انتخاب رئیس جدید حماس / یحیی السنوار جانشین اسماعیل هنیه شد

از ۱۰ ماه قبل تاکنون یحیی السنوار در هیچ برنامه عمومی حاضر نشده است / حذف السنوار یکی از اهداف اصلی اسرائیل در جنگ غزه است.

"یحیی سنوار " رئیس جدید حماس شد.

به گزارش عصرایران، حزب سیاسی - نظامی "جنبش مقاومت اسلامی" در فلسطین (حماس)، یحیی سنوار را به عنوان رئیس جدید خود اعلام کرد.

او جایگزین اسماعیل هنیه رئیس فقید حماس می شود که در سفر به تهران، در حمله انفجاری اسرائیل به محل اقامتش، به شهادت رسید.

یحیی السنوار، قوی ترین و مهمترین چهره حماس در غزه به شمار می رود.

 

یحیی السنوار به عنوان رئیس جدید حماس انتخاب شد

یحیی السنوار رهبر حماس در داخل غزه

آرشیوی - یحیی السنوار در یکی از برنامه های حماس در غزه 

آرشیوی - یحیی السنوار در یکی از برنامه های حماس در غزه

 

سنوار تاکنون رهبر حماس در داخل غزه بود. وی از 10 ماه قبل تاکنون یعنی همزمان با حمله ارتش اسرائیل به غزه ، در برنامه های عمومی حاضر نشده است. هم اکنون مشخص نیست دقیقا او در کجای غزه است. ارتش اسرائیل تاکنون از یافتن یا حذف سنوار ناکام بوده است.

سنوار 61 سال دارد و رئیس دولت حماس در غزه است. از او به عنوان موسس سازمان امنیتی حماس (مجد) یاد می شود. وی تحصیلکرده زبان عربی از دانشگاه اسلامی غزه است.

ارتش اسرائیل، یحیی سنوار را عامل اصلی حمله 7 اکتبر 2023/ 15 مهر 1402 می داند. به همین دلیل، حذف او را یکی از اهداف جنگ علیه غزه اعلام کرده اما تاکنون موفق به چنین کاری نشده است.

اسماعیل هنیه رئیس سابق حماس

اسماعیل هنیه

سنوار در سال 1989 میلادی (1368 شمسی) از سوی دادگاه اسرائیل به 4 مرتبه زندان ابد به علاوه 25 سال زندان محکوم شد اما در نهایت بعد از 22 سال زندان در سال 2011 در معامله و مبادله زندانیان با اسرائیل، آزاد شد. او در زندان ، زبان عبری را یاد گرفت.

وی از جمله رهبران سیاسی و نظامی حماس به شمار می آید. امریکا نام او در فهرست افراد تحت تعقیب فعالیت های تروریستی قرار داده است.

منطقه غزه، محل اصلی فعالیت های حماس است. به دنبال حمله نظامی اسرائیل به غزه در 10 ماه گذشته ،جنگ شدید میان نظامیان ارتش اسرائیل و نیروهای حماس ادامه دارد.

حماس حزب مبتنی بر اسلام سیاسی و نزدیک به اخوان المسلین توصیف می شود. حماس از سال 2007 تاکنون کنترل کامل منطقه غزه فلسطین با جمعیت 2.3 میلیون نفری را در دست دارد.

محل اقامت اسماعیل هنیه ( رئیس حماس ) در تهران که با حمله انفجاری، به شهادت رسید

محل اقامت اسماعیل هنیه ( رئیس حماس ) در تهران که با حمله انفجاری، به شهادت رسید

آرشیوی - یحیی السنوار (راست) در کنار اسماعیل هنیه

آرشیوی - یحیی السنوار (راست) در کنار اسماعیل هنیه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان