آمریکا ممنوعیت فروش سلاح‌ های تهاجمی به عربستان را لغو کرد

رویترز نوشته دولت بایدن با این اقدام به سیاستی سه ساله که برای تحت فشار قرار دادن عربستان سعودی جهت نزدیک شدن به صلح در جنگ یمن در دستور کار قرار گرفته بود پایان داده است.

منابع آگاه به خبرگزاری رویترز گفته‌اند دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفته ممنوعیت فروش سلاح‌های تهاجمی به عربستان سعودی را لغو کند.

به گزارش فارس؛ رویترز نوشته دولت بایدن با این اقدام به سیاستی سه ساله که برای تحت فشار قرار دادن عربستان سعودی جهت نزدیک شدن به صلح در جنگ یمن در دستور کار قرار گرفته بود پایان داده است. 

یک منبع مطلع به رویترز گفت که دولت بایدن در هفته جاری تصمیم خود برای رفع ممنوعیت فروش این سلاح‌ها را به کنگره اطلاع داده و فروش این تسلیحات می‌تواند از هفته آینده آغاز شود. 

یک مقام ارشد آمریکایی که به دلیل محرمانه بودن موضوع خواسته نامش فاش نشود گفت: «سعودی‌ها به عهدشان وفادار مانده‌اند و ما هم آماده پایبندی به وعده‌هایمان هستیم.»

مقام آمریکایی اضافه کرد از مارس 2022 که صلحی با میانجی‌گری سازمان ملل حاصل شده سعودی‌ها به یمن حمله هوایی نکرده‌اند و یمنی‌ها نیز حملات فرامرزی به عربستان را متوقف کرده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر