۳۰۰ هزار تومان؛ جریمه نقص چراغ خودرو

نقص موثر در چراغ خودرو در شب، علاوه بر آنکه جریمه ۳۰۰ هزار تومانی را در پی دارد، سه نمره منفی برای راننده وسیله نقلیه شخصی و ۶ نمره منفی برای رانندگان عمومی و سنگین نیز به همراه خواهد داشت.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اهمیت چراغ‌های خودرو در شب، گفت: نقص در چراغ‌های خودرو، 300 هزار تومان جریمه دارد.
 
به گزارش ایلنا، سرهنگ علی اصغر شریفی گفت: موضوع چراغ‌های وسایل نقلیه و اهمیت سالم بودن آنها به حدی دارای اهمیت است که قانونگذار در جدول جرایم رانندگی و در بخش تخلفات پر خطر به آنها اشاره کرده است.
 
­این مقام انتظامی افزود: نقص موثر در سامانه روشنایی در شب، علاوه بر آنکه جریمه 300 هزار تومانی را در پی دارد، سه نمره منفی برای راننده وسیله نقلیه شخصی و 6 نمره منفی برای رانندگان عمومی و سنگین نیز به همراه خواهد داشت.
 
­رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور پایتخت گفت: برخی از رانندگان از نور‌های خیره کننده و یا در اصطلاح زنون و چراغ‌های رنگی در قسمت جلو و عقب خودرو استفاده می‌کنند که این موضوع مشمول تخلف است و اعمال قانون خواهد شد.
 
­سرهنگ شریفی با بیان اینکه ­نور قرمز برای چراغ‌های جلو ممنوع است، افزود: نور چراغ‌های عقب خودرو باید قرمز باشد و استفاده از نور سفید و زرد در این محل ممنوع است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان