عربستان: ترور هنیه نقض آشکار حاکمیت ایران است

«ولید بن عبدالکریم الخریجی»، معاون وزیر امور خارجه عربستان طی سخنانی در نشست فوق العاده کمیته اجرایی وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در جده، ترور شهید «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران به دست رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

معاون وزیر امور خارجه عربستان در نشست سازمان همکاری اسلامی در جده اعلام کرد: ریاض تجاوزات اشغالگران اسرائیلی به غیرنظامیان و تعدی به حاکمیت کشورها و یا مداخله در امور داخلی هر کشوری را بر اساس معاهدات بین‌المللی و منشور سازمان همکاری اسلامی محکوم می‌کند.

به گزارش فارس؛ «ولید بن عبدالکریم الخریجی»، معاون وزیر امور خارجه عربستان طی سخنانی در نشست فوق العاده کمیته اجرایی وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در جده، ترور شهید «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران به دست رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

الخریجی بر خطرناک بودن رخدادهای شتابناک در اراضی فلسطینی به دلیل تجاوزات آشکار اشغالگران اسرائیلی و اقدامات غیر قانونی آنها علیه مردم برادر فلسطین در داخل و خارج از اراضی فلسطینی تاکید کرد و افزود اشغالگران با این اقدامات، قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی را مورد بی‌اعتنایی قرار می‌دهند.

وی گفت: ترور اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر اسبق فلسطین طی سفر هفته گذشته به تهران، نقض آشکار حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و سلامت و امنیت ملی آن و نیز قوانین جهانی و منشور سازمان ملل به شمار می‌رود همچنین تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای است.

این مقام عربستانی افزود:  دولت عربستان برخاسته از مواضع ثابت خود در قبال مساله فلسطین، تجاوزات اشغالگران اسرائیلی به غیرنظامیان و تعدی به حاکمیت کشورها و یا مداخله در امور داخلی هر کشوری را بر اساس معاهدات بین‌المللی و منشور سازمان همکاری اسلامی محکوم می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان