چین اولین کوسه‌نهنگ رباتیک جهان را ساخت

این ربات هوشمند با طول نزدیک به پنج متر و وزن ۳۵۰ کیلوگرم می‌تواند حرکات یک کوسه‌نهنگ واقعی از جمله شنا، چرخش، شناور شدن، غواصی و حتی حرکات دهانش را با دقت قابل توجهی شبیه‌سازی کند.

این ماهی پنج متری با وزن 350 کیلوگرم می‌تواند حرکات یک کوسه‌نهنگ واقعی را با دقت قابل توجهی تکرار کند.

به گزارش ایسنا، چین فناوری فضایی خود را با صنعت دریایی ادغام کرده و دستاوردی نوآورانه دارد تا گامی رو به جلو در فناوری مدرن دریایی بردارد.

به نقل از آی‌ای، گروه هوافضای شن یانگ چین، زیر نظر آکادمی سوم علوم و صنعت هوافضای چین، اولین کوسه‌نهنگ رباتیک هوشمند را با موفقیت ایجاد کردند.

این ربات هوشمند با طول نزدیک به پنج متر و وزن 350 کیلوگرم می‌تواند حرکات یک کوسه‌نهنگ واقعی از جمله شنا، چرخش، شناور شدن، غواصی و حتی حرکات دهانش را با دقت قابل توجهی شبیه‌سازی کند.

بزرگترین ماهی بیونیک

گائو چائو، طراح دفتر تحقیقات فناوری نیروی محرکه زیر آب گروه هوافضای شن یانگ، می‌گوید: این بزرگترین ماهی بیونیکی است که ما تاکنون مطالعه کرده‌ایم. کوسه نهنگ هفت مفصل فعال دارد و هر مفصل به محاسبات، ارتباطات و حس نیاز دارد که این فناوری کلیدی ما نیز هست.

کوسه‌نهنگ رباتیک دارای قابلیت‌های پیشرفته‌ای از جمله کنترل از راه دور بی‌سیم، شنای برنامه ریزی شده و پیشرانه بیونیک چند مفصلی است.

این قابلیت‌ها آن را قادر می‌سازد تا به سرعت 0.7 متر در ثانیه دست یابد و تا عمق 20 متری شیرجه بزند.

این وسیله نقلیه آبی قابل توجه که به دوربین‌های نوری پیشرفته، حسگرها، فناوری سونار و سیستم‌های موقعیت یابی BeiDou مجهز شده است، می‌تواند وظایف مختلفی از جمله نظارت بر کیفیت آب، نقشه‌برداری از زمین های زیر آب و انجام ماموریت‌های تخصصی را انجام دهد.

مزایای متمایز این کوسه‌نهنگ رباتیک

در مقایسه با ربات‌های زیرآبی پروانه‌دار معمولی، کوسه نهنگ بیونیک مزایای منحصر به فرد و قابل توجهی ارائه می‌کند.

طراحی محصور دستگاه به جلوگیری از آلودگی آب با محدود کردن انتشار آلاینده‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این، بدنه ساده آن خطر گرفتار شدن در موانع آبی را کاهش می‌دهد و آسیب به حیات دریایی را به حداقل می‌رساند.

پس از موفقیت اولیه، این شرکت طیف محصولات بیونیک خود را بیشتر توسعه داد تا نهنگ‌های قاتل و دلفین‌ها را نیز در بر بگیرد.

همانطور که بشریت به مطالعه اعماق اقیانوس‌ها می‌پردازد، ربات‌های زیر آب به عنوان ابزاری ضروری برای اکتشاف و توسعه ظاهر می‌شوند. با پیشرفت‌های علم مواد، سیستم‌های کنترل و هوش مصنوعی، ربات‌های بیونیک مانند کوسه‌نهنگ آماده ایجاد انقلابی در عملیات دریایی و تحقیقات علمی هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان