مجازات‌های تکمیلی شروین حاجی‌پور لغو شد / سخنگوی قوه قضائیه: اگر نادم نشود و اعاده دادرسی نخواهد، حکم زندان اجرا می شود

سخنگوی قوه قضاییه: اگر نادم باشد و بخواهد از طریق اعاده دادرسی یا اختیارات رئیس قوه قضاییه اقدام کند، این فضا وجود دارد. ولی اگر درخواستی صورت نگیرد، حکم [زندان] اجرا خواهد شد.

عصر ایران- قوه قضائیه در توضیحاتی که سایت میزان منتشر کرد از لغو مجازات های تکمیلی شروین حاجی پور خبر داد.
 
مرکز رسانه قوه قضائیه درخصوص حکم شروین حاجی پور نوشته است: شعبه 42 دادگاه تجدید نظر استان مازندران پس از اعتراض آقای شروین حاجی‌پور نسبت به رأی دادگاه بدوی، این اعتراض را مورد بررسی قرار داده و مستند به بند الف ماده 455 قانون آئین دادرسی کیفری مصوب سال 1392 و به دلیل اینکه مجازات‌های تکمیلی اشاره شده در رأی دادگاه بدوی را متناسب با حال متهم و جامعه تشخیص نداده، آن‌ها را لغو نموده و همچنین قرار تعلیق نیمی از مجازات حبس اشد آقای حاجی پور را نیز صادر کرده است.
 
تکمیلی

سخنگوی قوه قضاییه: حکم زندان در موعد مقرر اجرا می شود

سخنگوی قوه قضاییه درباره حکم شروین حاجی پور گفت: در مورد فرد مورد اشاره  برابر بررسی از دیوان عالی کشور تاکنون هیچ درخواستی از سوی وی یا وکلای او  برای اعاده دادرسی ثبت و ضبط نشده است.

اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه  امروز سه شنبه در پاسخ به سوالی درباره حکم شروین حاجی پور و درخواست‌های اقشار و افراد مختلف از رئیس قوه قضاییه در رابطه با این حکم گفت: در خصوص آرایی که در دستگاه قضایی صادر می‌شود هر حکم برای قطعی شدن و اجراشدن مراحلی را طی می کند و فرایند مشخصی دارد و پرونده شخص مورد نظر نیز این فرایند را طی کرده است. قانونگذار پیش‌بینی لازم برای تجدیدنظر درباره احکام قطعی داشته است و دو روش به صورت خاص وجود دارد؛ اعاده دادرسی و نظر رئیس قوه قضاییه.
 
وی افزود: اگر نادم باشد و بخواهد از طریق اعاده دادرسی یا اختیارات رئیس قوه قضاییه اقدام کند، این فضا وجود دارد. ولی اگر درخواستی صورت نگیرد، حکم [زندان] اجرا خواهد شد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان