اعلام رشته‌هایی که در دانشکده پزشکی قانونی ارائه می‌شود

تخصص پزشکی قانونی، سم شناسی پزشکی و روانپزشکی پزشکی قانونی در این دانشکده آموزش داده خواهد شد، البته رشته روانشناسی پزشکی قانونی و ژنتیک قانونی نیز رشته‌ای است که مورد نیاز ما است.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور درباره راه‌اندازی دانشکده پزشکی قانونی توضیحاتی را ارائه کرد.

«عباس مسجدی» رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره راه‌اندازی دانشکده پزشکی قانونی گفت: هم برای جذب و تربیت نیروی انسانی و همچنین برای ارتقای علمی نیروهایمان، این دانشکده راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: در واقع در زمان مرحوم آیت الله رییسی وقتی ایشان مشکلات ما را شنیدند در راستای طرح تحول این پیشنهاد را دادند و ایجاد دانشکده پزشکی قانونی در طرح تحول آورده شد.

رییس سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه در خصوص راه‌اندازی دانشکده در این سه الی چهار سال گذشته پیگیری های زیادی انجام شد، گفت: حتی وقتی آیت‌الله رئیسی از قوه قضاییه رفتند باز هم این موضوع را پیگیری می کردند، البته در این زمینه موانعی وجود داشت. در واقع این موانع این بود که تلقی مسئولان این بود که سازمان ما یک سازمان اجرایی است و سازمان اجرایی نمی تواند دانشگاه داشته باشد و به عنوان آموزش عالی نمی‌تواند نیرو تربیت کند.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور خاطرنشان کرد: خیلی این موضوع را دنبال کردیم و با مرحوم آیت الله رییسی دوبار دیدار کردیم و ایشان با وزیر بهداشت و هم آقای لطیفی صحبت کردند که این دانشکده ایجاد شود. ما در این زمینه پیگیری های زیاد و مکاتبات را انجام دادیم. امروز موضوعاتی که در سه دانشگاه در رشته پزشکی قانونی آموزش داده می شود، آن چیزی نیست که مورد نیاز ما است و نیازهای ما را برطرف نمی‌کند.

مسجدی تصریح کرد: اگرچه پاسخ منفی از سوی مسئولان به ما داده شد، اما ما این کار را متوقف نکردیم و خوشبختانه با مکاتبات و صحبت‌هایی که با رییس قوه قضائیه انجام دادیم از ایشان خواهش کردیم این دانشکده در ذیل دانشگاه علوم قضایی راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: در هیات امنای دانشگاه علوم قضایی دو تن از وزرا حضور دارند و رییس آن رییس قوه قضاییه است و همچنین رییس سازمان برنامه در این هیات امنا حضور دارند و خوشبختانه سال گذشته ایجاد دانشکده در این هیات امنا مصوب شد و به جهت اینکه برخی از رشته‌های این دانشکده باید مجوز از وزارت بهداشت اخذ می کرد از همین رو ما در شورای گسترش وزارت بهداشت نیز اخیرا این مصوبه را گرفتیم و براین اساس رشته‌هایی که مورد نیاز ما است، اگر برنامه های آموزشی را به وزارت بهداشت پیشنهاد دهیم وزارت بهداشت مصوب خواهد کرد و در نهایت این رشته ها در این دانشکده آموزش داده خواهد شد.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور خاطرنشان کرد: البته ممکن است برای برخی از رشته ها نیز نیازمند مصوبه وزارت علوم باشیم. این دانشکده به تربیت نیروی انسانی با مهارت به ما کمک می کند، چراکه بعضا نیروهایی که الان از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند باید یک سال اینجا دوره ببینند تا بتوانند کار پزشکی قانونی را انجام دهند. در هر حالی که افرادی که در این دانشکده آموزش ببینند از همان ابتدا تجربه لازم را کسب می کنند.

وی ادامه داد: تخصص پزشکی قانونی، سم شناسی پزشکی و روانپزشکی پزشکی قانونی در این دانشکده آموزش داده خواهد شد، البته رشته روانشناسی پزشکی قانونی و ژنتیک قانونی نیز رشته‌ای است که مورد نیاز ما است.

براساس برنامه های آموزشی که این رشته ها در وزارت علوم و وزارت بهداشت دارند، کارایی لازم را برای پزشکی قانونی ندارند، در حالی که در ذیل دانشکده پزشکی قانونی وارد شوند، از روز اول به عنوان متخصص می توانند در این جایگاه قرار گرفته و خدمت ارائه کنند. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر