افشای آزار جنسی زندانیان فلسطینی در ابوغریب اسرائیل/ وزیر اسرائیل : با افشاگر برخورد شود

فیلم افشا شده نشان می دهد حداقل یک بازداشتی فلسطینی از سوی سربازان اسرائیلی با آزار جنسی روبه رو می شود.

افشای آزار جنسی علیه زندانیان فلسطینی از سوی نظامیان اسرائیلی، با واکنش های زیادی همراه شد.

به گزارش عصرایران، یک رسانه اسرائیلی، فیلمی را منتشر کرد که نشان می دهد چند سرباز اسرائیلی به آزارجنسی یک بازداشت شده فلسطینی می پردازند. این اتفاق مربوط به زندان "سدی تیمان" در صحرای نقب اسرائیل است.

در این فیلم مشخص می شود سرباز اسرائیلی با برخی وسایل، به آزار جنسی بازداشتی فلسطینی می پردازد. این اتفاق باعث آسیب ها و جراحت هایی در شکم فرد فلسطینی شده است.

رسانه ها از این زندان اسرائیل با عنوان "ابوغریب اسرائیل" یاد می کنند. ابوغریب نام یک زندان بزرگ و بدنام در اختیار امریکا در عراق است. افشای فیلم و عکس هایی از این زندان نشان داد شمار زیادی از زندانیان عراقی در این مکان با آزارها و شکنجه های مختلف از جمله شکنجه های جنسی روبه رو می شوند.

قبل از این هم بارها تصاویر و فیلم ها و نشانه هایی از شکنجه و آزار زندانیان فلسطینی در زندان ها و بازداشتگاه های اسرائیل منتشر شده بود.

زندان "سدی تیمان" در صحرای نقب اسرائیل

زندان اسرائیل

این فیلم از آزار و شکنجه جنسی بازداشتی فلسطینی توسط سرباز اسرائیلی برای اولین بار توسط شبکه 12 اسرائیل پخش شد.
به دنبال این اتفاق، تعدادی از نظامیان که به عنوان نگهبان در این بازداشتگاه حاضر بودند به اتهام آزار سنگین یک بازداشتی، تحت بازجویی قرار گرفتند. سازمان ملل متحد هم در واکنش از این اتفاق انتقاد کرد.

سازمان ملل متحد گفت که زندانیان فلسطینی در بازداشتگاه های اسرائیل، با شکنجه و نقض هایی در زمینه جنسی روبه رو می شوند.

 

برهنه کردن یک فلسطینی دستگیر شده از سوی نظامیان اسرائیلی در غزه - این تصویر قبل از این منتشر شد و بخشی از شکنجه علیه فلسطینی ها را نشان داد

برهنه کردن یک فلسطینی دستگیر شده از سوی نظامیان اسرائیلی در غزه

وزارت خارجه امریکا این اتفاق را  "وحشتناک" توصیف کرد و گفت اسرائیل باید "به سرعت و به شکل کامل" درباره این موضوع تحقیق و بررسی کند.
سخنگوی وزارت خارجه امریکا در نشست خبری چهارشنبه گفت: "  هر گونه تجاوز یا آزار جنسی علیه هر بازداشتی نباید تحمل شود".

سازمان غیردولتی " پزشکان برای حقوق بشر" در اسرائیل گفت این بازداشتی که مرد 30 ساله است در شرایط نامناسب جسمی به یکی از بیمارستان های اسرائیل منتقل شد.
این سازمان غیردولتی به سی ان ان گفت او در بخش های از بدن خود از آسیب ها و مصدومیت هایی رنج می برد.

عکسی از شکنجه های زندان ابوغریب در جلد مجله اکونومیست

عکسی از شکنجه های زندان ابوغریب در جلد مجله اکونومیست

سخنگوی این سازمان افزود: وقتی ادعاهایی درباره نقض قانون وجود دارد دولت اسرائیل باید گام های مناسب را برای تحقیق با افرادی که ادعا می شود این نقض ها را مرتکب شدند بردارد و اگر لازم باشد این افراد مورد بازخواست قرار بگیرند.
ارتش اسرائیل هم گفت واکنشی درباره این فیلم ندارد.

در گزارش دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در هفته گذشته آمده است از 7 اکتبر / 15 مهر گذشته تاکنون، افراد بازداشتی فلسطینی از منطقه غزه و کرانه باختری با شکنجه و سوء رفتار و نقض جنسی روبه رو می شوند و حداقل 53 فلسطینی هم هم به هنگام بازداشت و زندانی بودن در زندان های اسرائیل فوت کردند.


انتقاد مقامات اسرائیلی از افشای فیلم


افشای این فیلم با عصبانیت و انتقاد شماری از نمایندگان پارلمان و مقامات اسرائیل روبه رو شد.

وزیر تندرو کابینه اسرائیل (بتسلئیل سموتریچ)  با انتقاد از افشای این فیلم خواستار" تحقیق جنایی فوری" برای شناخت این موضوع شد که چه کسی فیلم را افشا کرد.
وی گفت افشای این فیلم "آسیب زیادی به اسرائیل در سطح بین المللی وارد کرد".

وزیر تندرو کابینه اسرائیل (بتسلئیل سموتریچ)  وزیر امور مالی اسرائیل خواستار برخورد با افشاگر فیلم شکنجه جنسی فلسطینی ها توسط سربازان اسرائیل شد

وزیر تندرو کابینه اسرائیل (بتسلئیل سموتریچ)  


 براساس گزارش های منتشر شده بستن چشم ها، بستن و محدودیت شدید جسمی و بستن دست ها برای مدت زمان طولانی منجر به آسیب های خطرناک جسمی و روحی برای بازداشت شدگان فلسطینی دربند اسرائیل شده است.

 یکی از افراد مطلع گفته است در برخی موارد، پزشکان مجبور شده اند اعضای بدن زندانیان و بازداشت شدگان فلسطینی را به دلیل زخم های شدید ناشی از بستن شدن و محدودیت های بسیار، قطع کنند.
روزنامه اسرائیلی "هاآرتس" در ماه های قبل هم نامه یک پزشک بازداشتگاه "سدی تیمان" اسرائیل را منتشر کرد که نشان می داد نقض حقوق بازداشت شدگان فلسطینی در این مکان روی می دهد.
    

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر