واشنگتن پست: اسرائیل پس از ترور هنیه به کاخ سفید اطلاع داد

بر اساس ادعای روزنامه واشنگتن پست،اسرائیل بلافاصله پس از ترور هنیه به کاخ سفید اطلاع داده که پشت این ترور بوده است و این مساله خشم واشنگتن را برانگیخته است.

گزارشی در روزنامه واشنگتن پست آمریکا ادعا کرده که اسرائیل به محض ترور اسماعیل هنیه به ایالات متحده آمریکا اطلاع داده و این مساله خشم کاخ سفید را برانگیخته است.

به گزارش عصرایران، بر اساس ادعای این روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه، اسرائیل بلافاصله پس از ترور اسماعیل هنیه، رهبر حماس در تهران، به آمریکا اطلاع داده که پشت این ترور بوده است.

به نوشته این روزنامه، مقامات دولت بایدن از تصمیم به ترور هنیه عصبانی بودند و نگران بودند که این تصمیم می تواند ماه ها مذاکرات برای آتش بس در غزه را مختل کند.

این روزنامه گزارش می دهد که مقامات آمریکایی همچنین از عدم اطلاع رسانی اسرائیل به آنها قبل از شروع عملیات های دیگر برای ترور فرماندهان حزب الله یا فرماندهان ایرانی خشمگین هستند.

واشنگتن پست: خشم کاخ سفید از ترور هنیه

یک مقام اسرائیلی ناشناس در گفتگو با واشنگتن پست تایید کرده که تماس تلفنی اخیر بین بنیامین نتانیاهو و جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در هفته گذشته بر سر همین مساله بسیار پرتنش بوده است.

ادعای این روزنامه آمریکایی در حالی مطرح شده که در همان شب ترور هنیه، پایگاه های گروه های مقاومت عراقی در بغداد هدف حمله ای هوایی قرار گرفت که گمان می رود از سوی ایالات متحده آمریکا انجام گرفته است.

از سوی دیگر در همان 24 ساعتی که منجر به ترور هنیه در تهران، ترور "فواد شکر" از فرماندهان ارشد حزب الله در بیروت و حمله به بغداد انجام شد، اقدام به ترور "عبدالفتاح برهان" فرمانده ارتش سودان که پیوندهای نزدیکی با تهران دارد، ناکام ماند.

از سوی دیگر این مجموعه عملیات های ترور در یک روز تنها چند روز پس از بازگشت نتانیاهو از سفر به آمریکا انجام شد؛ و این فرضیه را تقویت کرد که نتانیاهو در جریان این سفر چراغ سبز لازم  را برای انجام همزمان مجموعه ای از ترورها در منطقه و تشدید تنش از مقامات ایالات متحده آمریکا دریافت کرده است.

بسیاری از ناظران انجام این عملیات های ترور را بدون هماهنگی و همکاری سازمان های اطلاعاتی آمریکا با موساد و دریافت چراغ سبز از واشنگتن، بعید می دانند.

دولت آمریکا در برابر این ترورهای رژیم اسرائیل سکوت کرده و درنشست اضطراری شورای امنیت ملل متحد در این موضوع، به همراه دیگر متحدان غربی جانب اسرائیل را گرفت.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان