ماهان شبکه ایرانیان

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی:

پایبندی به ارزش‌های دینی علت محدثه و مبقیه نظام اسلامی است

گروه حوز‌ه‌های علمیه: تمام جانفشانی‌ها و ایثار و مجاهدت‌های امام و شهیدان به خاطر اسلام بود، همان‌گونه که علت محدثه انقلاب همین ارزش‌ها بود، علت مبقیه نیز همان است و باید این عوامل را حفظ و تقویت کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی 13 خرداد در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با تسلیت ایام سالگرد ارتحال حضرت امام راحل، تاکید کرد: اگر با دیده انصاف نگاه کنیم می‌بینیم انقلاب اسلامی در نوع خود کم‌نظیر و یا بی‌نظیر بود.

ایشان بیان کرد: مرحله جدی انقلاب از دوازدهم بهمن شروع شد و در عرض 10 روز همه چیز تمام شد؛ در این ایام در کنار مدح و تمجید صفات برجسته حضرت امام باید درباره عوامل این پیروزی کم‌نظیر و یا بی‌نظیر مقداری فکر و تامل کرد.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به عوامل پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: نخستین عامل وحدت رهبری بود، در این انقلاب همه زیر یک پرچم جمع شدند، در حالی که انقلاب‌های واقع شده در کشو‌های اسلامی به دلیل عدم وحدت رهبری هنوز دچار مشکل است.

قاطعیت کم نظیر

ایشان تصریح کرد: دومین عامل قاطعیت حضرت امام(ره) بود، ایشان اهل مشورت بود و هیئت مشورتی قوی متشکل از افرادی همچون شهید مطهری‌ها، شهید بهشتی‌ها و امثال این بزرگواران داشتند، اما در تصمیمی که می‌گرفتند قاطع بودند، وقتی گفتند شاه باید برود، هرچه آمدند و گفتند شاه می‌خواهد اختیارات خود را به شما بدهد و کنار برود اما ایشان تاکید کردند شاه باید برود.

این مرجع تقلید افزود: حضرت امام(ره) وقتی تاکید کردند جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر، روی آن ایستاد؛ سومین عامل این بود که ایشان از نیروی مذهب استفاده کرد نه نیروهای مادی.

ایشان با بیان این که امام برای اسلام و برنامه‌های اسلامی و فروع و اصول دین دل می‌سوزاند، افزود: وقتی آن فرد نادان به قرآن اهانت کرد و آیات شیطانی را نوشت، ایشان آن حکم معروف را داد و از هیچ چیز هم نهراسید.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی اظهار کرد: تمام جانفشانی‌ها و ایثار و مجاهدت‌ها به خاطر اسلام بود، همان گونه که علت محدثه انقلاب همین ارزش‌ها بود، علت مبقیه نیز همان است و باید این عوامل را حفظ و تقویت کرد.

قاطع و محکم در برابر دشمن بایستیم

ایشان یادآورشد: امروز نیز هم باید زیر یک پرچم جمع شویم، باید در برابر دشمنان قاطع و محکم باشیم و اجازه ندهیم پایه‌های مذهب در جمعه تضعیف شود.

این مفسر قرآن با بیان این که به برکت انقلاب اسلامی ایران در دنیا دارای عظمت و موقعیت برجسته‌ای شده است، گفت: امروز مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای بدون نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران مشکلات حل نمی‌شود و یکی از دل مشغولی‌های مهم سردمداران آمریکا و دیگر کشورها جمهوری اسلامی ایران است.

ایشان بیان کرد: در مقابل غرب و شرق ایستادن کاری شوخی نبود و بر خلاف محاسبات سیاسی دنیا بود؛ بنابراین باید اصول حرکت و قیام حضرت امام(ره) را حفظ و تقویت کنیم.

رسوایی شبکه‌های بیگانه

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی ادامه داد: همزمان با ایام سالگرد حضرت امام(ره)، مردم از گوشه و کنار و مناطق مختلف عازم مرقد مطهر رهبر کبیر انقلاب هستند؛ البته شبکه‌های ضد انقلاب فحاشی و بدگویی می‌کنند، اما تاکنون به جایی نرسیده‌اند و آنها خودشان را رسوا می کنند.

ایشان تصریح کرد: امیدواریم خدای متعال روح پرفتوح حضرت امام(ره)، شهدای انقلاب و شهدای جنگ تحمیلی را غریق رحمت واسعه خویش بگرداند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان