رایزنی بایدن و امیر قطر درباره آخرین تحولات نوار غزه

دیوان امیری قطر در بیانیه‌ای از رایزنی امروز «جو بایدن» با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» خبر داد.

 جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شیخ تمیم، امیر قطر در تماس تلفنی خود بر ضرورت تلاش مشترک واشنگتن و دوحه به منظور کاهش تنش در منطقه غرب آسیا و تسریع روند پایان درگیری ها در غزه تاکید کردند.

به گزارش تسنیم، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شیخ تمیم، امیر قطر در گفتگویی تلفنی آخرین تحولات امنیتی غرب آسیا و وضعیت نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

منابع آگاه مدعی شدند این گفتگو با محوریت تلاش مشترک دوحه و واشنگتن به منظور پایان دادن به درگیری‌ها در نوار غزه انجام شده است.

تلاش‌های واشنگتن به منظور جلوگیری از واکنش ایران به اقدام مذبوحانه رژیم صهیونیستی در ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در شرایطی است که روز گذشته برخی منابع مدعی شدند که دولت بایدن از شرکای اروپایی خود خواسته است تا ضمن ارتباط با ایران، از تهران بخواهند از  واکنش سخت به اقدام صهیونیست ها خودداری کند.

در این بین پاریس نیز همگام با دولت آمریکا به تلاش‌های خود به منظور جلوگیری از پاسخ ایران به تجاوز اخیر صهیونیست‌ها افزوده است.

در 48 ساعت گذشته امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در گفتگوهای تلفنی با محمد بن سلمان،‌ ولیعهد عربستان، محمد بن زاید،‌ رئیس دولت امارات و همچنین عبدالله دوم، پادشاه اردن از آنها خواسته است تا ضمن ارتباط با ایران و رژیم صهیونیستی مانع از تشدید درگیری‌ها در منطقه خاورمیانه شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان