رونمایی چین از یک پهپاد انتحاری با رنگ استتار جنگنده روسیه(+فیلم و عکس)

در عکس های منتشر شده از پی دی-۲۹۰۰، این پهپاد دارای رنگ آمیزی بسیار شبیه به رنگ استتار جنگنده نسل پنجم چند منظوره سوخو سو-۵۷ است.

عصر ایران؛ مجله تصویری سلاح - چین به تازگی پهپاد جدیدی مجهز به دو پیشرانه را رونمایی کرد که شبیه به پهپادهای انتحاری مورد استفاده در جنگ جاری روسیه و اوکراین است.

این پهپاد بال پرنده که پی دی-2900 (PD-2900) نام دارد، توانایی پرواز تا 12 ساعت و بردی تا 2500 کیلومتر دارد. بیشینه سرعت آن نیز 250 کیلومتر بر ساعت است.

بر اساس اطلاعات منابع چینی، پی دی-2900 دارای دو پیشرانه بنزینی و مساحت بال قابل توجه است. این یک پهپاد انتحاری دوربرد بسیار بزرگتر از نمونه های مشابه مانند هاروپ و شاهد-136 است.

رنگ استتار روسی

در عکس های منتشر شده از پی دی-2900، این پهپاد دارای رنگ آمیزی بسیار شبیه به رنگ استتار جنگنده نسل پنجم چند منظوره سوخو سو-57 است.

رونمایی چین از یک پهپاد انتحاری با رنگ استتار جنگنده روسیه

در سال 2023، چین و روسیه درباره توسعه مدل های پهپاد انتحاری با قابلیت هایی شبیه به مدل های شاهد-136 از نظر برد و محموله صحبت کردند.

در شرایطی که به اطلاعات بیشتری درباره علاقه روسیه به پهپاد پی دی-2900 نیاز است، با توجه به قابلیت های دوربرد، ظرفیت حمل بار بالقوه بیشتر، و روابط دیپلماتیک بین دو کشور، محتمل است که روسیه این پهپاد را در اختیار بگیرد.

پهپادهای انتحاری اندازه بزرگ به یک جایگزین اقتصادی برای موشک های کروز تبدیل شده اند. این امر بیشتر به واسطه در دسترس بودن گسترده قطعات و بسترها در بازار غیرنظامی است.

طی جنگ روسیه و اوکراین، هر دو طرف از پهپادهای انتحاری برای هدف قرار دادن مواضع ثابت که خارج از برد توپخانه بود، اما ارزش به کارگیری موشک های کروز گران را نداشت، استفاده کرده اند.

مشخصات پهپاد انتحاری پی دی-2900

بدنه اصلی پی دی-2900 از فیبر کربن و مواد کامپوزیت ساخته شده است که استحکام ساختاری فوق العاده ای را ارائه می کند، در شرایطی که وزن کلی را به حداقل می رساند.

رونمایی چین از یک پهپاد انتحاری با رنگ استتار جنگنده روسیه

گزینه استفاده از منجنیق یا برخاستن با کمک راکت در دسترس است. این امکان برخاستن، فرود و پرواز مستقل در مسیرهای از پیش برنامه ریزی شده را فراهم می کند.

این پهپاد می تواند تا 100 کیلوگرم تجهیزات یا دستگاه های نظامی را طی پروازهای طولانی مدت تا 12 ساعت حمل کند.

پی دی-2900 دارای یک مخزن سوخت 160 لیتری ضد انفجار است که به آن بیشینه برد 2500 کیلومتر را می بخشد.

بر اساس طراحی های چینی پیشین، این پهپاد پتانسیل ارائه موقعیت سینماتیک زمان واقعی برای برخاستن و فرود، عملکرد سینماتیک پس از پردازش، شبکه سازی خودکار، رله سازی خودکار و قابلیت های پرش ضد فرکانس را دارد.

به نظر می رسد پی دی-2900 به عنوان یک نسخه مجهز به دو پیشرانه بر اساس پهپاد انتحاری شاهد طراحی شده است. این پهپاد دارای ویژگی های پیشرفته، آیرودینامیک بهبود یافته، برد گسترده تر و ظرفیت حمل بار بیش از 100 کیلوگرم است.

طراحی خاص پی دی-2900 امتیاز ارائه در قالب سه تکه مجزا را فراهم می کند که مونتاژ آن را ساده می کند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان