عذرخواهی متا بابت حذف پست‌های انور ابراهیم

در اقدامی مشابه در ماه مه، شرکت متا پس از حذف پست‌های انور ابراهیم در مورد دیدار با شهید هنیه، آنها را بازیابی و اعلام کرد که آن‌ها به علت خطا حذف شده بودند.

شرکت متا بابت حذف پست‌های انور ابراهیم نخست وزیر مالزی در مورد شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس عذرخواهی کرد.
 
به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، سخنگوی شرکت متا به خبرگزاری رویترز، گفت: ما بابت خطای عملیاتی که در آن محتوای صفحه‌های اینستاگرام و فیس‌بوک نخست وزیر (مالزی) حذف شد، عذرخواهی می‌کنیم و این محتوا با برچسب قابل انتشار اکنون بازیابی شده است.
 
درحالیکه به دنبال ترور اسماعیل هنیه، شرکت متا مطالب انور ابراهیم در شبکه‌های اجتماعی تابعه‌اش در مورد تسلیت شهادت رییس دفتر سیاسی حماس را حذف کرده بود، مالزی خواستار توضیح شده بود.
 
وزیر ارتباطات و اعضای دفتر نخست وزیری مالزی روز دوشنبه با نمایندگان متا دیدار داشتند تا در این مورد از آنها توضیح بخواهند. دفتر انور ابراهیم روز دوشنبه اعلام کرد که اقدام‌های متا را تبعیض‌آمیز، ناعادلانه و سرکوب شدید آزادی بیان می‌داند.
 
نخست وزیر مالزی روز 31 ژوییه (10 مرداد) در فیس‌بوک و اینستاگرام ویدیویی را از تماس تلفنی خود با یک مقام حماس برای بیان تسلیت شهادت هنیه منتشر کرده بود. وی همچنین یک تصویر از آخرین دیدار خود با هنیه در قطر در ماه مه همراه با یک پیام تسلیت منتشر کرد.
 
عذرخواهی متا بابت حذف پست‌های انور ابراهیم
 
در اقدامی مشابه در ماه مه، شرکت متا پس از حذف پست‌های انور ابراهیم در مورد دیدار با شهید هنیه، آنها را بازیابی و اعلام کرد که آن‌ها به علت خطا حذف شده بودند.
 
مالزی یک کشور با اکثریت مسلمان که حامی سفت و سخت مساله فلسطین است، هشدار داده که اقدام متا می‌تواند علیه خودش و سایر شبکه‌های اجتماعی باشد اگر محتواهای حمایت از فلسطین را در پلتفورم‌های خود حذف نماید.
 
این شبکه اجتماعی همچنین با ترکیه هم به علت رویکردش در قبال شهادت اسماعیل هنیه وارد چالش شد. شبکه اجتماعی اینستاگرام که متا مالکیت آن را در اختیار دارد، هفته گذشته پس از اینکه وزیر ارتباطات ترکیه این شرکت را برای سانسور کردن پست‌های تسلیت هنیه محکوم کرد، مسدود شد.
 
رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در یک سخنرانی در روز دوشنبه گفت که شبکه‌های اجتماعی در تلاش برای جلوگیری از شنیده شدن صدای مردم فلسطین هستند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان