جزییات خدمات درمان ناباروری ایران در عراق / حضور متخصصان ایرانی در بیمارستان کربلا

مرکز درمان ناباروری پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی از مدت‌ها قبل در ارتباط با ارائه خدمات درمان ناباروری در خارج از مرزهای ایران نیز برنامه‌ریزی کرده است.

مدیر مرکز درمان ناباروری پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی_ابن‌سینا جزییات خدمات درمان ناباروی از سوی متخصصان ایرانی در بیمارستان «زین‌العابدین» شهر کربلا را تشریح کرد.
 
دکتر علی صادقی‌تبار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره همکاری پژوهشگاه ابن‌سینا با کشور عراق اظهار کرد: مرکز درمان ناباروری پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی از مدت‌ها قبل در ارتباط با ارائه خدمات درمان ناباروری در خارج از مرزهای ایران نیز برنامه‌ریزی کرده است.  
 
وی با بیان اینکه ارائه خدمات درمانی به درمان‌جویان خارج از مرزهای ایران به دو صورت انجام می‌شود، بیان کرد: مراجعه متقاضیان خدمات درمانی به کشور و دریافت خدمات درمان ناباروری از روش‌های ارائه خدمات درمانی به درمانجویان خارج از کشور به حساب می‌آید. درمان ناباروری، یک درمان به نسبت طولانی است و به همین دلیل فرادی که برای درمان به کشور سفر می‌کنند باید چند هفته در ایران حضور داشته باشند.
 
مدیر مرکز درمان ناباروری پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی درباره روش دیگر ارائه خدمات درمانی به متقاضیان خارج از مرزهای کشور گفت: حضور متخصصان در یک کشور دیگر، روش دوم ارائه خدمات درمان ناباروری به افراد خارج از مرزهای کشور به حساب می‌آید. چنین روشی به تجهیزات و فضای مناسب نیاز دارد تا متخصصان ایرانی بر اساس برنامه و تمهیدات لازم به کشوری دیگر سفر کنند و خدمات درمانی را ارائه دهند.  

درخواست همکاری «عتبه حسینیه» از پژوهشگاه ابن‌سینا

وی درباره همکاری پژوهشگاه ابن‌سینا با کشور عراق بیان کرد: حدود یک سال پیش، «عتبه حسینیه» که وابسته به حرم‌های امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) است با مراجعه به پژوهشگاه ابن‌سینا درخواست همکاری با پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم‌زیستی را مطرح کردند. عتبه حسینیه، یک بیمارستان در شهر کربلا دارد و درخواست خود را با توجه به وجود این مرکز درمانی مطرح کرد. پس از درخواست عتبه حسینیه، از بیمارستان شهر کربلا بازدید کردیم و به درخواست مطرح شده پاسخ دادیم.   
 
مدیر مرکز درمان ناباروری پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی ادامه داد: عتبه حسینیه، خواهان حضور تمام نیروهای متخصص مورد نیاز برای درمان ناباروری به جز کارشناسان بود و کارشناسان را از نیروهای بومی کربلا تامین کرد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های مفصل، متخصصان «زنان»، «اورولوژی»، «جنین‌شناس» در این بیمارستان حضور دارند و در صورت نیاز به سایر گروه‌ها، متخصصان رشته‌هایی مانند «ژنتیک» نیز حاضر می‌شوند.

انجام خدمات پاراکلینیکی در ایران

صادقی‌تبار با اشاره به بخش‌های پاراکلینیکی پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی گفت: ارتباط میان متخصصان حاضر در بیمارستان عراق و بخش‌های پاراکلینیکی پژوهشگاه ابن‌سینا برقرار است و خدمات پاراکلینیکی برای بیماران ارائه می‌شود. به طور مثال، اگر قرار است یک «کشت» انجام شود، آزمایش در بخش‌های پاراکلینیکی انجام و نتایج برای کشور عراق ارسال می‌شود.
 
وی افزود: حدود 10  ماه از عمر ارائه خدمت درمان ناباروی به مردم کشور عراق می‌گذرد و طی این مدت اعتبار خوبی در بیمارستان زین‌العابدین شهر کربلا به دست آورده‌ایم. نه تنها مردم شهر کربلا بلکه اهالی سایر شهرهای عراق نیز از خدماتی که پژوهشگاه ابن‌سینا در بیمارستان زین‌العابدین ارائه می‌دهد، مطلع‌ شده‌اند و برای دریافت خدمات درمانی به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.  

افزایش خدمات درمانی در آینده

مدیر مرکز درمان ناباروری پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی تاکید کرد: در نظر داریم که ارائه خدمات را به درمان ناباروری محدود نکنیم و تمام خدماتی که در شهر تهران ارائه می‌دهیم در اختیار بیماران عراقی نیز قرار دهیم. به طور مثال، اگر بیماری به «آندومتریوز» یا «اختلال ژنتیکی» مبتلا باشد با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته‌ای که در کشور در اختیار داریم نسبت به ارائه این خدمات نیز اقدام می‌کنیم.  هدف از گسترش خدمات بیمارستان زین‌العابدین این است که بیماران عراقی از خدمات یکسانی برخوردار شوند. به طور قطع، تمام خدماتی که در ایران ارائه می‌شود در آینده در اختیار بیماران عراقی قرار می‌گیرد.  
 
وی گفت: خوشبختانه، مدیریت بیمارستان زین‌العابدین شهر کربلا و نهاد بهداشت عتبه حسینیه نسبت به چگونگی ارائه خدمات راضی هستند و از تیم ایرانی حمایت می‌کنند. تیم ایرانی نیز توانسته است خدمات درمانی را به صورت مستمر ارائه دهد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان