طارمی در جمع پردرآمدترین بازیکنان آسیایی اروپا؛ دستمزدی درخور یک ستاره

مهدی طارمی با دستمزدی میلیونی در اینتر، به جمع پردرآمدترین بازیکنان آسیایی در فوتبال اروپا پیوست. او در میان بازیکنان آسیایی شاغل در پنج لیگ معتبر اروپا، ششمین دستمزد را دریافت می‌کند.

دستمزد دریافتی مهدی طارمی در اینتر نه فقط پس از تبدیل به ریال، که در مقام مقایسه با دیگر ستارگان شاغل در فوتبال اروپا نیز عدد قابل توجهی است.

به گزارش "ورزش سه"، مهم‌ترین اتفاق نقل و انتقالات تابستانی فصل 24-2023 برای فوتبال ایران، پیوستن مهدی طارمی به باشگاه اینتر ایتالیا بوده است. مهاجم 32 ساله تیم ملی ایران پس از گذراندن پنج فصل در فوتبال پرتغال که چهار فصل آن در تیم پورتو سپری شد، تصمیم گرفت راهی یکی از معتبرترین لیگ‌های فوتبال جهان شود و مسیر حرفه‌ای خود را در تیم مدافع عنوان قهرمانی سری‌آ ادامه دهد.

پیوستن طارمی به اینتر یک اتفاق بزرگ بود و هر وقت صحبت از انتقال‌های جذاب فوتبالی در نقاط مختلف دنیا می‌شود، غیرممکن است درباره مبلغ انتقال و میزان دستمزد بازیکن حرفی به میان نیاید. درباره انتقال طارمی به اینتر، موضوع اول یعنی مبلغ انتقال، برابر صفر است چون باشگاه اینتر طارمی را به عنوان بازیکن آزاد و بدون پرداخت پولی به پورتو، به خدمت گرفت. اما دستمزد خود بازیکن در تیم جدیدش چقدر است؟

طارمی در جمع پردرآمدترین بازیکنان آسیایی اروپا؛ دستمزدی درخور یک ستاره

اینتر چقدر می‌دهد؟ طارمی چقدر می‌گیرد؟

مطابق آمار و ارقام منتشر شده در سایت Capology که به عنوان منبع اطلاعات مالی توسط رسانه‌های معتبری مثل ترنسفرمارکت نیز مورد استناد قرار می‌گیرد، باشگاه اینتر به مهدی طارمی سالانه مبلغ 5 میلیون و 560 هزار یورو دستمزد می‌دهد. این رقم با احتساب قیمت 67 هزار تومانی یورو در تاریخ نگارش مطلب (17 مرداد 1403)، معادل 372 میلیارد و 520 میلیون تومان است. حقوق طارمی به ازای هر هفته حضور در اینتر، 106 هزار و 923 یورو است که حدودا معادل 7 میلیارد و 164 میلیون تومان می‌شود. باید در نظر داشت که طارمی یک پاداش احتمالی به ارزش سالانه 930 هزار یورو نیز دارد که اگر به دستمزد پایه‌اش اضافه شود، کل حقوق او به 6 میلیون و 490 هزار یورو معادل 434 میلیارد و 830 میلیون تومان می‌رسد.

البته نکته مهم این است که دریافتی نهایی طارمی به طور خالص (بعد از کسر مواردی مثل مالیات)، 3 میلیون یورو در سال است که در صورت اضافه شدن پاداش، به 3 میلیون و 500 هزار یورو معادل 234 میلیارد و 500 میلیون تومان می‌رسد.

رتبه طارمی در اینتر و سری‌آ

با نگاهی به آمار دریافتی‌های دیگر بازیکنان اینتر متوجه می‌شویم که مهدی طارمی با اعداد گفته شده، نفر یازدهم اسکواد اینتر از نظر میزان دستمزد است. بیشترین حقوق بین بازیکنان تیم قهرمان ایتالیا به نیکولو بارلا پرداخت می‌شود که سالانه 12 میلیون و 40 هزار یورو (قبل از کسر مالیات) دریافت می‌کند. طارمی همچنین در بین تمام بازیکنان شاغل در سری‌آ، نفر سی‌ام لیست دستمزد است و تنها 29 نفر در کل این لیگ بیشتر از او حقوق می‌گیرند. بالاترین دستمزد در سری‌آ ایتالیا متعلق به دوشان ولاهوویچ است. ستاره صربستانی خط حمله یوونتوس با اختلافی فاحش نسبت به نفر دوم، سالانه 22 میلیون و 220 هزار یورو (قبل از مالیات) حقوق می‌گیرد.

طارمی در جمع پردرآمدترین بازیکنان آسیایی اروپا؛ دستمزدی درخور یک ستاره

طارمی بین آسیایی‌ها چندم است؟

این لیست جذاب تنها محدود به تیم اینتر و لیگ ایتالیا نیست؛ بلکه می‌توان اطلاعات مربوط به دستمزد بازیکنان فوتبال را در لیگ‌های بسیاری جستجو کرد. یکی از جستجوهای صورت گرفته در این مطلب، مربوط به بازیکنان آسیایی شاغل در پنج لیگ معتبر اروپایی است.

در لیگ برتر انگلیس، بیشترین دستمزد یک بازیکن آسیایی متعلق به کاپیتان کره‌ای تاتنهام است. سون هیونگ مین در تیم خود بیش از 11 میلیون و 750 هزار یورو دستمزد می‌گیرد. دیگر بازیکنان آسیایی پریمیرلیگ که دستمزد اولیه‌شان بیشتر از مهدی طارمی است، عبارتند از: دایچی کامادا (حدود 6 میلیون و 500 هزار یورو) و تاکه‌هیرو تومیاسو (حدود 6 میلیون و 190 هزار یورو).

در بوندسلیگای آلمان، کیم مین جائه با 12 میلیون یورو دستمزد، نه فقط بیشتر از طارمی، که بیش از تمام بازیکنان آسیایی شاغل در اروپا حقوق می‌گیرد.

در بین بازیکنان آسیایی لیگ یک فرانسه هم کانگ این لی، ستاره کره‌ای پاریسن ژرمن تنها کسی است که با 7 میلیون و 270 هزار یورو دستمزد، حقوقی بیش از مهدی طارمی دارد.

ضمن اینکه هیچ کدام از آسیایی‌های شاغل در لالیگا بیشتر از طارمی دستمزد نمی‌گیرند.

به این ترتیب می‌توان دریافت که مهدی طارمی ششمین دستمزد بالا را در بین بازیکنان آسیایی فوتبال اروپا دریافت می‌کند.

اگر مهدی در پورتو مانده بود

دیگر نگاهی که به آمار مربوط به حقوق بازیکنان شاغل در اروپا انداختیم، مربوط به لیگ پرتغال بود. مهدی طارمی که از فوتبال پرتغال به اینتر آمده، در تیم جدید خود بیشتر از تمام بازیکنان شاغل در لیگ پرتغال حقوق می‌گیرد. بالاترین دستمزد در بین بازیکنان پورتو، تیم سابق طارمی، به فرانسیسکو کنسیسائو تعلق دارد که برابر با 2 میلیون و 650 هزار یورو است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر