توافق رییس پلیس راهور فراجا و منطقه آزاد کیش برای پلاک گذاری خودروهای وارداتی کیش

بر اساس این توافقنامه که با حضور رحیم سرهنگی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و سردار سید تیمور حسینی رییس پلیس راهور فراجا به امضا رسید طرفین بر تقویت همکاری و بهبود خدمات پلاک گذاری خودروهای وارداتی به منطقه آزاد کیش تاکید کردند.

با پیگیری سازمان منطقه آزاد کیش و بعد از سال‌ها توقف، از این پس پلاک گذاری خودروها وارداتی کیش براساس قانون چگونگی اداره مناطق آزاد انجام می شود.

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس این توافقنامه که با حضور رحیم سرهنگی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و سردار سید تیمور حسینی رییس پلیس راهور فراجا به امضا رسید طرفین بر تقویت همکاری و بهبود خدمات شماره گذاری خودروهای وارداتی به منطقه آزاد کیش تاکید کردند.

طبق این توافق نامه که با احیای اختیارات «ماده 65 قانون احکام دائمی توسعه کشور» و «آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی مناطق آزاد – مصوب 1373» تنظیم شد، مقرر گردید ارسال تائیدیه انجام ضوابط قانونی به پلیس راهور جهت صدور پلاک ملی ویژه منطقه آزاد به صورت قطعی و موقت به انضمام ارائه مستندات بازرسی ، صدور تاییدیه استاندارد و محیط زیست خودروهای وارداتی و مستندات اجرای تشریفات گمرکی و صدور پروانه ترخیص، توسط سازمان منطقه آزاد کیش و گمرک سازمان انجام شود.

لذا کیشوندان و سرمایه‌گذاران از انجام تشریفات قانونی بر اساس موازین سرزمین اصلی، بی‌نیاز شده و براساس ضوابط و ترتیب مقررات صادرات و واردات وامور گمرکی مناطق آزاد و قانون چگونگی اداره مناطق آزاد نسبت به پلاک گذاری اقدام می کنند.

شایان ذکر است از سال گذشته و همزمان با ابلاغ آیین نامه واردات خودرو، متقاضیان منطقه آزاد نیز همانند دیگرشهرهای کشورباید تاییدیه استاندارد و محیط زیست را از مراجع ذی ربط در سرزمین اصلی دریافت می کردند که این فرایند برای واردکنندگان منطقه ازاد کیش بسیار زمانبر ودشوار بود.

اهمیت این توافق نامه احیای اختیارات قانونی ماده 65 احکام دائمی توسعه کشور و بخشی از آیین‌نامه‌های بدو تأسیس مناطق آزاد بوده که این آیین نامه ها از ابتدای وضع، درجهت تسهیل و تسریع صدور پلاک معتبر خودرو و در پیرو قوانین و مقررات سرزمین اصلی تدوین شده است.

همچنین با استفاده از ظرفیت این تفاهم نامه، پلاک گذاری خودروهای لوکس ورود موقت که حائز شرایط قانونی باشند برای توسعه گردشگری و حفظ برند جزیره کیش نیز انجام خواهد شد و دستورالعملهای قانونی برای واردات موقت این خودروها نیز به زودی اعلام می‌شود .

لازم به ذکر است از ابتدای ابلاغ آیین نامه واردات خودرو از سال گذشته، تعداد بسیار محدودی از انواع خودروهای تجاری و سواری موفق شده بودند که مراحل شماره گذاری را در سرزمین اصلی طی کنند. سازمان منطقه آزاد کیش در تلاش است با امضای این توافق‌نامه و انجام فرآیند پلاک گذاری در منطقه آزاد کیش این روند با سرعت بیشتری ادامه یابد.

همچنین با گشایش مجدد سامانه جامع تجارت برای ثبت سفارش واردات انواع خودرو و رویکرد فعلی سازمان برای موافقت حداکثری واردات توسط متقاضیان به منظورعدم انحصار و همچنین بزودی ابلاغ الگوی قیمت گذاری برای خودروهای مذکور، تلاش می شود روند بروزرسانی خودروها در جزیره کیش، تسریع وتسهیل شده و به بهترین شرایط برسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان