ممانعت اسرائیل از ورود خطیب مسجد الاقصی به مسجد به مدت ۶ ماه

رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است تا ۶ ماه از ورود خطیب مسجد الاقصی به این مسجد و محوطه‌های آن به دلیل سخنرانی و عزاداری برای شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که در ۳۱ ژوئیه در تهران ترور شد، جلوگیری شود.

پلیس رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه تصمیمی مبنی‌بر ممانعت از ورود خطیب مسجد الاقصی به مدت 6 ماه به این مسجد و محوطه‌های آن گرفت.
 
به گزارش ایسنا، خالد زبارقه، وکیل مدافع شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجد الاقصی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد پلیس رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است تا 6 ماه از ورود خطیب مسجد الاقصی به این مسجد و محوطه‌های آن به دلیل سخنرانی و عزاداری برای شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که در 31 ژوئیه در تهران ترور شد، جلوگیری شود.
 
براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، زبارقه در ادامه افزود: این تصمیمی ناعادلانه و نژادپرستانه بوده و هیچ ارتباطی به قانون ندارد. این تصمیم پس از کمپین گسترده افراط گرایان یهود علیه شیخ عکرمه صبری طی روزهای اخیر اتخاذ شده است.
 
وی همچنین تاکید کرد سخنان شیخ عکرمه صبری براساس قانون رژیم صهیونیستی، مخالفت به شمار نمی‌آید و طبیعی است که یک شخصی مانند شیخ عکرمه صبری برای یک رهبر فلسطینی عزاداری کند.
 
صهیونیست‌ها چند روز قبل نیز خطیب مسجد الاقصی را بعد از اینکه برای شهید «اسماعیل هنیه» دعا خوانده و شهادت او را تسلیت گفته بود، بازداشت و سپس به شرط تبعید آزاد کردند.
 
در همین رابطه، حمزه قتینه، وکیل شیخ عکرمه صبری نیز تصریح کرد تبعید شیخ عکرمه صبری از مسجد الاقصی، جایی که او به مدت 51 سال است خطیب آن به شمار می‌آید، در چارچوب کمپین بزرگ و تحریک‌آمیز راست افراطی‌ها و اعضای افراطی کابینه رژیم اشغالگر علیه خطیب این مسجد صورت گرفته و آنها از هر فرصتی برای لطمه وارد کردن علیه او استفاده می‌کنند.
 
از سوی دیگر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز اعلام کرد: ما با الفاظ شدیداللحنی تصمیم مقامات رژیم اشغالگر مبنی‌بر ممانعت از ورود عکرمه صبری به مسجدالاقصی را محکوم کرده و این اقدام را تصمیمی بی‌هدف، خودسرانه و انتقام‌جویانه از صبری و نقش ملی و اسلامی او می‌دانیم.
 
این جنبش همچنین تاکید کرد: ما از سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب می‌خواهیم اقدامی را علیه اقدامات و طرح‌های یهودی‌سازی اشغالگران اتخاذ کنند.
 
کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای در واکنش به این اقدام اشغالگران صهیونیست اعلام کرد: ما تصمیم دشمن برای ممانعت از ورود شیخ عکرمه صبری به مسجد الاقصی برای مدت 6 ماه را رد و محکوم می‌کنیم و آن را در چارچوب مداخله آشکار صهیونیست‌ها در امور مسجد الاقصی و در چارچوب جنگ مذهبی می‌دانیم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر