از پنج راس گاو تا یک میلیون دلار پول نقد؛ قهرمانان المپیک چه جایزه‌هایی می‌گیرند؟ (فیلم)

برخی از کشورها در المپیک ۲۰۲۴، علاوه بر آنکه میزان جایزه‌های نقدی‌شان را افزایش داده‌اند، رقابتی هم بر سر اهدای جوایز جالب و کاربردی داشته‌اند! جایزه‌هایی نه چندان معمول.

عصر ایران ؛ سیمین ثقفی ــ وقتی اعلام شد جودوکار اتریشی امسال در المپیک پاریس یک دستگاه توالت هم بابت مدال برنزش جایزه می گیرد، همه تعجب کردند اما این تنها جایزه عجیب قهرمانان المپیکی نیست! 

گزارش را این‌جا ببینید


برخی از کشورها در المپیک 2024، علاوه بر آنکه میزان جایزه‌های نقدی‌شان را افزایش داده‌اند، رقابتی هم بر سر اهدای جوایز جالب و کاربردی داشته‌اند! جایزه‌هایی نه چندان معمول که شاید ماندنی‌ترین نتایج تلاش ورزشکاران المپیکی پس از سالها تمرین و محک زدن هر چهارسال یک بارشان باشد.
هرچند گفته می‌شود که اساسا دریافت جایزه نقدی خلاف روح المپیک است و در دنیای باستان، قهرمانان تنها تاجی از برگ زیتون برسر می‌گذاشتند اما همان موقع هم در سرزمین خودشان پس از بازگشت با کلی تشویق و جایزه روبرو می‌شدند! از طرفی گروهی هم معتقدند ورزشکاران المپیکی نیازی به جایزه‌های نقدی ندارند چراکه همین مدال گرفتن منجر به افزایش درآمد آنها از طریق پدیدآمدن فرصتهای مختلف می‌‌شود!
 اما نمی‌توان از نظر دور داشت که عمر حرفه ورزشکاران چندان طولانی نیست و فرصت محدودی برای افزایش درآمدشان دارند.
 قهرمانان المپیکی ایران هم قرار است در مجموع 18 میلیارد تومان جایزه بگیرند.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران 👇👇👇 کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر