خبرنگار صداها را مخابره می‌کند اما دردهایش به جایی نمی‌رسد

خبرنگار نقش غیرقابل انکاری در همه تحولات و عرصه‌های مختلف دارد و فرآیند توسعه در جامعه بدون نقش آفرینی خبرنگاران و رسانه بی معناست.

قشر فرهیخته‌ای که با از خودگذشتگی سختی‌ها و مشکلات را تحمل می ‌کند و در زمینه انعکاس درد و رنج و مشکلات مردم و جامعه پیش‌قدم بوده، اما متاسفانه این قشر زحمت کش تنها روز خبرنگار به چشم می‌آیند و پس از آن به فراموشی سپرده می‌شوند.

به گزارش ایسنا، این قشر با وجود اینکه کوهی از درد و مشکلات دارند در مسیر کار خود و رسالتی که برعهده دارند کوتاه نیامده‌اند دنبال مشکلات مردم و جامعه هستند. در این دنیای پر فراز و نشیب رسانه، گرد پیری با تارهای سپید بر سر 3٠ ساله‌های خبرش نشسته و با غروب غم انگیز منصورهایش(خبرنگار فقید اخراجی ایرنا)  به پایان می‌رسد و ما آخرین بازماندگان نسلی از خبریم که صدای همه را مخابره می کنیم اما صدای دردهای خودمان به هیچ نقطه ای، مخابره نشد.

فراهم کردن شرایط شغلی مناسب برای خبرنگاران ارتباط مستقیمی با توسعه و پیشرفت کشور و استان دارد و در واقع هر چقدر مشکلات خبرنگاران کمتر باشد با فراغ بال بیشتری به مباحث کلان و توسعه ای استان می پردازند.

خبرنگاران از مظلوم‌ترین و کم درآمدترین قشر جامعه هستند بطوریکه حقوق و دستمزد آنها کفاف 10 روز اول هرماه زندگی شان را نمی‌دهد، بیشتر این قشر فاقد مسکن بوده و تاکنون تلاش اثرگذاری برای رفع این مشکل که هر ساله مطرح می‌شود نشده است در حالی که با عزم جدی و اراده از سوی استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد قابل حل است.

به نظر می رسد باید مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکیل کارگروه رفع مکلات خبرنگاران برای برطرف کردن مشکلات خبرنگاران یک بار برای همیشه چاره اندیشی کنند.

گرد پیری بر سر 3٠ ساله‌های خبر!

«پژمان امیدی»، خبرنگار و سردبیر خبرگزاری مهر در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از سال 1387 با مسجد بلاگ کشور وارد عرصه رسانه شدم، بیش از 12 ساله که در خبرگزاری مهر فعالیت دارم

وی با اشاره به مشکلات خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: داستان خبرنگاران در این استان کهگیلویه و بویراحمد دردنامه‌ای است که زخم سر باز کرده اش تنها در یک ورق از مرداد نمود پیدا می کند.

امیدی اظهارکرد: ضعف امنیت شغلی و ارتزاق ضعیف، خبرنگاران را از سطح نگرش حرفه ای به رویدادها دور کرده و کارکردهای آنها در سطوح نیمه حرفه ای و آماتور تقسیم بندی شده است. ضعف ارتزاق سبب شده تا به جای توسعه همراه با آموزش، رشد سریع آگهی نامه‌ها و کپی پیست نیوزها را شاهد باشیم.

این خبرنگار کهگیلویه و بویراحمدی خاطرنشان کرد: همچنین نداشتن شناخت بالغ بر 9٠ درصد روابط عمومی‌ها از کارکردها و شالوده‌های خبر و خبررسانی مساله تفکیک نبودن رسانه از غیررسانه را در سطح ادارات این استان رقم زده است.

امیدی تصریح کرد: خبرنگاران را شاید بتوان خانه به دوش‌هایی دانست که تَب تابستان برایشان زایده ی مسکن‌های استیجاری و افزایش اجاره بهاست که هر بار دلشان به واسطه ناتوانی در تطبیق اجاره بها با نظر مالکین می لزرد.

آخرین بازماندگان نسلی از خبر که صدایشان به جایی مخابره نشد

وی ادامه داد: تنزل احترام شاید جدیدترین چالشی است که اصحاب رسانه در استان کهگیلویه و بویراحمد با آن مواجه شده و در برخی برنامه‌ها، حرمت‌شان به جهت نداشتن شناخت برخی افراد از این جایگاه شکسته می شود.

امیدی بیان کرد: در این دنیای پر فراز و نشیب رسانه، گرد پیری با تارهای سپید بر سر 3٠ ساله‌های خبرش نمود پیدا می کند. ما آخرین بازماندگان نسلی از خبریم که صدای دردهای خودمان به هیچ نقطه ای، مخابره نشد!

 

«خبرنگار» صداها را مخابره می‌کند اما دردهایش به جایی نمی‌رسد

تعدد رسانه ها و کیفیت پایین

همچنین «مهدی مرادی»، مدیر پایگاه خبری تابناک در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ضمن تبریک 17 مرداد روز خبرنگار گفت: این استان در حوزه رسانه و خبرنگار عیال بار است و همین عامل باعث شده که کار رسانه به شدت بی‌کیفیت باشد و حواشی برجسته شوند.

وی افزود: هر صنفی باید شرایط کار خود را فراهم کند سپس از بقیه بخصوص مسئولان انتظار و توقع داشته باشد.

مرادی اظهارکرد: باید کار رسانه ای حرفه ای و باکیفیت انجام هیم بعد مسایل معیشتی، صنفی و رفاهی از جمله مسکن خبرنگاران را انتظار داشته باشیم.

مدیر پایگاه خبری تابناک در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تعدد رسانه ها و کیفیت پایین کار رسانه ها محصول عملکرد بد مسئولان در این زمینه است چراکه به فیک نیوزها، خبرنگار نماها و کسانی بها می دهند که یک شبه و قارچ گونه بالا می آیند و هیچ آموزشی ندیده اند.

مرادی با اشاره به مشکلات صنفی و معیشتی خبرنگاران استان کهگیلویه بویراحمد تصریح کرد: مشکلات خبرنگاران و رسانه ها مربوط به دولت خاصی نیست بلکه مشکلات رسانه ها را دولت ها به هم پاس می دهند و این وسط خبرنگاران مانده اند و مشکلات که به همین دلیل تاکنون مشکلات اساسی خبرنگاران برطرف و حل نشده اند.

نقش غیرقابل انکار خبرنگاران در تحولات

«حمید جهان»، رییس خبرگزاری ایرنا کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص گفت: ضعف محسوس سواد رسانه ای در میان مدیران و البته از سوی برخی خبرنگاران استان وجود دارد و همین مساله باعث شده که برخی رسانه ها در سطح استان بجای نقد عملکرد دستگاه‌ها، به نقد شخص و مدیر دستگاه می پردازند و این مساله منجر به ترور شخصیتی افراد و مدیران می شود.

وی با بیان اینکه «حرمت امامزاده را باید متولی آن حفظ کند» افزود: بی‌تعارف باید گفت برخی خبرنگاران و رسانه‌ها شان این حرفه و جایگاه را زیر سوال می‌برند.

جهان بیان کرد: آموزش خبرنگاران باید جدی گرفته شود چراکه مشکلات و چالش‌های خاص خود را در پی دارد.

رییس خبرگزاری ایرنا کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: خبرنگاران نقش غیرقابل انکاری در همه تحولات و عرصه‌های مختلف دارند و فرآیند توسعه در جامعه بدون نقش آفرینی خبرنگاران و رسانه بی معناست.

یک صدایی نتیجه بخش خبرنگاران در تحقق مطالبات مردم

«صادق الهی نژاد»، مدیر پایگاه خبری فصلی نو با اشاره به اینکه نقش رسانه های ارتباط جمعی در توسعه بر هیچ کسی پوشیده نیست، گفت: نتیجه دادن همدلی خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد و جریان سازی خبری در سال گذشته برای تامین یک فروند بالگرد اورژانس هوایی استان بود که نمونه بارزی از نقش رسانه ها و خبرنگاران در تحقق مطالبات بر زمین مانده شهروندان و مردم استان است.

وی افزود: اگر چه مسئولان پیگیری‌های زیادی برای اختصاص بالگرد هوایی اورژانس کهگیلویه و بویراحمد انجام دادند اما وقتی که رسانه‌ها یک صدا با مسئولان همزبان شدند این مهم به ثمر نشست.

الهی نژاد با اشاره به سخت گذر بودن کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: پس از بروز حادثه برای بالگرد فوریت‌های پزشکی استان امدادرسانی در مناطق کوهستانی سخت شد به طوری که چند نفر به علت این نقصان جان خود را از دست دادند. نقش آفرینی خبرنگاران برای تامین این زیرساخت زندگی بخش از افتخارات خبرنگاران استان است.

 

«خبرنگار» صداها را مخابره می‌کند اما دردهایش به جایی نمی‌رسد

 

رفع مشکلات خبرنگاران در اولویت مسئولان قرار گیرد

«نسیم راوند»، خبرنگار خبرگزاری فارس استان کهگیلویه و بویراحمد با 10 سال سابقه کار خبری نیز با اشاره به اینکه خبرنگاران مشکلات زیادی دارند و از جمله آنها می‌توان به درآمد اندک و مشکلات معیشتی اهالی رسانه اشاره کرد، گفت: خبرنگاران فاقد بیمه خبرنگاری و مسکن هستند و مانند سایر اقشار جامعه با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی اظهارکرد: پیگیری و رفع مشکلات مردم خاطرات خوب دوران خبرنگارم هست و شهادت رئیس جمهور و همراهان بدترین خبر بود.

راوند بیان کرد: مسئولان بخصوص متولیان در حوزه فرهنگ و ارشاد رفع مشکلات این قشر را در اولویت قرار بدهند.

مسئولان ظرفیت نقد داشته باشند

«محسن بهمنیار»، خبرنگار پایگاه خبری صبح زاگرس نیز گفت: خبرنگاران به عنوان صدای رسا و پل ارتباطی مطالبات مردمی با مسئولان محسوب می‌شوند، این مطالبات در قالب نقد، مصاحبه و تحلیل بیان می‌شود، یکی از موضوعات مهم در بیان موضوعات مختلف توسط اصحاب رسانه در کنار توجه به رعایت اصول حرفه‌ای و قانونی حوزه خبر و اطلاع رسانی باید با آسودگی و آرامش خاطر به بیان مطالبات مردم بپردازند، گاهی و در برخی موارد ممکن است مسئولی ظرفیت نقد و مطالبه‌گری به دلیل آشنایی نداشتن با کار تخصصی حوزه رسانه آنگونه که باید و شاید ندارند و ممکن است حتی گلایه‌مند وظیفه خطیر خبرنگاران شوند و در قالب شکایت یا قطع ارتباط در چرخه حل مشکلات و بیان خدمات کارشکنی کنند که در این رابطه نیاز است حوزه های روابط عمومی با آگاهی بیشتری نسبت به اقناع مسئولان گام بردارند و سبب همکاری و ارتباط مطلوب مسئولان با اهالی رسانه شوند.

وی افزود: اصحاب رسانه و خبر رویه‌های ثابت اما براساس دغدغه دارند و در شرایط مختلف زمانی  با وجود تغییر دولت‌ها و همچنین گرایش‌ها و سلایق مختلف به دنبال ایفای نقش هستند. خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای دغدغه‌های مختلفی دارند از مسکن خبرنگاران تا امنیت شغلی، بیمه، بکارگیری در حوزه روابط عمومی به دلیل اشراف در موضوعات مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله مطالبات اصحاب رسانه است.

بهمنیار با سابقه حدود 7 سال در حوزه خبر و رسانه اظهارکرد: تجربه‌های مختلف و به عبارتی رویدادهای تلخ در قالب خبرهای ناگوار و یا اثرگذاری های رسانه‌ای منجر به نتیجه لحظات شیرینی را برایم رقم زد.

این خبرنگار کهگیلویه‌وبویراحمدی تصریح کرد: ناگوارترین حوادث، خبر شوکه کننده شهید حاج قاسم سلیمانی بود، کسی که از او به عنوان قهرمان ملی یاد شد، کسی که خود را مدافع مردم ایران با هر فکر و سلیقه سیاسی می‌دانست و با همه مجاهدت هایش غده سرطانی داعش را ریشه کن کرد، اما در بامدادی ‌جمعه‌ای به دست شقی‌ترین افراد به شهادت رسید تا همگان در نبودش اشک جاری کنند و حضور میلیونی در مراسم تشییع او داشته باشند، این حادثه تلخ اما پایان کار نبود تا خدمتگذاری دیگر، بدون ادعا، پاک دست و با سابقه اجرایی مختلف کسی که در شبانه روز مختلف و همراه و همدم محرومان بود خدمت کرد در سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسید از دیگر خاطرات مدت زمان اخیر است.

بهمنیار بیان کرد: اما خاطرات شیرین مجموعه از ایفای نقش در حوزه تحقق مطالبات مردمی در مناطق مختلف بود هر زمان که گره‌ای از کار مردم به وسیله رسانه باز می‌شد و هرگاه خدمات و محرومیت ها با قلم رسانه کاسته می‌شد و آلام و دردهای مردمی کاسته می‌شد لبخند رضایت و شیرینی اثرگذاری کار رسانه‌ای سبب رضایت درونی ما می‌شد.

کسانی در حوزه خبر موفق می شوند که عاشق خبرنگاری باشند

«محبوبه هادوی نژاد»، خبرنگار صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کسانی می‌توانند در حوزه خبر موفق باشند که عاشق این کار باشند، گفت: خبرنگاران در آن دوران سخت کرونا که وظیفه داشتند برای اطلاع رسانی در میدان عمل حضور داشته باشند نگران سلامتی خود و خانواده هایشان بر اثر احتمال درگیری با این ویروس کشنده بودند.

وی عنوان کرد: تشویق شهروندان به خانه نشینی در هنگام آیین های نوروزی، شرکت نکردن در مراسم تشییع درگذشتگان و اعلام هر روزه از دست رفتن شماری از هموطنان در دوران شیوع کرونا فعالیت برای خبرنگاران را سخت کرده بود.

 کم لطفی به خبرنگاران کم نبوده

«محمود سپهر»، خبرنگار و مدیرمسئول پایگاه خبری بویرنیوز با 10 سال فعالیت گفت: در طی این 10 سال اخبار متفاوتی را رصد، تحلیل و پایش کردیم، شاید از بدترین و تلخ ترین خبرها بتوان به حادثه سقوط پرواز «تهران به یاسوج» و اخیراً هم مصوبه جدایی مدیریت محیط زیست بخشی از دنای شمالی به استان اصفهان بوده باشد و البته خبرهای نیز دردآور بود.

وی افزود: در کنار تلخی‌ها اما خبرهای خوب هم کم نبود، از افتتاح طرح‌های بزرگ عمرانی تا انتصاب فرزندان این استان در سمت‌های کلیدی در برخی دولت‌ها گرفته تا اصلاح برخی رویه های غلط بعد از خبر رسانه ها(مثل کاهش قیمت بلیط پرواز یاسوج به تهران در یک مقطع، یا اصلاح خیابان‌ها و برخی نقاط کور و حادثه ساز، ورود دستگاه های بازرسی و امنیتی به موضوعاتی مثل استخدام ها و ابطال برخی از اقدامات ناحق صورت گرفته و ... بعد از انتشار هماهنگ توسط رسانه ها) گوشه‌ای از رویدادهای خوب رسانه ها در استان بوده است.

سپهر تاکید کرد: در این میان اما همواره کم لطفی به اهالی خبر و رسانه نیز کم نبوده، هنوز هم فضای اختصاصی استقرار اهالی این حوزه بعنوان خانه مطبوعات تکمیل نشده و در زمینه تدوین بسته ای جامع برای بیمه مشاغل سخت عملیاتی نشده است.

وی بیان کرد: خبرنگاران با ابزار قدرتمندی که در دست دارند هیچگاه سعی بر استفاده شخصی از این قابلیت نکرده‌اند تا به درستی صدای رسای جامعه باشند و همین امر می طلبد نگاه مسئولان به بهبود شرایط معیشتی این قشر از جامعه در بسته هایی که برای محرومیت زدایی دیده می شود و یا وام‌هایی که از تبصره 18 برای رونق کسب و کارها اختصاص داده می شود، دیده شوند تا حداقل یک سپاسگزاری از خدمات ارزنده خبرنگاران استان شده باشد.

جز شعار حمایتی از مسئولان ندیدیم

«کریم بنام»، خبرنگار و مدیر مسئول پایگاه خبری ریواس جنوب نیز گفت: از سال 1376 در روستای جاورده با علاقه زیادی که به نوشتن و کار خبری داشتم به صورت دستی، اخبار روستا را در یک کاغذ آ4 و در قالب طنز می‌نوشتم و از آنجا که تنها یک برگه بود و دستگاه کپی در روستا نبود، همان یک برگه، بین خانواده‌ها دست به دست می‌شد؛ وقتی اهالی روستا را می‌دیدم که سراغ برگه اخبار را از همدیگر می‌گرفتند، لذتی داشت که مزه شیرین آن را هنوز حس می‌کنم.

وی افزود: بعد از یک سال، پایگاه بسیج روستا، یک دستگاه کپی خریداری کرد و با من همکاری خوبی داشتند و حدود 20 نسخه روی برگه‌های حاوی اخبار روستا، کپی می‌کردیم و حقیقتا استقبال خوبی از آن شد.

بنام اظهارکرد: در سال 83 وارد دانشگاه شدم و از همان روزهای نخست، نشریه بسیج دانشگاه را که هزینه انتشار خوبی داشتند را البته با یک رویه جدید و به روز منتشر کردم و بعد از دو سال مدیرمسئول آن شدم و همان ایام نیز از یک نشریه چاپی بیرون از دانشگاه، درخواست همکاری داشتم که بلافاصله پذیرفتم و در ادامه سردبیر آن شدم.

این خبرنگار کهگیلویه و بویراحمدی خاطرنشان کرد: با پایان تحصیل در دانشگاه، به شکل حرفه‌ای‌تری کارم را در هفته‌نامه آوای گچساران آغاز کردم و مدتی هم سردبیر روزنامه ابتکار بودم اما با پیدایش رسانه‌های دیجیتالی، پایگاه خبری ریواس جنوب را راه‌اندازی کردیم و خدا را شکر از سایت‌های فعال استان است.

بنام تصریح کرد: در مورد سوال شما و شیرینی‌ها و تلخی‌های کار خبری، خدمت شما عرض کنم، به شخصه عاشق کار خبری هستم و وقتی یک نفر کارش را دوست داشته باشد، قطعا همه لحظه‌های آن شیرین است اما تلخ‌ترین روز برای یک خبرنگار وقتی است که برای مردمش، مطلبی، انتقادی یا گزارش را منتشر می‌کند و وارد چالشی می‌شود اما وقتی به دردسر می‌افتد یا در دادگاه‌ها از او شکایت می‌شود، همان مردم پشتش را خالی می‌کنند یا حداقل حمایتی از او نمی‌کنند.

وی ادامه داد: یک خبرنگار واقعی دلش می‌خواهد برای جامعه و مردمش مفید باشد و تنها در حرف و ظاهر، پل ارتباطی بین مدیران و مردم نباشند بلکه در عمل هم اینگونه باشد و مدیران واقعا و با اعتقاد کامل، به مطالبات مردمی از زبان خبرنگاران توجه کرده و به آن عمل کنند.

خبرنگار و مدیر مسئول پایگاه خبری ریواس جنوب با بیان اینکه انتقاد پذیری و شکایت نکردن از خبرنگاران انتظار دیگر من از مدیران است نه اینکه خبرنگار اگر تعریف و تمجید کند، مورد احترام باشد، عنوان کرد: در مورد مشکلات خبرنگاران هم بهتر بود بپرسید خبرنگاران در چه بخشی مشکل ندارند چرا که هیچ حمایتی از خبرنگاران نمی‌شود و حتی در نیازهای اولیه‌ای چون مسکن هم به جز شعار، چیزی از مسئولان ندیدیم چه برسد به دیگر حمایت‌ها!

مسکن مهمترین مشکل خبرنگاران

«دانیال ولوی مقدم»، خبرنگار و مدیرمسئول خبرگزاری دانشجو استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مشکل مسکن و عدم همراهی بعضی دستگاه‌ها با خبرنگاران برای کسب خبر از مهمترین مشکلات خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی افزود: تلخ‌ترین خاطره دوران خبرنگاری ام شهادت رئیس جمهور کشورمان بود و شیرین‌ترین خاطره هم کسب رتبه در مسابقه جام رسانه کشور بود.

ولوی مقدم بیان کرد: از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد انتظار داریم که پیگیر مطالبه و مشکلات مردم از طریق رسانه ها باشند.

خبرنگاران با کوهی از درد و مشکلات دست و پنجه نرم می کنند

«عیسی فتحی»، خبرنگار و سردبیر خبرگزاری ایسنا استان کهگیلویه و بویراحمد باسابقه 19 سال فعالیت کار خبری و رسانه‌ای نیز گفت: به نظر می رسد مسئولان و متولیان امر در سطح استان برای رفع مشکلات خبرنگاران با تشکیل یک کارگروه تخصصی و ویژه می توانند یک بار برای همیشه مشکلات این قشر زحمت کش و بی ادعا را رفع کنند اما اراده می خواهد.

وی با بیان اینکه«مهتر برای خودش بد می زند» افزود: خبرنگاران برای رفع مشکلات همه پیقشدم هستند و خبر مخابره می کنند و تا حصول نتیجه پیگیر می شوند اما کسی نیست برای آنها پیش قدم شود.

فتحی اظهارکرد: مهمترین مشکل خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد مسکن و بیمه خبرنگاری است، بیشتر خبرنگاران این استان فاقد مسکن هستند و تاکنون تلاشی برای رفع این مشکل خبرنگاران نشده است.

این عضو هیات مدیره خانه مطبوعات کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: خبرنگاران خودشان با کوه درد و مشکلات دست و پنجه نرم می کنند اما دست از پیگیری مشکلات و دردهای مردم و جامعه بر نمی دارند.

فتحی تصریح کرد: هر جامعه ای که خبرنگاران آن مشکلات کمتری داشته باشد بهتر و سریعتر به رشد و توسعه می رسد و پویاتر می شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر نمایندگی خبرگزاری های کشوری و صدا وسیما، هم‌اکنون 148رسانه در استان کهگیلویه و بویراحمد کمتر زا یک درصد کشور و با جمعیت 700 هزار نفر وجود دارد، تاکید کرد: هم اکنون 112 پایگاه داری مجوز در استان وجود دارد که اخذ مجوز پایگاه‌های خبری نیازمند قوانین سختگیرانه تری است‌.

این خبرنگار کهگیلویه و بویراحمدی تاکید کرد: هم اکنون به ازای هر 100هزار کهگیلویه و بویراحمدی 21پایگاه خبری در استان فعالیت می کند، این درحالی است که این سرانه در ساتان چهارمحال و بختیاری 9، در استان بوشهر 13، استان یزد 17، استان خوزستان 9، استان فارس 7 و در استان اصفهان 10 است.

فتحی اظهارکرد: فعالیت این تعداد خبرنگار در یک استان کوچک اگرچه آثار مثبتی هم دارد اما تبعات منفی برای استان در پی دارد و برای رسیدگی به امور معیشتی و صنفی خبرنگاران آسیب زاست. استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تعداد رسانه ها بین استان‌های کشور رتبه چهارم را دارد!

وی با بیان اینکه کسانی که علاقمند به کار خبرنگاری و رسانه ای هستند می توانند با آموزش‌های لازم به عضویت در هیمن رسانه های فعال استان دربیایند، عنوان کرد: خبرنگاران مانند دیگر صنوف مشکلات معیشتی و صنفی دارند و وجود شمار زیادی پایگاه خبری که در برخی موارد کارکرد اثربخشی در تولید محتوا ندارند باعث شده خدمات رسانی به این قشر برای مسوولان سخت باشد.

محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در 17 مرداد 1377 در مزار شریف افغانستان به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران توسط گروهک تروریستی طالبان شهید شدند که به همین دلیل 17مرداد هرسال در تقویم کشور به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان