خانه، وقتی مهندس آلمانی باشه! (+فیلم و عکس)

خانه به صورت استاندارد باز است، اما با زدن یک دکمه، دیوارها به سمت جلو آمده و حریم خصوصی را برای ساکنان آن فراهم می کند.

عصر ایران - خانه باز (the Open House) که توسط کی دبلیو کی پرومس (KWK Promes) طراحی شده است، یک اقامتگاه جدید در آلمان است که نه تنها فضای باز، بلکه حریم خصوصی را نیز در بر می گیرد. این خانه نه تنها به محیط اطراف خود باز می شود، بلکه با بسته شدن دیوارهایی بلند، حریم خصوصی را نیز فراهم می کند.

حفظ حریم خصوصی با زدن یک دکمه

خانه به صورت استاندارد باز است، اما با زدن یک دکمه، دیوارها به سمت جلو آمده و حریم خصوصی را برای ساکنان آن فراهم می کند. خانه باز به این ترتیب ساخته شده است، زیرا مکانی که در آن قرار دارد اغلب شاهد حضور بازدیدکنندگان برای رویدادهای اجتماعی و ورزشی است.

هدف از ساخت این خانه ایجاد فضایی برای مالک است که امکان لذت بردن از جنگل اطراف و غرق شدن در طبیعت را داشته باشد، در شرایطی که هنگام حضور مردم، حریم خصوصی خود را حفظ کند. دیوارهای متحرک این خانه بلند و منحنی هستند. آنها روی چرخ هایی کوچک قرار می گیرند که با فشار دادن یک دکمه و با کمک یک موتور الکتریکی به حرکت در می آیند.

خانه

این پروژه که در نزدیکی شهر برمن، آلمان قرار دارد، گوشه ای آرام در مجاورت جنگل است. با این وجود، به دلیل رویدادهای ورزشی که به صورت دوره ای برگزار می شوند، این منطقه گاهی اوقات شاهد حضور افراد زیادی است. معماران نمی خواستند از حصار استفاده کنند تا تداخلی با شخصیت مکان و همچنین مهاجرت حیوانات وحشی ایجاد کند. از این رو، حفظ فضای باز روزمره با امکان بسته شدن موقت مد نظر قرار گرفت.

خانه باز برای یک خانواده دو نفره ساخته شده است و همراه با گاراژ تقریبا 251 متر مربع مساحت دارد. این خانه دارای دو اتاق خواب، یک اتاق نشیمن، یک نیم طبقه، یک آشپزخانه، و حمام است که همگی در یک طرح باز قرار دارند. شیشه های قدی بزرگ امکان برقراری ارتباط با محیط بیرون را فراهم می کنند.

خانه

نمای بیرونی خانه با الهام از سبک معماری محلی شکل گرفته و دارای دیوارهای سفیدکاری شده و سقف نی کاهگلی سنتی است.

تمام انرژی مورد نیاز خانه باز از طریق پنل های خورشیدی تامین می شود.  

خانه

خانه

خانه

خانه

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر