المپیک پاریس؛ بدترین دوره چند دهه اخیر از نگاه یونانی‌ها

یک رسانه یونانی با انتقاد شدید از شوونیسم، اشتباهات داوری و تمرکز بیش از حد بر نمادهای فرانسوی، بازی‌های المپیک پاریس را بدترین دوره این رقابت‌ها در دهه‌های اخیر دانسته است.

یک سایت یونانی، مسابقات المپیک پاریس را به دلایلی مانند شوونیسم، بی عدالتی در داوری و افراط در نمایش آثار فرانسوی، بدترین دوره المپیک در دهه های اخیر دانسته است.

به گزارش مهر، بازی‌های المپیک 2024 پاریس در شرایطی برگزاری می‌شود که انتقادات زیادی نسبت به این دوره از رقابت‌ها وجود دارد.

سایت خبری یونانی Ethnos در مقاله‌ای تند و تلخ، بازی‌های المپیک پاریس 2024 را به شدت مورد انتقاد قرار داده و آن را به عنوان «بدترین بازی‌های المپیک چند دهه اخیر» توصیف کرده است. این رسانه از شوونیسم (وطن‌پرستی افراطی)، اشتباهات داوری و حضور پررنگ برج ایفل در مسابقات انتقاد کرده و اعلام کرده که «کاسه صبرشان لبریز شده است».

Ethnos به ویژه از «بی‌عدالتی‌های وحشتناک در ورزش‌هایی که داوری انسانی در آن‌ها حکم‌فرماست» ناراضی است و مسابقاتی مانند شمشیربازی (به ضرر ورزشکار یونانی تئودورا گکونتورا)، جودو (به ضرر تئودوروس تسلیدیس)، دوچرخه سواری BMX و ژیمناستیک را نمونه‌هایی از «جانبداری آشکار داوران نسبت به ورزشکاران فرانسوی» معرفی کرده است.

این رسانه همچنین از شکل و شمایل مسابقات در پاریس، که به نمایش مکرر آثار معروف پایتخت فرانسه اختصاص دارد، انتقاد کرده است. برای مثال، در مسابقه پیاده‌روی 20 کیلومتری، شرکت‌کنندگان مجبور بودند 19 بار دور برج ایفل بچرخند که این موضوع به گفته Ethnos، باعث خستگی روانی ورزشکاران و بینندگان شد.

Ethnos همچنین به کیفیت آب رودخانه سن که موضوع بحث‌های طولانی بوده، اشاره کرده و از برگزاری مسابقات سه‌گانه در این رودخانه با وجود خطر آلودگی به باکتری‌ای. کولی انتقاد کرده است. این رسانه خاطرنشان کرد که پروژه پاکسازی رودخانه سن که 1.4 میلیارد یورو هزینه داشته است نتیجه‌ای نداشته و سلامتی ورزشکاران به خطر افتاده است.

در نهایت، این سایت از طرفداران پرشور فرانسوی که به گفته آن‌ها شبیه به هولیگان‌ها هستند، انتقاد کرده است. Ethnos به رفتارهای ناپسند این تماشاگران مانند هو کردن رقبا و فریاد زدن در مسابقات تنیس اشاره کرده و پیش‌بینی کرده که در آینده نزدیک، شاهد پرتاب اشیا نیز خواهیم بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان