توصیه‌های مدیریت بحران تهران برای گرما

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص خطر گرمازدگی به‌ویژه در گروه‌های حساس، اطفال و سالمندان هشدار داد و گفت: توصیه اکید مدیریت بحران این است که در روزهای اعلان هشدار گرما، افراد به ویژه گروه‌های حساس به هیچ عنوان از منزل خارج نشوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص گرمازدگی افراد در روزهای گرم هشدار داد.
 
به گزارش ایسنا، حامد یزدی مهر با اشاره به هشدار اعلام شده از سوی سازمان هواشناسی گفت: برابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی و هشدار اعلام شده شاهد گرمای هوا هستیم.
 
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص خطر گرمازدگی به‌ویژه در گروه‌های حساس، اطفال و سالمندان هشدار داد و گفت: توصیه اکید مدیریت بحران این است که در روزهای اعلان هشدار گرما، افراد به ویژه گروه‌های حساس به هیچ عنوان از منزل خارج نشوند و در صورت ضرورت حضور در فضای باز، حتماً برای محافظت پوست و چشم خود در برابر گرما و اشعه مضر خورشید از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنند.
 
وی در خصوص عدم نگهداری کودکان یا سالمندان در وسیله نقلیه پارک شده و خاموش نیز هشدار داد و گفت: در برخی موارد طی سال‌های گذشته شاهد این بی‌احتیاطی‌ها بوده‌ایم که ضروری است در این زمینه هشدار داده شود و افراد به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.
 
یزدی مهر با تاکید به مردم و شهروندان استان تهران در خصوص پرهیز از انجام فعالیت بدنی سنگین، گفت: ضروری است که افراد به طور منظم مایعات بنوشند و ضمن خودداری از مصرف نوشیدنی‌های شیرین، در طول روز پنجره‌ها را بسته نگه دارند و از تابش آفتاب به داخل منزل جلوگیری کنند.
 
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت مدیریت مصرف آب و برق نیز تاکید کرد و گفت: لازم است شهروندان برای جلوگیری از قطع برق، مصرف برق را مدیریت کنند. با توجه به احتمال آسیب به محصولات باغی و زراعی، دام و طیور و زنبورهای عسل ضروری است که تنظیم دور آبیاری و مالچ پاشی برای افزایش رطوبت در سطح باغ‌ها برای تعدیل دمای هوا، ایجاد سایبان و کنترل دمای کلونی‌های زنبور عسل و سالن‌های پرورش قارچ، کنترل دمای گلخانه‌ها و دامداری‌ها در دستورکار بهره‌برداران قرار بگیرد.
 
به گفته یزدی مهر، مدیریت بحران نیز درپی هشدار اعلام شده در حالت آماده باش است و توصیه‌های لازم را در این خصوص به دستگاه‌های امدادی و خدماتی ارائه کرده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان