شهردار حیفا خواستار ذخیرۀ آب و غذا شد

شهردار حیفا گفته آمادگی‌هایی برای احتمال قرار گرفتن این شهر در معرض شلیک روزانه ۴۰۰۰ راکت در دست اجرا است.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده‌اند «یونا یاهاو»، شهردار حیفا از ساکنان این شهر خواسته به اندازه مصرف 6 روز خود آب و غذا ذخیره کنند.
 
به گزارش فارس، شهردار حیفا گفته آمادگی‌هایی برای احتمال قرار گرفتن این شهر در معرض شلیک روزانه 4000 راکت در دست اجرا است.
 
روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز پنجشنبه گزارش داده بود شدت گرفتن تنش‌های امنیتی و افزایش آمادگی اسرائیل برای پاسخ احتمالی جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله به اقدام تل‌آویو در ترور «اسماعیل هنیه»، رهبر سیاسی حماس و «فواد شکر»، از فرماندهان حزب‌الله به ویژه باعث افزایش ترس در شهر حیفا شده است.
 
سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنان خود روز سه‌شنبه به تلویح به حیفا به عنوان یکی از اهداف احتمالی حزب‌الله در پاسخ این جنبش یاد کرده بود.
 
هاآرتص نوشته بود: «سناریویی که خواب از چشمان بسیاری از ساکنان حیفا می‌رباید احتمال حمله به تأسیسات پتروشیمی این شهر اعم از پالایشگاه‌های نفتی است که در آنجا مقدار زیادی مواد خطرناک ذخیره شده‌اند.»
 
شبکه صهیونیستی «کان» روز چهارشنبه به نقل از مقام‌های اسرائیلی مدعی شده که ارزیابی جدید در تل‌آویو این است که حزب‌الله طرف اولی خواهد بود که «طی روز‌های آینده» حمله‌ای را علیه اسرائیل انجام خواهد داد. در روز‌های گذشته رسانه‌های صهیونیستی به نقل از مقام‌های این رژیم برآورد‌های مختلفی از نوع یا زمان حمله ایران منتشر کرده‌اند که هیچ‌کدام تا کنون محقق نشده‌اند.
 
رژیم صهیونیستی هفته گذشته در دو عملیات تروریستی مجزا فواد شکر، از فرماندهان حزب‌الله و اسماعیل هنیه، رهبر حماس را به شهادت رساند. روز گذشته رسانه آمریکایی ای‌بی‌سی گزارش داده بود که آمریکا و اسرائیل نگران از پای درآمدن شبکه پدافند هوایی اسرائیل در اثر حملات انبوه موشکی ایران و حزب‌الله است. مقام‌های آمریکایی گفته‌اند در تلاش هستند که از طریق گفتگو با شرکا و متحدان خود دامنه پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی را محدود کنند.
 
در همین شرایط، مقام‌های آمریکایی هم سه‌شنبه شب به سی‌ان‌ان گفته‌اند واشنگتن با شرایط سختی برای پیش‌بینی زمان و شکل حمله ایران مواجه است، زیرا ایران بخشی از تجهیزات نظامی لازم برای انجام این حملات را در ماه آوریل جابجا کرده و همین موضوع پیش‌بینی اقدامات ایران در حال حاضر را دشوارتر کرده است.
 
سی‌ان‌ان نوشته بود مقام‌های آمریکایی به چندین منبع برای اطلاعات در این خصوص متکی هستند، اما در حال حاضر میان مقام‌های امنیت ملی درباره زمان و نحوه پاسخ ایران اختلاف وجود دارد.
 
به نوشته سی‌ان‌ان، این عدم قطعیت باعث شده دولت بایدن با شرایط دشواری در تلاش‌های خود برای تحت فشار قرار دادن ایران جهت محدود کردن پاسخ این کشور مواجه باشد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر