یزدانی به افسانه تختی رسید؛ یک قدم تا شکستن رکورد جاودانه

حسن یزدانی با صعود به فینال المپیک پاریس، به رکورد تاریخی جهان پهلوان تختی دست یافت. او حالا با کسب مدال طلا در فینال، می‌تواند رکورد جاودانه تختی را بشکند و به پرافتخارترین المپین تاریخ ورزش ایران تبدیل شود.

 حسن یزدانی با صعود به فینال المپیک و قطعی کردن مدالش در پاریس، به رکورد جهان پهلوان تختی که 64 سال دست‌نخورده باقی مانده بود، رسید.

به گزارش تسنیم، حسن یزدانی امشب علاوه بر آنکه برای سومین دوره متوالی به فینال المپیک صعود کرد، به رکورد سه مدال جهان پهلوان غلامرضا تختی هم رسید.

جهان پهلوان تختی که در چهار دوره المپیک حضور داشت، در 1956 ملبورن طلا و 1952 هلسینکی و 1960 رم 2 نقره گرفت و از نظر تعداد مدال کشتی در المپیک، رکورددار بود که حالا یزدانی با قطعی شدن مدالش به رکورد غلامرضا تختی رسیده و فردا شب این فرصت را خواهد داشت که با کسب نشان طلا، با دو طلا و یک نقره المپیک از رکورد این قهرمان بزرگ عبور کند.

تختی هرچند در المپیک 1964 توکیو هم حضور داشت، اما المپیک آخرش را بدون مدال تمام کرد تا رکورد او از سال 1660 تا المپیک 2024 به مدت 64 سال دست نخورده بماند. 

یزدانی همچنین درصورت کسب مدال طلا، به پرافتخارترین المپین تاریخ ورزش ایران هم تبدیل خواهد شد و بالاتر از هادی ساعی که دو نشان طلا و یک برنز از المپیک در کارنامه دارد، قرار می‌گیرد.

حسن یزدانی فینال وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک را فردا شب مقابل رمضانوف بلغارستانی برگزار خواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر