ترس سرویس مخفی آمریکا از ترور دوباره ترامپ

سناتور جاش هالی از ایالت میسوری، فاش کرد که سرویس مخفی آمریکا بیم آن دارد که توطئه ترور دونالد ترامپ بار دیگر تکرار شود.

 یک سناتور آمریکایی فاش کرد سرویس مخفی آمریکا بیم آن دارد که توطئه دیگری برای ترور دونالد ترامپ رخ دهد.

به گزارش تسنیم، سناتور جاش هالی از ایالت میسوری، فاش کرد که سرویس مخفی آمریکا بیم آن دارد که توطئه ترور دونالد ترامپ بار دیگر تکرار شود.

وی به نقل از منابعی در سرویس مخفی اظهار کرد: صادقانه بگویم، آنها تا سرحد مرگ می‌ترسند که ترامپ بار دیگر ترور شود و این حادثه بار دیگر تکرار شود.

سناتور هالی تصریح کرد: ریشه مشکل این است که رهبری و مدیریت سرویس مخفی اقدامی برای از بین بردن فساد نمی‌کند.

این سناتور آمریکایی اذعان کرد: به‌طور خاص، کیمبرلی چیتل رئیس این نهاد مسئول تضمین امنیت در گردهمایی‌های انتخاباتی است. او فردی بی‌تجربه و فاقد صلاحیت بود که نتوانست امنیت کافی را تأمین کند و حتی کارت شناسایی افراد را نیز بررسی نکرد. در آن زمان تمام مأموران امنیتی مستقر در گردهمایی مأموران امنیت داخلی بودند که پیشتر هرگز مسئول تأمین امنیت در گردهمایی‌های انتخاباتی نبوده‌اند.

دونالد ترامپ 13 جولای در یک گردهمایی انتخاباتی در شهر باتلر در ایالت پنسیلوانیا، هدف ترور نافرجام قرار گرفت و از ناحیه گوش راست مجروح شد.

تصاویر منتشرشده از لحظه حادثه نشان می‌دهد که ترامپ در حالی که مشغول سخنرانی بود صدای شلیک چندین گلوله به گوش رسید و ناگهان رئیس جمهور آمریکا پشت تریبون محل سخنرانی زانو زد، لحظاتی بعد، وقتی دوباره ترامپ روی پاهایش ایستاد، تصاویر رد خون را روی صورت او نشان می‌داد. او همچنین در آن لحظات دست‌هایش را مشت کرده بود و فریاد «بجنگید، بجنگید، بجنگید» را سر می‌داد.

گردهمایی شهر باتلر در فضای باز برگزار شد و با ضعف اطلاعاتی و امنیتی سرویس مخفی، ضارب توانست ترامپ را هدف قرار دهد گرچه خود بلافاصله کشته شد، در زمان حاضر تحقیقات در مورد انگیزه ضارب از این تیراندازی آغاز شده است.

اف‌بی‌آی اعلام کرد: توماس متئو کروکس 20ساله اهل باتلر پنسلوانیا، عامل تیراندازی به‌سمت ترامپ بوده است، اما انگیزه فرد ضارب مشخص نشده است.

کیمبرلی چیتل، رئیس سرویس مخفی آمریکا به‌دلیل شکست در جلوگیری از سوءقصد به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده استعفا کرد.

وی در جلسه ادای شهادت به کنگره به قصور و ناکامی این سرویس مخفی آمریکا در حادثه سوءقصد به جان دونالد ترامپ اذعان کرده بود.

دونالد ترامپ، مدیر مستعفی سرویس مخفی آمریکا را مورد انتقاد قرار داد و در واکنش به کناره‌گیری او از سمتش گفت: او هرگز به‌درستی از من حفاظت نکرد، بنابراین من در نهایت برای دموکراسی آمریکا مورد اصابت گلوله قرار گرفتم.

وی افزود: درخواست‌های زیادی برای سایت سرویس مخفی به‌منظور به‌کارگیری نیروهای انسانی و منابع بیشتر داده شده بود که همیشه نادیده گرفته می‌شد و یا پاسخی به آن داده نمی‌شد. من بیشترین جمعیت هواداران در تاریخ آمریکا را دارم و آنها باید با این اصل رفتار می‌کردند.

به‌تازگی نشریه نیویورک تایمز به نقل از یک سخنگو فاش کرد: سرویس مخفی آمریکا، درخواست‌های امنیتی دونالد ترامپ برای اختصاص منابع بیشتر در دو سال اخیر منتهی به توطئه ترور نافرجام وی در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا را رد کرده بود.

«رونالد رو» سرپرست سرویس مخفی آمریکا، اظهار کرد: ضعف امنیتی منجر به ترور نافرجام دونالد ترامپ در تاریخ 13 جولای در باتلر پنسیلوانیا، بسیار مایه شرمساری است اما مأموران اجرایی پلیس محلی مقصر آن هستند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر گام‌هایی برای جلوگیری از وقوع ضعف امنیتی مشابه در بحبوحه نگرانی‌ها بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان درباره خشونت‌های سیاسی بیشتر برداشته شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان