وزیر خارجه امریکا : به ایران و اسرائیل گفتیم نباید تنش را افزایش دهید

خبرگزاری رویترز نوشت: منطقه خاورمیانه برای موج جدید اجتمالی از حملات از سوی ایران و هم پیمانانش آماده می شود.

انتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا گفت کشورش به ایران و اسرائیل پیام داده که نباید تنش در خاورمیانه  افزایش یابد. 

به گزارش عصرایران، در روزهای اخیر سرپرست وزارت خارجه ایران دیدارهای و تماس هایی با وزیران خارجه کشورهای مختلف داشت. برخی از این کشورها از هم پیمانان امریکا در منطقه به شمار می آیند. از جمله می توان به سفر بدون اعلام قبلی وزیر خارجه اردن به تهران اشاره کرد.

خبرگزاری رویترز نوشت: منطقه خاورمیانه برای موج جدید اجتمالی از حملات از سوی ایران و هم پیمانانش آماده می شود. این وضعیت بعد از کشته شدن رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و فرمانده ارشد حزب الله لبنان در چند روز اخیر به وجود آمد.

همچنین در حمله دوشنبه به پایگاه نظامی در عراق، 5 نظامی امریکایی و 2 نیروی قراردادی پیمانکاری  ارتش امریکا، زخمی شدند.
"لوید اوستن" وزیر دفاع امریکا، گروه های مورد حمایت ایران را مسوول این حملات دانست.

 وزیر خارجه امریکا گفت که مسوولان این کشور در تماس مستمر با هم پیمانان و شرکا در منطقه هستند. توافق شفاف در نظرات است که هیچ کس نباید تنش را افزایش دهد.

وی افزود: به همراه هم پیمانان و شرکا، وارد روند شدید دیپلماتیک شدیم. این پیام را مستقیم به ایران منتقل کردیم. و این پیام را مستقیم به اسرائیل هم منتقل کردیم.

وزیر خارجه امریکا ادامه داد کشورش به دفاع از اسرائیل در برابر حملات نظامی ادامه می دهد اما تاکید کرد ضرورت دارد همه در منطقه ، خطرات افزایش تنش را درک کنند.

وی افزود :"انجام حملات بیشتر، تنها منجر به افزایش بروز نتایج خطرناک می شود که کسی نمی تواند به طور کامل بر آن سیطره پیدا کند".

وزیر دفاع امریکا هم گفت این کشور در واکنش به افزایش تنش در منطقه، تعداد بیشتری از جنگنده ها و کشتی های جنگی را در خاورمیانه مستقر می کند.

او همچنین بر تلاش برای حمایت از نیروهای امریکایی در منطقه و حمایت از اسرائیل در برابر حمله احتمالی تاکید کرد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان