حمله موشکی به «عین‌الاسد» چند سرباز آمریکایی را زخمی کرد

عراق در آماده‌باش

شماره روزنامه: ۶۰۷۳ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۵/۱۷ ...

این حمله در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها در منطقه در حال افزایش است و اسرائیل و متحدان آمریکایی، اروپایی و منطقه‌ای‌اش برای مقابله‌با حمله تلافی‌جویانه از سوی ایران در پاسخ به ترور هفته گذشته اسماعیل هنیه، در تهران و فواد شکر در حومه جنوبی بیروت آماده می‌شوند. ایران گفته است که هرگونه حمله تلافی‌جویانه شامل حملات متحدانش هم می‌شود که شامل حزب‌الله، حوثی‌ها در یمن و شبه‌نظامیان در عراق می‌شود. این شبه‌نظامیان عراقی معمولا به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه حمله کرده و اسرائیل را با استفاده از راکت‌های دوربرد هدف قرار داده‌اند. منطقه برای یک حمله گسترده در حالت آماده‌باش قرار گرفته است. مشخص نیست که آیا حمله موشکی روز دوشنبه به پایگاه هوایی عین‌الاسد بخشی از این پاسخ بود یا ادامه تلاش‌های گروه‌های مقاومت در عراق برای هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی. با این حال، تا لحظه تنظیم این خبر هیچ گروهی مسوولیت حمله روز دوشنبه را بر عهده نگرفته است.

مذاکرات بین مقامات ارشد دفاعی در عراق و پنتاگون درباره چگونگی پیکربندی مجدد و کوچک کردن نیروهای آمریکایی و چند ملیتی در عراق ادامه دارد؛ اما هنوز به تصمیمی نرسیده‌اند. در داخل دولت عراق، دودستگی وجود دارد؛ به‌طوری‌که جناح‌های نزدیک به ایران برای خروج سریع ایالات متحده تلاش می‌کنند؛ درحالی‌که دیگران، از جمله بسیاری از مقامات دفاعی عراق، برای دخالت محدود و طولانی‌مدت ایالات متحده فشار می‌آورند. حدود 2500سرباز آمریکایی در عراق و همچنین 900سرباز در سوریه حضور دارند که داعش بار دیگر در آنجا فعال شده است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که بایدن و معاونش در جریان این حمله قرار گرفته‌ و درباره اقداماتی که دولت آمریکا «برای دفاع از نیروهایمان و پاسخ به هرگونه حمله علیه پرسنلمان به انتخاب خودمان و در زمان و مکانی که خودمان صلاح بدانیم» صحبت کرده‌اند. پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین در 16ژوئیه به منطقه آمریکا در پایگاه عین‌الاسد که منجر به جراحتی نشد، ارتش ایالات متحده یک کارخانه هواپیماهای بدون سرنشین کوچک در جرف الصخر، منطقه ای در جنوب بغداد را بمباران کرد که به‌عنوان پایگاهی برای کتائب حزب‌الله و دیگران علیه ارتش آمریکا عمل می‌کند. حمله ایالات متحده چهار رزمنده -سه عراقی و یک فرمانده حوثی - را در محل به شهادت رساند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان