دانشمندان می‌خواهند جانوران در حال انقراض را به ماه منتقل کنند

دانشمندان می‌گویند این می‌تواند راهی برای حفظ یک آرشیو دائمی از حیواناتی باشد که ممکن است روی زمین از دست بدهیم. آن‌ها به‌صورت «انجماد عمیق» نگهداری خواهند شد تا در وضعیت قابل‌استفاده باقی بمانند.

دانشمندان از طرحی بلندپروازانه‌ برای انتقال حیوانات در حال انقراض به ماه پرده برداشتند. تاسیسات نگهداری و حفاظت به ما امکان می‌دهد نمونه‌هایی از گونه‌های در معرض خطر روی زمین را حفظ کنیم.

به گزارش ایندیپندنت، دانشمندان می‌گویند که این کار به ما امکان می‌دهد آن‌ها را بدون خطراتی که روی سیاره خودمان وجود دارد، نگه داریم.

دانشمندان می‌گویند این می‌تواند راهی برای حفظ یک آرشیو دائمی از حیواناتی باشد که ممکن است روی زمین از دست بدهیم. آن‌ها به‌صورت «انجماد عمیق» نگهداری خواهند شد تا در وضعیت قابل‌استفاده باقی بمانند.

محققان در مقاله جدیدی که تیمی به سرپرستی مری هاگدورن از باغ وحش ملی اسمیتسونیان و موسسه زیست‌شناسی حفاظت [منابع طبیعی] نوشته شد، ایده تاسیسات حفظ و نگهداری را که روی سطح ماه ساخته شده است، در نظر گرفتند.

قرار گرفتن در مناطق نزدیک به قطب‌های ماه که همیشه در سایه قرار دارند، مفید خواهد بود. دما آنجا زیر منفی 196 درجه سانتی‌گراد باقی می‌ماند، از این رو این تاسیسات مانند یک یخچال عمل خواهند کرد.

محققان می‌گویند این امر به ذخیره‌سازی طولانی‌مدت نمونه‌های بیولوژیکی کمک می‌کند.

نگه‌ داشتن آن روی ماه سبب می‌شود که به دخالت انسان یا منبع برق مداوم برای خنک نگه‌ داشتن تاسیسات نیازی نباشد. این‌ها [یعنی نظارت انسان و منبع برق]، دو مورد از تهدیدهای اصلی متوجه هر مخزن مشابه مستقر در زمین به شمار می‌روند.

به علاوه، این تاسیسات از سایر خطرات مانند بلایای طبیعی، تغییرات اقلیمی و درگیری‌های ژئوپلیتیکی نیز در امان خواهد بود.

این تاسیسات می‌تواند در ابتدا برای نگهداری نمونه‌هایی از پوست حیوانات شامل سلول‌های فیبروبلاست استفاده شود. تیم تحقیقاتی در حال حاضر برنامه‌ریزی آن را آغاز کرده تا ببیند برای مثال، این کار با نمونه‌هایی از ماهی گابی ستاره‌دار که در آزمایش استفاده خواهد شد، چگونه کار می‌کند.

پژوهشگران یادآور می‌شوند که چالش‌های زیادی وجود دارد که ممکن است برای این طرح مشکل‌ساز شود. این مشکلات عبارت‌اند از انتقال ایمن نمونه‌ها از طریق فضا و به ماه، محافظت از آن‌ها در برابر پرتو و دور هم آوردن کشورها و سازمان‌های مختلف در سراسر جهان برای ساخت و سپس حفاظت از این تاسیسات.

اما آن‌ها آن‌گونه که در مقاله نوشته‌اند، یادآور می‌شوند که با وجود این چالش‌ها، انجام دادن این اقدام ضروری است زیرا «سرعت تهدیدهای انقراض در حال پیشی گرفتن از توانایی ما برای نجات این گونه‌ها در محیط طبیعی آن‌ها است».

این پیشنهاد در مقاله جدیدی با عنوان «حفاظت از تنوع زیستی زمین با ایجاد یک بایگانی زیستی در ماه» که در مجله «بایوساینس» (BioScience) منتشر شد، مطرح شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان