مذاکرات مهم مصر و ساف برای کنترل تدریجی تشکیلات خودگردان بر غزه

دیداری میان حسین الشیخ، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) و نماینده مصر در تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله در این خصوص برگزار شد.

یک منبع عبری از مذاکرات میان مقامات مصری و فلسطینی با هدف کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین بر گذرگاه رفح خبر داد.

به گزارش ایسنا، شبکه «کان» اسرائیل گزارش داد مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین گفت‌وگوی مهمی را انجام می‌دهند تا تشکیلات خودگردان بتواند به‌طور رسمی و علنی بر گذرگاه رفح کنترل یابد و به دنبال آن کنترل تدریجی بخش‌های بیشتری از نوار غزه را در دست بگیرد.

براساس گزارش روسیا الیوم، این شبکه عبری همچنین گزارش داد دیداری میان حسین الشیخ، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) و نماینده مصر در تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله در این خصوص برگزار شد.

پیشتر منابع عبری اعلام کردند که اسرائیل قصد دارد در جریان مذاکراتی که قرار است طی روزهای آینده با مشارکت مصر، قطر و ایالات متحده با هدف آتش‌بس در غزه و انعقاد قرارداد تبادل اسرا با حماس از سر گرفته شود، چندین خواسته را مطرح کند.

سازمان رادیو و تلویزیون این رژیم شامگاه جمعه گزارش داد قرار است مذاکرات پنجشنبه در دوحه از سر گرفته شود و تیم مذاکره‌کننده اسرائیلی به ریاست دیوید بارنیا، رئیس موساد در آن شرکت کند.

خواسته‌های اسرائیل شامل کنترل بر محور فیلادلفیا و اطمینان از عدم باقی ماندن حماس در گذرگاه رفح است. عبارت «مکانیسم نظارتی» در متن خواسته‌های این رژیم گنجانده نشده است اما در آن آمده است که ممانعت از ورود نیروهای حماس به شمال نوار غزه به روشی که 2 طرف درباره آن به توافق رسیده باشند، تضمین خواهد شد.

این گزارش حاکی از آن است که در روزهای آتی شاهد مذاکراتی با میانجی‌ها برای دستیابی به تفاهم با مصر در مورد محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر