بررسی موضوع حقوق و دستمزد در سومین جلسه هیات عمومی دیوان محاسبات

سخنگوی هیات عمومی دیوان محاسبات کشور گفت: در ادامه سومین جلسه هیأت عمومی گزارش تفریغ تبصره ۱۳ با موضوع حوادث غیر مترقبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در سومین جلسه هیأت عمومی دیوان محاسبات کشور برای گزارش تفریغ بودجه سال 1402، تبصره 12 با موضوع حقوق و دستمزد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
به گزارش ایسنا، مهدی کیایی مشاور رئیس کل و سخنگوی هیات عمومی دیوان محاسبات کشور درخصوص سومین جلسه هیأت عمومی دیوان محاسبات کشور برای گزارش تفریغ بودجه سال 1402 گفت: در جلسه امروز، تبصره 12 با موضوع حقوق و دستمزد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
از اهم یافته‌های گزارش مذکور که در جلسه امروز مورد بررسی و تصویب اعضای هیأت عمومی قرار گرفت می توان به این موارد اشاره کرد:
 
- عدم ارائه نظام پرداخت به شورای حقوق و دستمزد توسط 21 دستگاه در سال 1402
-عدم تصویب نظام پرداخت تعداد 29 دستگاه اجرایی توسط شورای حقوق و دستمزد
- تغییر مبانی و مقررات حقوق و دستمزد در 6 دستگاه بدون رعایت ترتیبات قانونی و اخذ مجوز از سازمان برنامه و بودجه
- انجام پرداخت‌های مستمر و غیر مستمر نقدی و غیر نقدی و اعطای تسهیلات به شاغلان و بازنشستگان بدون شناسه یکتای پرداخت کارکنان دولت توسط تعداد 116 دستگاه اجرایی که اکثر آنها جزء شهرداری‌های سراسر کشور بوده‌اند و عدم ممانعت بانک مرکزی از پرداخت‌های مذکور مطابق حکم تبصره.
- صدور بیش از یک فیش پرداختی در ماه برای تعداد 58،580 نفر از کارکنان در تعداد 26 دستگاه.
- پرداخت مبلغی بالغ بر شش و نیم میلیارد تومان به 534 پزشک شاغل در سازمان پزشکی قانونی از محل منابع داخلی سازمان مذکور بابت حق محرومیت از مطب.  
 
کیایی افزود: همچنین طی بررسی بندهای باقیمانده تبصره 12 تعداد 1 بند برای بررسی بیشتر توسط هیات عمومی مراعا گذاشته شد.
 
سخنگوی هیات عمومی دیوان محاسبات کشور گفت: در ادامه سومین جلسه هیأت عمومی گزارش تفریغ تبصره 13 با موضوع حوادث غیر مترقبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
تبصره یادشده دارای پرداخت مبلغ دو همت به جمعیت هلال احمر، مصرف 1،700 میلیارد تومان از مبلغ مزبور توسط هلال احمر بابت مواردی از قبیل پیشگیری، امدادرسانی و بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده در سال 1402 ، انتقال باقیمانده اعتبار به سال بعد و همچنین عدم اختصاص اعتبار تعیین شده در تبصره به وزارت بهداشت و درمان در راستای حوادث غیر مترقبه، از مهمترین مباحث مطروحه در خصوص عملکرد این تبصره در سال 1402 بود.
 
وی افزود: همچنین یکی دیگر از یافته‌های دیوان محاسبات در سال 1402 در بررسی عملکرد این تبصره، پرداخت مبلغ 1/6 همت به صورت نقد و یک همت به صورت اسناد خزانه اسلامی، بابت سهم دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی بوده است.   صندوق مذکور مبلغ 1/6 همت از وجوه دریافتی را در سال 1402 بابت جبران خسارت بیش از 833 هزار قلم محصولات کشاورزی آبزیان دام و طیور به خسارت دیدگان پرداخت نموده و اسناد خزانه را نیز جهت پرداخت مطالبات بانک کشاورزی اختصاص داده است.
 
کیایی گفت: هیات عمومی دیوان محاسبات همچنین، تبصره 16 را نیز در دستور جلسه امروز قرار داده و به بررسی آن پرداخت. مطابق بررسی ها، اهم یافته های دیوان در خصوص عملکرد این تبصره عبارتند از:  
 
- پرداخت مبلغ 158 همت به تعداد 772،883 نفر بابت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج
- پرداخت مبلغ 46 همت به تعداد 740،121 نفر بابت تسهیلات فرزندآوری
و عدم پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بابت جهیزیه کالای ایرانی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی که از تسهیلات ازدواج و فرزند آوری استفاده نکرده اند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر