رتبه‌بندی بزرگترین ناوگان‌های زیردریایی جهان + جایگاه ایران

زیردریایی هسته‌ای کلاس کلمبیا، جدیدترین زیردریایی، نیروی دریایی ایالات متحده، پیچیده ترین زیردریایی در نوع خود است. این زیردریایی رادار گریز و مجهز به ۱۶ لوله موشکی است.

زیردریایی ها برای نیروی های دریایی بسیار مهم هستند، چراکه قابلیت های مخفیانه و استراتژیک را برای نظارت، بازدارندگی و عملیات تهاجمی در زیر آب فراهم می کنند.

به گزارش روزیاتو، اینفوگرافی زیر 12 کشور را که بزرگترین ناوگان زیردریایی را تا جولای 2024 داشتند، نشان می‌دهد.

رتبه‌بندی بزرگترین ناوگان‌های زیردریایی جهان + جایگاه ایران

روسیه بزرگترین ناوگان زیردریایی را دارد

روسیه با 65 زیردریایی در رتبه اول قرار دارد و پس از آن ایالات متحده با 64 و چین با 61 زیردریایی قرار دارند.

در مجموع، این سه کشور 40 درصد از ناوگان جهانی را تشکیل می دهند.

رتبه‌بندی بزرگترین ناوگان‌های زیردریایی جهان + جایگاه ایران

با این حال، وقتی صحبت از فناوری می شود، ایالات متحده جلوتر است.

به گفته دریاسالار ساموئل پاپارو، فرمانده ناوگان اقیانوس آرام آمریکا، فناوری زیردریایی این کشور، یک نسل یا 10 تا 20 سال از همتایان خود مانند چین جلوتر است.

زیردریایی هسته‌ای کلاس کلمبیا، جدیدترین زیردریایی، نیروی دریایی ایالات متحده، پیچیده ترین زیردریایی در نوع خود است. این زیردریایی رادار گریز و مجهز به 16 لوله موشکی است.

رتبه‌بندی بزرگترین ناوگان‌های زیردریایی جهان + جایگاه ایران

آمریکا، همچنین دارای کلاس سی‌ولف است که برای مقابله با تهدید زیردریایی های موشک بالستیک شوروی طراحی شد. این زیردریایی جایگزین زیردریایی های قدیمی کلاس لس آنجلس است.

در طول دهه 1980، قرار بود ناوگانی متشکل از 29 زیردریایی برای آمریکا ساخته شود که به 12 فروند کاهش یافت. با پایان جنگ سرد و هزینه هر زیردریایی حدود 3 میلیارد دلار، این برنامه تنها به سه واحد کاهش یافت.

در میان ناوگان روسی، زیردریایی کلاس سیرا II، یکی از گران ترین زیردریایی ها است. این شناورها برای ماموریت های جستجو و انهدام زیردریایی های موشک های بالستیک هسته ای آمریکا ساخته شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر