ماهان شبکه ایرانیان

امام جمعه موقت ورامین:

اهداف اشغال گران قدس و حامیانشان در منطقه با شکست مواجه شده است

ورامین- امام جمعه موقت ورامین گفت: اهداف اشغال گران قدس و حامیانشان در منطقه با شکست مواجه شده است.

اهداف اشغال گران قدس و حامیانشان در منطقه با شکست مواجه شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه ورامین طی سخنانی ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با بیان مساله شرعی گفت: هر چه برای سلامت انسان مضر باشد و ضرر آن از نظر عقلانی بی اعتنا باشد حرام شرعی است، ممکن است مصداق این مضر در هر عصر و زمانی تغییر کند، مثلا زمان صدر اسلام تریاک نبود ولی اسلام هر چیزی که انسان را به هلاکت بیندازد هرچه  مخدر باشد و انسان را از خال طبیعی خارج کند حرام دانسته است.

وی افزود: امروز ضررهای مواد مخدر با تمام انواع و اقسام صنعتی و مدرن بر همگان روشن است، امروز ضررهای دود سیگار و قلیان از نظر کارشناسلن و متخصصان کاملا آشکار و روشن است، بدیهی است وقتی از نظر علمی ده ها نوع سرطان و بیماری صعب العلاج ریشه در استعمال دخانیات دارد امروز برخی علما فتوا بر حرام بودن سیگار و قلیان می دهند.

محمودی سپس به فرازی از دعای 41 صحیفه سجادیه در خصوص وداع با ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: مهم آن است که آن چه در ماه مبارک رمضان کسب کرده ایم، حفظ کنیم و پس از رمضان آن را بر باد ندهیم، با قرآن رفیق باشیم، اعضا و جوارح را کنترل کنیم، شیطام مصمم این است که تمام زحمات ما را بر باد دهد، لذا مراقبت لازم است.

امام جمعه موقت ورامین سپس به هفته حقوق بشر امریکایی اشاره کرد و گفت: بمباران شیمیایی و حمله به هواپیمای مسافربری ایران و خلیج فارس مجموعه ای از جنایات و مزدورانش را در این هفته در معرض دید می گذارد، مقام معظم رهبری فرمودند «چه خوب است این هفته به عنوان هفته حقوق بشر امریکایی نامگذاری شود» ، دست امریکا و مزدورانش به خون مظلومان آغشته است و باید جوانان ما بدانند در دهه شصت چه ظلم هایی به ملت ایران وارد شده است. و امریکا و عمالش چه جنایت هایی را در برابر ملت ایران مرتکب شده اند. امریکای به ظاهر متمدن در باطن گرگ و یک حیوان وحشی است که به هیچ یک از اصول انسانی و دینی پایبند نیست.

رئیس ستاد حقوق بشر امریکایی استان تهران گفت: جا دارد در هفته حقوق بشر امریکایی، صاحبان حکم، اساتید و رسانه ها همه به تببین این جنایت پرداخته و جامعه خصوصا جوانان عزیز را بیشتر با مفهوم کثیف و پلید امریکا اشنا کنند.

وی اضافه کرد: مگر جرم شهید بهشتی چه بود که باید در آتش بسوزد، جرم شهید بهشتی ولایتمداری آن شهید بود،  اهانت ها و جو سازی هایی بر علیه شهید بهشتی صورت گرفت، ما باید با بیان حوادث انقلاب برای امروز درس بگیریم، امریکای امروز با امریکای دیروز فرق نکرده است، منافقین امروز با دیروز تفاوتی ندارند، امروز منافقین در دامن امریکا و اسرائیل قرار دارند، امروز باید همه مردم خاصه نخبگان و مردم و جامعه دشمن را به خود بشناسانند.امریکا و مزدورانش با ترور اخیر نشان دادند هیچ تفاوتی با گذشته نکرده اند، امت ایران با بصیرت و شناخت و با الهام از راه نورانی امام و رهبری امریکا را دشمن خود دانسته و فریاد «مرگ بر امریکا» را سر داده اند.

امام جمعه موقت ورامین گفت: باید روز به روز قدرت نظام اسلامی بیشتر شود و ملت ایران مراتب تقدیر و سپای خود را از سپاه پاسداران به خاطر حمله به مواضع گروه های تکفیری اعلام می کند و به وجود این دلیر مردان افتخار می کند، ایران با سپاه مقتدر و ارتش دلاور و بسیج قهرمان و نیروهای انتظامی امنیتی و نظامی که دارد، هرگز در برابر استکبار و عمالش سازش نخواهد کرد و ما امروز مراتب قدردانی خود را از عملیات موشکی سپاه اعلام می داریم.

وی گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری طی چندین دیدار در این ایام، باید همگان به فرهیختگان جامعه توجه داشته باشند، یکی از مهم ترین محورهای مباحث توجه با اقتصاد مقاومتی و اجرای سیاستهای مربوط با شعار سال 96 است، مردم از دولت محترم انتظار تلاش و برنامه ریزی مناسب جهت تحقق این شعار را دارند، مشکلات جامعه مانند بیکاری است که با سخنرانی حل نمی شود، از مسئولان محترم انتظار می رود در کنار سخنرانی ها به اجرای سیاست ها بپردازند. مردم خصوصا مردم شهر شهیدان 15 خرداد که امروز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند، استحقاق خدمت بیشتر را دارند

محمودی گفت: مسئولان  دقت کنند تا بهانه به دست دشمنان ندهند و در عرصه های فرهنگی دغدغه های رهبری را جدی بگیرند، مردم نیز به مسائل فرهنگی حساس باشند.

وی سپس به روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: از حضور باشکوه و باصلابت مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تشکر می کنم، مردم مومن و خداجوی ایران اسلامی، امروز علی رغم گرمای شدید هوا، مردم ایران اسلامی بار دیگر هوشیاری خود را به نمایش گذاشته و توطئه های دشمن را خنثی کردند.

محمودی افزود: راهپیمایی امروز ملت ایران عظمت و شکوه ایران اسلامی را به نمایش گذاشته و بر ارزش های این انقلاب در دفاع از مظلومین تاکید کرد، اشغال گران خانه های مردم مظلوم فلسطین را خراب کرده، بسیاری از آن ها را کشته و از میهن خود بیرون راندند و مستکبران عالم تمام قد از آن ها دفاع کردند، اما ملت ما نشان داد همواره از حق و حقیقت دفاع کرده و از عربده های مستکبرین نمی هراسد.

وی گفت: مسأله فلسطین مسأله اختلاف چند جریان در منطقه نیست، مساله این جا است که استکبار جهانی می خواهد یک ملت را در سرزمین خود ریشه کن کند، اما موفق نخواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان