قوه قضاییه : اگر زندانی شاغل شود نرخ بازگشت به زندان به حداقل می‌رسد

اگر زندانی بعد از آزادی بتواند کارآفرین و شاغل شود، نرخ بازگشت زندانیان به زندان به حداقل می‌رسد و در آن زمان است که ما موفق عمل کرده‌ایم.

معاون اول قوه قضاییه گفت: اگر زندانی بعد از آزادی بتواند کارآفرین و شاغل شود، نرخ بازگشت زندانیان به زندان به حداقل می‌رسد و در آن زمان است که ما موفق عمل کرده‌ایم.
 
به گزارش ایسنا، نشست تخصصی در خصوص اشتغال زندانیان در اجرای سندتحول و تعالی با حضور حجت‌الاسلام خلیلی، معاون اول قوه قضاییه، غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها، دکتر جمشیدی عضو ستاد راهبردی سند تحول قضایی و تعدادی از معاونین و مدیران سازمان زندان‌ها و بنیاد تعاون برگزار شد.
 
در ابتدای جلسه حجت الاسلام والمسلمین خلیلی با اشاره به روند اشتغال آفرینی و حرفه آموزی زندانیان افزود: اگر زندانی بعد از آزادی بتواند کارآفرین و شاغل شود، نرخ بازگشت زندانیان به زندان به حداقل می‌رسد و در آن زمان است که ما موفق عمل کرده‌ایم.
 
معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: بر اساس سند تحول و تعالی قوه قضاییه، حرفه آموزی و اشتغال زندانیان نیاز به برنامه مدون علمی و عملیاتی دارد که بنیاد تعاون و سازمان زندان‌ها این کار را انجام می‌دهند.
 
خلیلی تاکید کرد: اطلاع رسانی قطعا به اعتمادسازی و جلب مشارکت مردم و خیران در حوزه اشتغال زندانیان کمک می‌کند. بازدید دوره‌ای اصحاب رسانه از اقدامات بنیاد تعاون و سازمان زندان‌ها، مهم است و موجب انعکاس کارهای انجام گرفته در این حوزه می‌شود.
 
در ادامه این نشست غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها گفت: به لطف پروردگار و تلاش مدیران و کارکنان، درسال اخیر حرکت رو به جلوی سازمان درحوزه اقدامات تحولی کاملا محسوس بود.
 
وی تأکید کرد: سازمان زندان‌ها درمیان زیرمجموعه‌های قوه قضاییه بیشترین قابلیت را در توسعه اشتغال پایدار دارد و درسال جاری نیز با بهره‌گیری از مشارکت و ظرفیت مردمی در حال پیگیری است.
 
محمدی در این جلسه با بیان اینکه اولویت‌های سازمان زندان‌ها باید پیگیری شوند، در توضیح اولویت‌ها یادآور شد: درمورد پروژه‌های سازمان، گام اول تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام است و درخصوص اشتغال نیز تمرکز بر دو رویکرد اشتغال صنعت‌محور و خوابگاه، کارگاه خواهد بود. البته اشتغال در همه این سال‌ها از برنامه‌های اصلی سازمان بوده است چراکه بستر انجام مهمترین رسالت و مأموریت سازمان یعنی اصلاح و تربیت قطعا بر حرفه آموزی و اشتغال متمرکز است.
 
در ادامه جمشیدی عضو حقیقی ستاد راهبردی سند تحول قضایی در این نشست با اشاره به اینکه اشتغال می‌تواند به زندانی هویت ببخشد و موجب پذیرش وی در خانواده و جامعه گردد، بیان داشت: زندانی در حصار زندان، به فکر خانواده خود است و خانواده زندانی نیز در بیرون دیوار زندان دغدغه پایداری معیشتش را دارد که با تلاش و یکدلی باید همه ما تلاش کنیم تا مسئله اشتغال این گروه هدف مرتفع تا سبب درآمدزایی و حفظ کرامتشان در جامعه شود.
 
در پایان این نشست مقرر شد به منظور اجرای سند تحول قضایی و رفع چالش‌های موجود، با انتخاب زندان‌های استان گیلان به عنوان پایلوت، تمامی راهکارهای لازم را برای ارتقاء وضعیت زندان‌ها بکار گیرد، که براین اساس مهمترین محور در بحث تحول زندان‌ها اشتغال مولد و پایدار و همچنین حرفه آموزی زندانیان و خانواده آنان است که به عنوان طرح بامداد با استفاده از ظرفیت‌های استان قرار گیرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان