریخت. جمعیت خوشحال از فرار شیخ حسینه، به اقامتگاه ریاست جمهوری و نخست وزیری هجوم بردند و اثاثیه و تلویزیون را غارت کردند. معترضان مجسمه شیخ مجیب رحمن پدر حسینه را با تبر خرد کردند.

شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش پس از سرکوب چند روزه تظاهرات خیابانی در این کشور استعفا داد و با یک هلی‌کوپتر از از این کشور گریخت.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، این اعتراضات که علیه سهمیه‌های شغلی در بنگلادش آغاز شد به جنبشی برای سرنگونی وی تبدیل شد.

جمعیت خوشحال از فرار شیخ حسینه، بدون فشار و مقاومت به محوطه اقامتگاه ریاست جمهوری و محل اقامت و کار نخست وزیری هجوم بردند و اثاثیه و تلویزیون را غارت کردند.

مردی صندلی قرمز و طلایی را روی سرش تنظیم می کرد و دیگری تعداد زیادی گلدان را بغل کرده بود و با خود می‌برد.

معترضان در جای دیگری از داکا پایتخت بنگلادش از مجسمه شیخ مجیب رحمن پدر حسینه بالا رفتند و با تبر شروع به خرد کردن سر آن کردند. پدر حسینه از بنیانگذاران بنگلادش مستقل محسوب می شود.

 

گروهی از معترضان مجسمه شیخ مجیب رحمن پدر حسینه را تخریب کردند

فرار شیخ حسینه؛ غارت اقامتگاه رئیس جمهور و تخریب مجسمه پدر نخست وزیر

سجیب وازد پسر شیخ حسینه در این باره گفت که مادرش با اصرار خانواده و برای امنیت خود کشور را ترک کرده است.

وازد افزود: او پس از تلاش تمام از قیام اقلیت علیه خود ناامید شد و گفت که برای بازگشت سیاسی تلاش نخواهد کرد.

ژنرال واکر اوز زمان فرمانده ارتش بنگلادش با اعلام استعفای حسینه در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به ملت گفت که دولت موقت تشکیل خواهد شد.

او گفت با رهبران احزاب سیاسی بزرگ به اسثتنای لیگ عوامی که مدت ها در راس قدرت بوده، گفت و گو کرده است و به زودی با محمد شهاب الدین رئیس جمهور این کشور دیدار خواهد کرد.

وی از مردم خواست تا به ارتش بنگلادش ایمان داشته باشند. او گفت : "لطفا به مسیر خشونت بازنگردند و از راه‌های مسمالمت آمیز پیگیر امور باشند.

تصاویر از فرار نخست وزیر و تظاهرات بنگلادش را ببینید.

 

 
 
 
ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران 👇👇👇 کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان