نروژ: لغو اعتبارنامه دیپلمات‌های ما توسط اسرائیل بدون عواقب نخواهد بود

وزیر امور خارجه نروژ امروز (پنجشنبه) گفت که تصمیم رژیم اسرائیل برای لغو اعتبارنامه دیپلماتیک نمایندگان نروژ در کرانه باختری، اقدامی افراطی است.

 نروژ به دنبال لغو اعتبارنامه دیپلمات‌های خود در کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که این اقدام افراطی عواقبی خواهد داشت.
 
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «اسپن بارت اید» وزیر امور خارجه نروژ امروز (پنجشنبه) گفت که تصمیم رژیم اسرائیل برای لغو اعتبارنامه دیپلماتیک نمایندگان نروژ در کرانه باختری، اقدامی افراطی است.
 
وی در بیانیه‌ای با اشاره به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بیان کرد: تصمیم امروز پیامدهایی برای روابط ما با دولت نتانیاهو خواهد داشت. ما در حال بررسی اقدامات نروژ برای پاسخ به وضعیتی هستیم که اکنون دولت وی ایجاد کرده است.
 
تل آویو روز پنجشنبه اعتبارنامه دیپلمات‌های نروژی را که با تشکیلات خودگردان فلسطین مستقر در رام الله در ارتباط بودند، لغو کرد.
 
در بیانیه وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی ادعا شده است که این اقدام در واکنش به آنچه که «طیف وسیعی از اقدامات ضداسرائیلی و یکجانبه» توسط دولت نروژ انجام شد، انجام گرفته است.
 
این وزارتخانه اعلام کرد که سفیر نروژ احضار شده و به آنها اطلاع داده شده است که اعتبار دیپلمات‌ها تا هفت روز دیگر و روادید آنها تا سه ماه دیگر لغو می‌شود.
 
همچنین رژیم صهیونیستی به تازگی تصمیمی اتخاذ کرده که به موجب آن درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین که پیشتر به نروژ منتقل می‌شد، از این به بعد به این کشور تحویل نخواهد شد. این اقدام به دلیل مواضع حمایتگرانه اخیر اسلو در قبال مساله فلسطین و انتقادات شدید از اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه صورت گرفته است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر