هشدار به آنها که گوشی آیفون دارند: اینطوری ردیابی می‌شوید!

اپل به طور مخفیانه کاربران را از طریق اپ ژورنال Journal ردیابی می‌کند که به طور پیش فرض در به روز رسانی آی او اس ۱۷ روشن شده بود.

هنگامی که اپ journal در دسامبر 2023 منتشر شد، یک تنظیم حریم خصوصی به طور خودکار روشن شد که به آیفون دیگران اجازه می‌دهد وقتی در نزدیکی شما هستند با آیفون شما ارتباط برقرار کنند.

به گزارش اطلاعات آنلاین،  برای خاموش کردن آن، به تب Privacy & Security در پوشه تنظیمات بروید. سپس بر روی اپلیکیشن Journal کلیک کنید. باید "قابل کشف توسط دیگران" را خاموشش کنید.

اما کاربرانی که این اپ را حذف کرده‌اند، تازه متوجه شده‌اند که قابلیت Discoverable by Others، حتی اگر برنامه را حذف کرده باشند، همچنان فعال است.

ویژگی قابل کشف توسط دیگران با انتشار iOS 17.2 فعال شد، اما طرفداران اپل به تازگی آن را مشاهده کرده و بسیاری در شوک مانده‌اند.

این ویژگی به آیفون شما اجازه می‌دهد با آیفون‌های مجاور تعامل داشته باشد. یکی از کاربران آیفون در X به اشتراک گذاشته است، اگر به یکی دیگر از کاربران آیفون نزدیک هستید، برنامه Journal به شما پیشنهاد می کند که برخورد خود را با آن شخص ضبط کنید. این کار حریم خصوصی را به شدت زیر سوال می‌برد.

این ویژگی از بلوتوث برای شناسایی دستگاه‌های مجاور استفاده می‌کند تا کاربران را با اعلان‌هایی برای ورود به دفترچه‌شان آشنا کند.

باب بورچرز، معاون بازاریابی جهانی محصول اپل، سال گذشته گفت:  اپ ژورنال حفظ خاطرات غنی و قدرتمند و تمرین قدردانی را با نظارت هوشمندانه اطلاعات شخصی کاربر، درست از طریق آیفون، آسان می کند. با این حال، اپل ادعا کرده است که اطلاعات در آیفون ذخیره می‌شود اما با غول فناوری به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

اپلیکیشن ژورنال اپل نیز خشم کاربران را در سال گذشته برانگیخت، زیرا دریافت که از عکس‌های کاربران، داده‌های ورزشی، تاریخچه شنیدن موسیقی و داده‌های مکان برای ایجاد به اصطلاح ورودی‌های اپ ژورنال استفاده می‌کند. این قابلیت‌ها نگرانی‌ها و ترس‌های مربوط به حریم خصوصی را در مورد داده‌هایی که ممکن است بدون اطلاع مردم به اشتراک گذاشته شوند، برانگیخت.

با این حال، اپل اطمینان داده است که مجله با حفظ حریم خصوصی در هسته خود ساخته شده است و توضیح داده شده است: «همه ورودی‌های مجله زمانی که در iCloud ذخیره می‌شوند رمزگذاری می‌شوند تا هیچ کس جز کاربر نتواند به آنها دسترسی داشته باشد».

پیشنهادات ژورنال بر روی دستگاه ایجاد می شود و کاربران می‌توانند انتخاب کنند که کدام لحظات پیشنهادی با برنامه مجله به اشتراک گذاشته شود و به ورودی‌های مجله خود اضافه شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان