با این پوشش جدید از هر چیزی برق تولید کنید!

محققان از روشی استفاده کردند که در آکسفورد توسعه یافته است که چندین لایه جاذب نور را در یک سلول خورشیدی قرار می‌دهد. به گفته دانشمندان، آنها طیف وسیع‌تری از نور را مهار کرده‌اند و اجازه می‌دهند نیروی بیشتری از مقدار مشابه نور خورشید تولید شود.

یک پوشش جدید که به تازگی ایجاد شده است را می‌توان بر روی انواع گسترده‌ای از سطوح برای تولید انرژی خورشیدی ارزان قیمت مانند سقف اتومبیل‌ها و ساختمان‌ها و حتی پشت تلفن‌های همراه اعمال کرد.
 
به گزارش ایسنا، یک نوآوری جدید توسط دانشمندان دانشگاه «آکسفورد» می‌تواند صنعت برق خورشیدی را متحول کند و نیاز به صفحات خورشیدی مبتنی بر سیلیکون را کاهش دهد. این نوآوری که توسط محققان دپارتمان فیزیک دانشگاه آکسفورد توسعه یافته است، یک ماده پوششی جدید مولد انرژی است که می‌تواند بر روی سطوح اشیاء روزمره مانند کوله‌پشتی، اتومبیل و تلفن‌های همراه قرار بگیرد و تولید انرژی را متحول کند.
 
به نقل از آی‌ای، این ماده جاذب نور جدید به اندازه کافی نازک و منعطف است که آن را می‌توان بر روی هر سطح معمولی و هر ساختمانی اعمال کرد. این ماده جاذب نور جدید با عملکرد مواد تک لایه و مولد انرژی به نام فتوولتائیک سیلیکونی مطابقت دارد.
 
محققان از روشی استفاده کردند که در آکسفورد توسعه یافته است که چندین لایه جاذب نور را در یک سلول خورشیدی قرار می‌دهد. به گفته دانشمندان، آنها طیف وسیع‌تری از نور را مهار کرده‌اند و اجازه می‌دهند نیروی بیشتری از مقدار مشابه نور خورشید تولید شود.
 
این مواد بیش از 27 درصد راندمان انرژی را ارائه می‌دهند. این در مقایسه با حدود 22 درصد راندمان انرژی صفحات خورشیدی امروزی بیشتر است. صفحات خورشیدی حدود 22 درصد از نور خورشید را به انرژی تبدیل می‌کنند.
 
این پوشش با ضخامت کمی بیش از یک میکرون، تقریبا 150 برابر نازک‌تر از ویفر سیلیکونی است. برخلاف فتوولتائیک‌های موجود که معمولا روی صفحات سیلیکونی اعمال می‌شوند، تقریبا روی هر سطحی قابل اعمال است.
 
نوآوری می‌تواند هزینه انرژی خورشیدی را کاهش دهد
 
انتظار می‌رود این نوآوری هزینه انرژی خورشیدی را کاهش دهد و آن را به شکل پایدارتری از انرژی‌های تجدیدپذیر تبدیل کند.
 
ادعا می‌شود که نوآوری آنها دارای پتانسیل تجاری قوی است و در حال حاضر شروع به ورود به برنامه‌های کاربردی در سراسر تاسیسات، ساخت و سازها و صنایع خودروسازی کرده است.
 
وانگ که وانگ یکی از 40 دانشمندی است که بر روی فتوولتائیک کار می‌کند معتقد است که اگر بتوان انرژی خورشیدی بیشتری از این طریق تولید کرد، جهان می‌تواند در درازمدت نیاز کمتری به استفاده از صفحات سیلیکونی یا ساخت مزارع خورشیدی بیشتر داشته باشد.
 
آخرین نوآوری‌ها در مواد خورشیدی و روش‌های نشان‌ داده‌ شده در آزمایشگاه‌ها می‌تواند به پلتفرمی برای صنعت جدیدی تبدیل شود که موادی را برای تولید انرژی خورشیدی پایدارتر و ارزان‌تر با استفاده از ساختمان‌ها، وسایل نقلیه و اشیاء موجود می‌سازد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر