رکورد گرمای تهران در روزهای آینده شکسته می‌شود؟

با وجود پیش‌بینی افزایش دما در تهران، مدیرکل هواشناسی احتمال شکسته شدن رکورد گرمای ۴۳ درجه سانتی‌گراد را کمتر از ۵۰ درصد اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: رکورد دمای تهران 43 درجه سانتیگراد است و دمای تهران در روز چهارشنبه بین 41 الی 42 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

مازیار غلامی مدیرکل هواشناسی استان تهران در گفت‌وگو با فارس با اشاره به استمرار هوای گرم در پایتخت اظهار کرد: پیش‌بینی ما برای دمای تهران در روز چهارشنبه بین 41 الی 42 درجه سانتیگراد است.

وی با بیان اینکه رکورد دمای تهران 43 درجه سانتیگراد است، گفت: احتمال اینکه دمای فردا در پایتخت به 43 درجه سانتیگراد یا بالاتر برسد، ضعیف بوده و کمتر از 50 درصد است.

مدیرکل هواشناسی استان تهران با اشاره به اینکه در سال‌های مختلف در تهران دمای 42 و 43 درجه سانتیگراد ثبت شده است، عنوان کرد: در سال‌های 1337، 1352 و 1354 دمای 43 و در سال‌های 1392و 1389 دمای 42 درجه سانتیگراد را داشتیم.

غلامی با بیان اینکه هفته گذشته در تهران هوای گرم را داشتیم و این هفته نیز دمای هوا مثل هفته قبل است، افزود: هفته گذشته بیشینه دمایی که در پایتخت ثبت شد 41.7 درجه سانتیگراد بود و انتظار داریم طی چهارشنبه و پنجشنبه این هفته نیز دما بین 41 الی 42 درجه باشد.

وی تصریح کرد: پایداری هوای گرم در تهران تا اوایل هفته آینده ادامه دارد که البته با افت و خیزهایی همراه است و در هفته آینده دمای پاتخت در حدود 2 الی 3 درجه کاهش خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان تهران تاکید کرد: با توجه به افزایش دما همچنین به دلیل اشعه ماوراء بنفش و افزایش اُزن سطحی، توصیه می‌کنیم کودکان، سالمندان، بیماران قلبی، عروقی، ریوی از ترددهای غیرضرور در ساعات اوج گرما خودداری کنند.

غلامی در پایان خاطرنشان کرد: طی 3 روز آینده در نواحی غربی و جنوبی استان در ساعات عصر و شب افزایش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان