تویوتا همان تویوتا سابق است؟ تعویض موتور ۱۰۰ هزار خودرو به دلیل احتمال یاتاقان زدن

از زمان مشخص شدن مشکل، تویوتا سعی کرده با تحقیقات گسترده راه حلی را برای برطرف کردن آن پیدا کند. ظاهرا تلاش‌ها برای این کار مثمر ثمر واقع نشده و تویوتا مجبور خواهد بود موتور تمامی مدل‌های مشمول را با موتور جدید تعویض نماید.

شرکت تویوتا که همواره به کیفیت بالا و استهلاک پایین پیشرانه معروف بوده، برای تعداد زیادی از محصولات خود فراخوان صادر کرده است. این فراخوان بیش از 100 هزار دستگاه از پیکاپ تاندرا و شاسی بلند لوکس لکسس LX600 را در بر می‌گیرد. نکته تامل برانگیز اینکه شاید تویوتا مجبور شود موتور تمامی خودروهای مشمول را با موتور جدید تعویض کند.
 
فراخوان تویوتا شامل 98,568 دستگاه تاندرا و 3,524 دستگاه شاسی بلند لکسس LX شده و در مجموع 102,092 خودرو را در بر می‌گیرد. این فراخوان در زائده‌ها و خرده‌های باقیمانده در موتور ریشه دارد. به گفته تویوتا هنگام فرایندهای تولید، موتور به خوبی پاکسازی نشده و شماری از خرده‌ها و اجزای ریز درون آن باقی مانده است.
 
اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم اجزای ریز پاکسازی نشده می‌توانند به یاتاقان زدن منجر شوند. چنانچه این اتفاق هنگام رانندگی در سرعت‌های بالا اتفاق بیفتد، ممکن است حوادث تلخی به دنبال داشته باشد. خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر آسیب دیدگی افراد به خاطر یاتاقان زدن مدل‌های مذکور گزارش نشده؛ با این حال طبق اسناد موجود موتور 824 مدل مراجعه کننده برای وارانتی احتمالاً به خاطر وجود این مشکل دچار نقص شده است.
 
تویوتا همان تویوتا سابق است؟ تعویض موتور 100 هزار خودرو به دلیل احتمال یاتاقان زدن
از زمان مشخص شدن مشکل، تویوتا سعی کرده با تحقیقات گسترده راه حلی را برای برطرف کردن آن پیدا کند. ظاهرا تلاش‌ها برای این کار مثمر ثمر واقع نشده و تویوتا مجبور خواهد بود موتور تمامی مدل‌های مشمول را با موتور جدید تعویض نماید. شاید فکر کنید تعویض موتور هزینه اضافی به مشتریان تحمیل خواهد کرد، اما تویوتا گفته این کار بدون دریافت هیچگونه هزینه‌ای و به طور رایگان برای مشتریان انجام خواهد شد.
 
فراخوان تویوتا، تاندراهای تولیدی بین دوم نوامبر 2021 تا سیزدهم فوریه 2023 را در بر می‌گیرد. برای شاسی بلند لوکس لکسس LX600 هم مدل‌های تولیدی بین سی‌ام جولای 2021 تا 25 نوامبر 2022 مشمول فراخوان می‌شوند. این شرکت تا پایان ماه جولای با مالکان مدل‌های مشمول ارتباط برقرار خواهد کرد. این را هم اضافه کنیم که مدل‌های مشمول به موتور 3.4 لیتری V6 توئین توربوشارژ مجهز هستند.
 
ناگفته نماند نسل کنونی تاندرا به دلیل کیفیت ساخت با انتقادات زیادی همراه بوده؛ کار تا جایی پیش رفته که این نسل شهرت تویوتا در زمینه اطمینان و دوام بالا را زیر سوال برده است.
 
منبع: آخرین خودرو
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر