ژاپن سفیر اسرائیل را به مراسم صلح ناکازاکی راه نداد

شهردار شهر ناکازاکی از دعوت سفیر اسرائیل در توکیو برای شرکت در مراسم صلح ناکازاکی که هرساله به مناسبت حمله اتمی آمریکا به ژاپن برگزار می‌شود خودداری کرد.

با فشار فعالان حامی فلسطین و بازماندگان حملات اتمی آمریکا در ژاپن، شهردار ناکازاکی از دعوت سفیر رژیم صهیونیستی به مراسم صلح ناکازاکی خودداری کرد.

به گزارش فارس؛ شهردار شهر ناکازاکی از دعوت سفیر اسرائیل در توکیو برای شرکت در مراسم صلح ناکازاکی که هرساله به مناسبت حمله اتمی آمریکا به ژاپن برگزار می‌شود خودداری کرد. 

این درحالیست که سفرای آمریکا، فرانسه، آلمان، ایتالیا  و کانادا طی نامه‌ای به شهردار ناکازاکی تهدید کرده‌ بودند در صورت عدم دعوت از سفیر اسرائیل در این مراسم حضور نخواهند یافت. 

عدم دعوت شهردار ناکازاکی از سفیر رژیم صهیونیستی گیلعاد کوهن، پس از آن صورت گرفته که دعوت وی به مراسم سه روز قبل در شهر هیروشیما منجر به اعتراضات گسترده از سوی حامیان فلسطینی و بازماندگان حملات اتمی آمریکا در ارتباط با جنایات این رژیم در جنگ غزه شده بود.

حمله اتمی آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی در اوت 1945 باعث کشته شدن فوری بیش از 210 هزار نفر در زمان حمله شد و هزاران شهروند غیرنظامی دیگر نیز طی سالهای بعد از بیماریهای مختلف ناشی از تشعشعات اتمی کشته شدند.

شهردا ناکازاکی شیرو سوزوکی، در واکنش به سیاسی خواندن این اقدام از سوی سفرای آمریکا و رژیم صهیونیستی گفته، دلیل عدم دعوت از سفیر اسرائیل «اجتناب از شرایط غیرمترقبه و اطمینان از برگزاری آرام و باشکوه» مراسم صلح است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر