حمله و پیشروی غافلگیرانه به سمت مواضع اشغالی آمریکا در شرق سوریه

آمریکا از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه این مناطق نفتی و گازی سوریه در استان دیرالزور را اشغال کرده و از آنجا نفت استخراج کرده و می فروشد.

پیشروی نیروهای قبائل عشایری سوری حامی دولت بشار اسد به سمت مواضع اشغالی نیروهای آمریکایی در مناطق شمال شرقی سوریه ادامه دارد.

به گزارش عصرایران، همزمان با تشدید تنش های منطقه ای در پی اقدامات تروریستی اخیر رژیم اسرائیل، پایگاه ها و مواضع نیروهای وابسته به آمریکا در استان "دیرالزور" در شرق سوریه زیر ضربه و در مواردی با محاصره قبائل عشایری حامی دولت سوریه، روبرو شده است.

شهر دیرالزور در کرانه رود فرات، مرکز استانی به همین نام است که هفتمین شهر بزرگ سوریه محسوب می شود. این شهر پیش از آغاز جنگ داخلی، بزرگ ترین شهر مناطق شمال شرق سوریه محسوب می شد.

آمریکا از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه، مواضعی را در میادین نفت خیز و گازی سوریه در دیرالزور اشغال کرده و از آنجا خارج نمی شود. آمریکایی ها نفت و گاز این منطقه را که متعلق به ملت سوریه است، استخراج کرده و می فروشند.

حمله و پیشروی غافلگیرانه به سمت مواضع اشغالی آمریکا در شرق سوریه

طی روزهای گذشته اما نیروهای عشایر عرب سوری بعد از درگیریهایی با عناصر وابسته به آمریکا در استان دیرالزور، مناطقی را به کنترل خود درآورده و تعدادی از این عناصر را به اسارت گرفته اند و به سرعت در حال پیشروی به سمت میادین نفتی و گازی العمر و کونیکو تحت اشغال آمریکا هستند.

خبرگزاری تسنیم دیروز در این باره نوشت: گزارش‌های به دست آمده از شمال شرق سوریه حکایت از آن دارد که نیروهای عشایر عرب سوریه که اخیرا تحت تعلیم نیروهای دولتی سوریه قرار گرفته اند، موفق شده‌‌اند خط مقدم عناصر وابسته به آمریکا در این منطقه را شکسته و دست به پیشروی‌های مهمی زده و خود را به میادین نفتی و گازی سوریه برسانند که تحت اشغال عناصر وابسته به آمریکاست.

بر اساس این گزارش‌ها، از صبح روز چهارشنبه نیروهای عشایر عرب سوریه که ارتشی موسوم به "ارتش عشایر" را تشکیل داده‌اند، به رهبری شیخ "ابراهیم الهفل"، شیخ و رئیس این قبایل که فرماندهی آن‌ها را برعهده دارد، به مواضع نیروهای کُرد وابسته به آمریکا موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در شرق استان دیرالزور حمله کرده‌اند.

شیخ الهفل بعد از این پیشروی و تحولات سریع که نیروهای وابسته به آمریکا را غافلگیر کرده است، در پیامی گفت که این جنگ و درگیری با نیروهای مسلح قسد تا پیروزی و آزادسازی همه مناطق این عشایر ادامه خواهد داشت.

او همچنین گفت که عشایر شرق سوریه هرگز تسلیم عناصر قسد نخواهند شد و این حق را دارند که مناطق تحت اشغال خود را از دست این عناصر مسلح آزاد کنند.

حمله و پیشروی غافلگیرانه به سمت مواضع اشغالی آمریکا در شرق سوریه

روزنامه الوطن سوریه به نقل از منبعی میدانی در بین نیروهای عشایر نوشت که این نیروها بیش از 10 تن از عناصر قسد را به اسارات گرفته‌اند.
شبکه خبری العالم نیز امروز در گزارشی نوشت: به دنبال تسلط قبایل عرب سوری بر شهرهای مهم شرق فرات و حمله به شبه نظامیان وفادار به واشنگتن (قسد)، نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه های نظامی در شرق سوریه به حالت آماده باش در آمدند.

بنا به گفته یک منبع امنیتی سوری، بالگردهای آمریکایی حومه شهرهای "ذیبان" و "المیادین" در منطقه دیرالزور را پس از تسلط قبایل عرب بر شهرهای مهم شرق فرات، بمباران کردند.
بنابر این گزارش، یک منبع امنیتی سوری به خبرگزاری روسی "ریانووستی" گفت: نیروهای عشایر عرب سوریه، شبه نظامیان وفادار به واشنگتن (قسد) را با یک حمله گسترده در حومه شرقی دیرالزور غافلگیر کردند که منجر به اخراج شبه نظامیان از بسیاری از شهرهای تحت کنترل آنها شد.

نیروهای عشایر وارد شهرک‌های "الکشکیه"، "غرانیج"، "ابوحمام"، "ذیبان" و "اللطوه" در حومه شرقی دیرالزور شدند.

به نوشته العالم: این امر باعث شد تا نیروهای اشغالگر آمریکایی مستقر پایگاه های نظامی در میدان های نفتی و گازی کونیکو و العمر در حومه شمالی و شمال شرقی دیرالزور سوریه به علت نزدیکی به محل درگیری به حالت آماده‌باش درآیند.

همچنین بالگردهای آمریکایی گروهی از نیروهای عشایر را با استفاده از مسلسل در نزدیکی ساحل رود فرات در شهر ذیبان در شرق دیرالزور واقع در شرق سوریه هدف قرار دادند.

پس از حملات نیروهای عشایر، شبه نظامیان موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و خروجی‌های خارجی که شهرها و مناطق استان الحسکه را به یکدیگر مرتبط می کند، در تمامی مناطق تحت کنترل خود در حومه شرقی و غربی دیرالزور، منع رفت و آمد کامل اعمال کردند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر