سایپا؛ پیشتاز در عرضه مدل‌های جدید خودرو به بازار

د. یکی از خودروهایی که مردم در سال جاری شاهد تردد بیشتر آن در خیابان های کشورمان خواهند بود و چه بسا این خودرو به بازار سایر کشورها راه پیدا کند، ‌اطلس است.

اسفند 1402 بود که گروه خودروسازی سایپا، ‌دست پُر در میدان فروش خودرو حاضر شد. در میان خودروهای که برای فروش گذاشته شده بود،‌ دو محصول جدید سهند و اطلس وجود داشت. در طرح پیش فروش سال جاری هم که به عنوان اولین فروش شرکت خودروساز محسوب می‌شود، ‌دو خودروی یاد شده،‌ عرضه شده است.
جدا از آنکه طرح‌های فروش خودرو به درخواست متقاضیان پاسخ می‌دهد، آرامش را به بازار خودرو بر می‌گرداند و همچنین به تنظیم شدن قیمت ها کمک می‌کند، سبب یک اتفاق بسیار خوشایند می شود و آن این است که بازار خودرو،‌ شاهد خودروهای جدید و به روز خواهد بود. مدت طولانی بود که مردم شاهد عرضه خودروهای جدید از سوی خودروسازان نبودند و همواره خودروهای چینی شرکت‌های مونتاژ کننده، به بازار خودرو رنگ و لعاب می داد.
 
اما از اواخر سال گذشته بازار خودرو با محصولات سایپا،‌ تنوع بیشتری پیدا کرده و مردم را به خودروهای جدید دلخوش کرده است. نشانه های این امر در فروش اسفندماه گروه سایپا کاملا روشن و شفاف بود. در طرح فروشی که انجام شد، مردم از پیش فروش خودروهای جدید سایپا و به خصوص اطلس استقبال وسیعی داشتند. 
بر این اساس باید عنوان کرد که در سال جاری گروه خودروسازی سایپا می تواند،‌ به بازار خودرو سمت و سو بدهد، چرا که بعد از مدت ها سبد محصول این مجموعه پر زرق و برق شده است. نارنجی پوشان جاده مخصوص در حال حاضر خودروهای سواری ساینا،‌ کوییک،‌ شاهین،‌ اطلس و سهند را دارند و این در حالی است که مدت ها پیش تنها تکیه گاه این مجموعه خودروی پراید، بود. 
 
با توجه به وضعیت موجود می توان به وضوح تاثیر تحریم ها را در رشد و ارتقای صنعت خودروی کشور دید. در سال 1397، شرکت های  خودروساز برای تولید خودرو با چالش هایی جدی روبرو بودند و حتی امکان تامین برخی از قطعات خودرو را نداشتند ولی اکنون می بینیم که صحبت از خودروهای جدید و به روز است. خودروهایی که می تواند به سلیقه و ذائقه خیلی از مشتریان پاسخ مطلوب بدهد. 
 
شرکت سایپا با داشتن خودروهای سواری اقتصادی و به روز چون اطلس،‌ کوییک،‌ ساینا و شاهین به زودی در بازار خودرو سهم و جایگاه خود را افزایش می دهد و خیلی از خریداران خودرو را با خود همراه خواهد کرد. یکی از خودروهایی که مردم در سال جاری شاهد تردد بیشتر آن در خیابان های کشورمان خواهند بود و چه بسا این خودرو به بازار سایر کشورها راه پیدا کند، ‌اطلس است. 
 
خودروی اطلس در همه تیپ‌های خود پیشرانه 1.5 لیتر چهار سیلندر هشت سوپاپ را دارد که M15-GSI نام دارد. تفاوت این پیشرانه نسبت به موتور M15 معمولی، اضافه شدن هدرز و زمان بندی متغیر سوپاپ ها است که باعث می شود گشتاور بیشتری در دورهای پایین تر در دسترس باشد. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت 90 اسب بخار و نهایت گشتاور 137 نیوتن متر را دارد و همانطور که گفته شد قدرت از طریق جعبه دنده اتوماتیک و یا 5 سرعته دستی به چرخ های جلو می رسد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نزدیک به 7 لیتر در هر 100 کیلومتر است و استاندارد آلایندگی یورو 5 و باک 41 لیتری برای اطلس در نظر گرفته شده است.
در این خودرو امکاناتی نظیر فرمان هیدرولیک، رینگ 14 اینچی فولادی، ترمز ABS و EBD، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، کیسه هوای راننده سرنشین، سیستم تهویه الکتریکی دستی، سنسور پارک عقب، چراغ های همراهی تا درب منزل، کامپیوتر سفر، چراغ های روشنایی روز، رادیو پخش (AUX، USB و بلوتوث)، سنسور پایش فشار باد تایر ها (TPMS)، سنسور نور و… تعبیه شده است. 
 
با توجه به عرضه محصولات جدید سایپا و راهی که برای صنعت خودروی کشور به آن سوی مرزها باز شده است، این امیدواری وجود دارد که خودروهای اقتصادی ایران که بخش قابل توجه آنها در کیلومتر 15 جاده مخصوص تولید می شود،‌ به بازار سایر کشورها راه پیدا کنند. آنطور که کشورهای بلاروس،‌ روسیه و حتی کشورهای همسایه عنوان کردند،‌ متقاضی خودروهای اقتصادی کشورمان هستند و در این  خصوص تمایل زیادی برای خرید کوییک و شاهین از خود نشان دادند. البته در مقطع فعلی و با توجه به خودروی جدید اطلس قابل پیش بینی است که این محصول هم بتواند در بازار کشورهای مختلف به خصوص قاره افریقا و امریکای لاتین به جایگاه مناسبی دست پیدا کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر