انحلال شهرداری سیرجان و تولد دوباره فوتبال زنان سیرجان در قامت گل‌گهر

با انحلال شهرداری سیرجان، یکی از تیم‌های قدیمی و پرافتخار فوتبال زنان ایران، باشگاه گل‌گهر سیرجان تصمیم گرفت پرچم فوتبال زنان این شهر را بالا نگه دارد.

با انتقال امتیاز شهرداری سیرجان به گل‌گهر، رسماً سرمه‌ای‌پوشان وارد لیگ برتر فوتبال زنان شدند.

به گزارش فوتبال 360، کنفدراسیون فوتبال آسیا یکی از اولویت‌های خود را توسعه فوتبال زنان قرار داده و در این مسیر، یکی از مهم‌ترین اصلاحات قانون انجام شده، الزام تیم‌ها به فعالیت در عرصه فوتبال زنان است؛ به‌طوری‌که در صورت عدم فعالیت در فوتبال زنان، باشگاه امکان دریافت مجوز حرفه‌ای را نخواهند داشت و همین مسئله باعث شده تا بحث ورود باشگاه‌های نامدار به فوتبال زنان با جدیت بیشتری در ایران پیگیری شود. جالب آنکه در فصل گذشته فقط باشگاه‌های سپاهان اصفهان، ملوان بندرانزلی و پیکان تهران در لیگ برتر تیمداری کردند!

باشگاه‌های نساجی مازندران در کنار تراکتور تبریز، شمس‌آذر قزوین، مس رفسنجان، چادرملو اردکان، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان و البته پرسپولیس تهران به همراه استقلال تهران در طول 2 ماه اخیر برای حضور در فوتبال باشگاهی زنان اعلام آمادگی خود رسماً به اطلاع سازمان لیگ رسانده‌اند؛ آن‌هم در حالی‌که فقط سطح حضور سرخابی‌ها هنوز رسماً مشخص نشده و سایر باشگاه‌ها به دنبال دریافت امتیاز رایگان و فعالیت در لیگ دسته دوم هستند. البته که در کنار سرخابی‌ها، باشگاه گل‌گهر سیرجان هم برای ورود به عرصه فوتبال زنان در حال بررسی شرایط بود که سرانجام سیرجانی‌ها هم تصمیم نهایی خود را گرفتند.

انحلال دومین تیم پرافتخار فوتبال باشگاهی زنان!

شهرداری سیرجان جزو تیم‌های ریشه‌دار و قدیمی فوتبال زنان محسوب می‌شود که در کارنامه این تیم 2 قهرمانی در لیگ برتر، 3 نایب‌قهرمانی و 4 مقام سومی دیده می‌شود. سفیدوسبزپوشان بعد از گذراندن یک دهه موفق در فوتبال باشگاهی زنان و حضور در مسابقات آزمایشی جام باشگاه‌های آسیا، به نقطه پایان کار خود رسیدند و رسماً با مجوز شورای شهر سیرجان، دوران فعالیت تیم شهرداری سیرجان به پایان رسید و این تیم منحل شد تا دومین تیم پرافتخار فوتبال زنان به کار خود پایان بدهد.

گل‌گهر پرچم سیرجان را بالا نگه می‌دارد!

مسئولان باشگاه گل‌گهر که در ابتدا هدف‌شان تیمداری در لیگ دسته دوم بود، با توجه به شرایط پیش‌آمده برای شهرداری سیرجان، به سراغ دریافت امتیاز این تیم رفتند و گفته می‌شود طی روزهای آتی رسماً فرآیند انتقال امتیاز شهرداری به گل‌گهر انجام خواهد شد؛ چرا که شب گذشته باشگاه گل‌گهر با انتشار بیانیه‌ای رسماً از حضور در لیگ برتر فوتبال زنان خبر داد تا بعد از سپاهان، ملوان و پیکان، چهارمین باشگاه حرفه‌ای باشد که همزمان در فوتبال مردان و زنان فعالیت می‌کند.

جهان‌نجاتی، اولین سرمربی تاریخ تیم زنان گل‌گهر؟

مریم ایراندوست پیش از آنکه خبر انحلال شهرداری سیرجان رسانه‌ای شود، پایان همکاری خود با این تیم را اعلام کرده بود و حالا در شرایطی انتقال امتیاز شهرداری به گل‌گهر انجام می‌شود که مدیران باشگاه سیرجانی در فاصله حدوداً 2 ماه تا شروع فصل جدید باید به سراغ تعیین کادرفنی بروند. براساس آخرین خبرها، مریم جهان‌نجاتی، سرمربی سابق شهرداری سیرجان و البته سکان‌دار پیشین تیم جوانان ایران، گزینه اصلی هدایت گل‌گهر است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، جهان‌نجاتی که تجربه قهرمانی با شهرداری سیرجان در لیگ برتر را دارد، به‌زودی در نقش اولین سرمربی تاریخ تیم زنان گل‌گهر سیرجان معرفی خواهد شد و سرمه‌ای‌پوشان براساس تفکرات جهان‌نجاتی وارد بازار تابستانه می‌شوند و تمرینات خود را هم به‌زودی آغاز می‌کنند.

شاید استقلال و پرسپولیس هم لیگ برتری شوند!

مسئولان باشگاه استقلال و پرسپولیس هنوز رسماً در سازمان لیگ، تعیین سطح نکرده‌اند و گفته می‌شود آن‌ها به دنبال تامین منابع مالی هستند. زمزمه‌هایی درباره الزام اختصاص 10 درصد بودجه باشگاه‌ها به آکادمی و تیم‌های زنان به گوش می‌رسد و از سوی دیگر، باشگاه‌های فعال در حوزه فوتبال زنان نیاز به پرداخت 3 درصد حق عضویت به سازمان لیگ ندارند. گفته می‌شود با توجه به این شرایط، احتمال حضور سرخابی‌ها در لیگ برتر و خرید امتیاز برای حضور در این رقابت‌ها، همچنان وجود دارد و طی روزهای آینده و بعد از جلسه با مدیران سازمان لیگ، تصمیم نهایی دو تیم پرطرفدار پایتخت برای حضور در رقابت‌های باشگاهی زنان نهایی خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر