ماهان شبکه ایرانیان

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی هشدار داد:

مسایل اخلاقی و فرهنگی جامعه را تهدید می‌کند

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم اداره جامعه با ارزش‌های اسلامی گفت: امروز خطر بزرگی مسائل اخلاقی، فرهنگی و ارزشی را تهدید می‌کند که البته عوامل متعددی هم دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی دیشب 20 خرداد در دیدار محمدنبی حبیبی دبیرکل و اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، با استناد به آیاتی از قرآن کریم، یادآور شد: کسانی که هدفشان خدا باشد و در این مسیر استقامت بورزند نیروهای عالم بالا به حمایت‌شان برمی‌خیزند و حضرت امام رضوان الله تعالی علیه نیز این گونه بودند و در ادامه نیز همین برنامه باید ادامه پیدا کند.

این مرجع تقلید اسلام را دینی جامع و دارای برنامه برای تمامی ابعاد زندگانی بشر دانست و افزود: حتی مسائلی که در برنامه‌های امروز جهان پیش‌بینی نشده است، اسلام برای آن راه حل و راهکار دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: اعتقاد برخی افراد به مبانی اسلام ضعیف است، برخی افراد واداده و مرعوب فرهنگ غرب هستند و باید آنها را نسبت به مبانی دینی و اسلامی توجیه کرد؛ هیچ مسئله‌ای وجود ندارد که طبق موازین فقهی برای آن جواب نداشته باشیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که امروز خطر بزرگی مسائل اخلاقی، فرهنگی و ارزشی را تهدید می‌کند که عوامل متعددی دارد، گفت: برخی غرب زده‌ها تصور می‌کنند فضا باز شده و می‌شود تمدن غربی را در این کشور پیاده و مسائل اسلامی را تا جایی که نمی‌سازد توجیه کنیم و نادیده بگیریم و شعارهایی هم در این زمینه می‌دهند.

وی یادآور شد: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای که نباید دولت را تضعیف کنیم اما معنای آن این نیست که نقاط ضعف را نگوییم و انتقاد سازنده نداشته باشیم، وقتی مشکلی پیدا شده باید بیان کنیم.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که باید منطقی و معتدل صحبت کنیم و از افراط و تفریط بپرهیزیم، تصریح کرد: در عین حال واقعیت این است که خطراتی کشور و فرهنگ ما را تهدید می کند. بنابراین باید ارزش‌های الهی، معنوی و اسلامی را حفظ کنیم و از مظاهر و تمدن غربی پیروی نکنیم و البته این مسئله گاهی هزینه‌های حتی برای مراجع هم دارد و باید هزینه آن را پرداخت.

این مفسر قرآن تکفیری‌ها را خطری برای بشریت دانست و گفت: نخستین خطر این گروه‌ها و جریان‌ها برای اسلام است؛ اینها دین رحمت و رافت اسلامی را وارونه نشان می‌دهند، لطمه دوم را به مسلمین می‌زنند، اینها همه جا حمام خون به راه انداخته‌اند به گونه‌ای که هیچ زمانی مثل امروز کشورهای اسلامی درگیر جنگ داخلی و خونریزی نبوده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: علمای اسلام، شخصیت‌ها و اندیشمندان دینی باید دست به دست هم دهند و این جریان‌ها را منزوی کنیم، بنده امروز به رییس العلمای اندونزی پیام فرستادم و ضمن تبیین رسالت مهم علمای اسلامی در مقابله با گروه‌ها و جریان‌های تکفیری او را به کنگره وهابیت که قرار است ماه‌های آینده در شهر مقدس قم برگزار شود دعوت کردم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان