اطلاعیه‌ ایران خودرو برای چگونگی ثبت نام در طرح فروش جدید/۷ خودرو در فروش عرضه شد (+جزئیات کامل)

خودروهای قابل عرضه در این طرح شامل گروه محصولات پژو ۲۰۷ دستی، تارا، رانا پلاس، سورن پلاس بنزینی، هایما و محصول جدید ری‌راست.

ایران خودرو در اطلاعیه‌ای نحوه ثبت درخواست خرید ری‌را و برخی دیگر از محصولات خود را اعلام کرد.
 
به گزارش عصر ایران  ایران‌خودرو در این اطلاعیه شرایط لازم برای شرکت در طرح ثبت‌ درخواست خرید محصولات که از طریق سایت www.ikcosales.ir اجرا خواهد شد را تشریح کرده است.
 
این طرح شامل متقاضیان عادی، مشمولان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و مشمولان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده است. متقاضیان عادی لازم است برای ثبت نام اولیه، دارای 230 میلیون تومان وجه در حساب وکالتی که در بانک‌های عامل افتتاح می‌کنند، باشند.
 

متن اطلاعیه ایران خودرو به شرح زیر است:

به منظور تسهیل خرید مصرف‌کنندگان واقعی خودرو، شرکت ایران‌خودرو در نظر دارد بخشی از ظرفیت تولیدات خود تا پایان سال 1403را به صورت طرح پیش فروش و فوق‌العاده طی اولویت‌بندی و در چارچوب مصوبات شورای رقابت و دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری، عرضه کند.
این فراخوان شامل متقاضیان عادی، مشمولان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و مشمولان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده است.
 

فرآیندهای این عرضه طی دو مرحله خواهد بود:

مرحله اول وکالتی کردن حساب و مسدود کردن مبلغ تعیین شده (مختص متقاضیان عادی) و ثبت درخواست شرکت در اولویت بندی است.
مرحله دوم پس از تعیین اولویت‌ها و مشخص شدن متقاضیان واجد شرایط است که این مرحله با فراخوان شرکت ایران‌خودرو برای انعقاد قرارداد و واریز وجه آغاز می‌شود.
براساس ضوابط باید تا سقف 50 درصد قیمت خودرو در حساب بانکی متقاضی تا زمان انجام و اعلام اولویت‌بندی مسدود شود. بر این اساس مبلغ مسدودی در این طرح 230میلیون تومان در نظر گرفته شده است. (الزام به وکالتی کردن و مسدودی حساب فقط برای متقاضیان عادی است.)
الف- مبلغ اعلامی در این اطلاعیه در حساب متقاضی به درخواست خود به صورت اینترنتی یا حضوری در بانک‌های عامل، به ذی‌نفعی شرکت ایران خودرو مسدود می‌شود. در هر زمان که نیاز باشد متقاضی می‌تواند با اعلام انصراف، مسدودی را رفع  و وجه را برداشت کند، لذا شرکت در اولویت‌بندی، منوط به وجود وجه در حساب تا زمان اجرای اولویت‌بندی خواهد بود. پس از اعلام اولویت‌بندی، مسدودی وجه بدون مراجعه به بانک رفع و مبلغ توسط متقاضی قابل برداشت است.
 

محصول جدید ری برای اولین بار را در طرح فروش ایران خودرو قرار گرفت

اطلاعیه ایران خودرو برای چگونگی ثبت نام در طرح فروش جدید/7 خودرو در  فروش عرضه شد (+جزئیات کامل)
ب- وجوه مسدود شده به هیچ عنوان امکان استفاده توسط شرکت ایران‌خودرو را نداشته و صرفا برای اطمینان از آمادگی خریدار و پیش‌گیری از حضور واسطه گران پیش‌بینی شده است. 
ج- پس از اتمام مهلت تعیین شده (به منظور رفاه حال مردم عزیز)، در صورتی که تعداد درخواست ثبت شده از ظرفیت عرضه بیش‌تر باشد، اولویت بندی با نظارت دستگاه‌های مرتبط به صورت قرعه‌کشی تعیین و نتایج آن از طریق پیامک و سایت شرکت ایران‌خودرو اطلاع‌رسانی می‌شود. تعداد ظرفیت در نظر گرفته شده برای اولویت‌بندی متقاضیان به میزان بخشی از ظرفیت تولید شرکت ایران‌خودرو تا پایان سال 1403 است.
د- پس از وکالتی کردن حساب و ثبت درخواست خرید خودرو در سایت و پالایش نهایی و اعلام اولویت‌بندی، متقاضیانی که اولویت آن‌ها بالاتر از ظرفیت تولید بوده و در خارج از صف تشکیل شده از اولویت‌های اعلام شده قرار گرفته‌اند، حذف شده و قابلیت ادامه فرآیند را نخواهند داشت.
ه-ثبت درخواست در سامانه، هیچ‌گونه حقی را برای متقاضی برای ثبت‌نام و دریافت خودرو ایجاد نمی‌کند و تعهد شرکت ایران خودرو صرفا پس از اعلام نتایج اولویت‌بندی و ورود متقاضی به مرحله دوم با فراخوان شرکت ایران‌خودرو و قطعی کردن ثبت‌نام، انعقاد قرارداد و واریز وجه به حساب شرکت ایران‌خودرو شکل می گیرد. 
 

شرایط عمومی متقاضیان عادی بر اساس ضوابط حاکم به شرح زیر است:

 
حداقل سن متقاضیان خرید خودرو، 18 سال باشد.
دارا بودن گواهی‌نامه رانندگی (در صورت ابلاغ تغییرات در دستورالعمل، حذف می‌شود.)
متقاضیانی که طی 48 ماه گذشته، از شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا یا طی 24 ماه گذشته از دیگر شرکت‌های خودروساز خودرو خریداری و این شرکت‌ها به نام آن‌ها فاکتور فروش صادر کرده باشد، نمی‌توانند در این طرح شرکت کنند و در صورت ثبت درخواست خرید، درخواست خریدشان حذف می‌شود.
 
متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند، امکان ثبت‌نام و خرید خودرو را ندارند. (افرادی که دارای یک پلاک انتظامی فعال بوده و عمر خودرو موضوع پلاک بیش ازپنج سال باشد از این ممنوعیت مستثنا می‌شوند.)
 
انتقال امتیاز و یا اولویت اعلام شده به هر طریقی ممنوع بوده و امکان ثبت درخواست توسط اشخاص حقوقی وجود ندارد.
 
متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مشمول هیچ‌یک از شرایط فوق نبوده و فقط باید فرزند دوم و یا بعد آن متولد تاریخ 1400/08/24 به بعد باشند. در صورتی که تعداد تقاضا از تعداد ظرفیت عرضه بیش‌تر باشد، اولویت برای مادرانی است که در 24 ماه گذشته از شرکت‌های خودروساز خودرو دریافت نکرده‌اند. (توجه: ثبت‌نام در این طرح فقط توسط مادران حائز شرایط، مجاز است.)
 
متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده (غیر تاکسی)، مشمول هیچ‌یک از شرایط فوق (به استثنای بند شش: شرط ممنوعیت اشخاص حقوقی) نبوده و فقط باید قبل از ثبت درخواست به سایت ستاد نوسازی خودروهای فرسوده به نشانی WWW.NNHK.IR مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات شخصی و اطلاعات خودروی فرسوده خود اقدام کنند. بدیهی است در صورت عدم ثبت نام و نداشتن شرایط طرح فرسوده، فقط با سهمیه متقاضیان عادی و در مهلت تعیین شده، امکان ثبت سفارش خرید وجود خواهد داشت.
 

مراحل و زمان‌بندی انجام ثبت درخواست (متقاضیان عادی)

1- وکالتی کردن حساب و مسدودی مبلغ 230 میلیون تومان از روز یک‌شنبه مورخ 1403/05/21 تا پایان ساعت 24 روز شنبه مورخ  1403/05/27 نزد بانک‌های عامل. 
2- ثبت درخواست خودرو در سایت فروش اینترنتی ایران‌خودرو به نشانی ikcosales.ir،  در 48 ساعت پس از انجام وکالتی کردن حساب و مسدود کردن مبلغ تعیین شده نزد بانک‌های عامل از روز چهارشنبه مورخ 1403/05/24  تا روز چهارشنبه مورخ 1403/05/31 
3- اطلاع رسانی نتایج اولویت‌بندی از سوی شرکت ایران‌خودرو.  
4- فراخوان متقاضیان اولویت‌بندی شده برای واریز وجه و انجام ثبت نام طبق زمان‌بندی و اولویت‌های تعیین شده. 

تذکرات مهم:

1. شرکت در اولویت‌بندی منوط به مسدودی مبلغ 230 میلیون تومان در حساب وکالتی مشتری نزد بانک‌های عامل و به ذی‌نفعی شرکت ایران‌خودرو تا اعلام نتایج اولویت‌بندی است. 
*متقاضیان صرفا در بانک‌های عامل: تجارت، صادرات، ملت، پارسیان، کارآفرین، سپه، شهر، اقتصاد نوین، رفاه کارگران و آینده می توانند حساب را به نام ایران‌خودرو وکالتی کنند.
2. واجد شرایط بودن متقاضی بر اساس ضوابط و قوانین موجود (که در این اطلاعیه اعلام شده است)، بر مبنای خوداظهاری متقاضی صورت پذیرفته و پس از ثبت درخواست از مراجع مرتبط استعلام می‌شود، لذا در صورتی که در هر مرحله‌ای معلوم شود متقاضی شرایط لازم، مطابق قوانین حاکم و دستورالعمل شورای رقابت را نداشته، شرکت ایران‌خودرو اولویت کسب شده را حذف و متقاضی حق هرگونه اعتراض یا شکایت را از خود سلب می‌کند.
3. متقاضیان اولویت‌بندی شده برای ثبت نام و انعقاد قرارداد فراخوان می‌شوند و عدم واریز وجه هر مرحله در مهلت تعیین شده به منزله انصراف تلقی شده و شرکت ایران‌خودرو هیچ‌گونه تعهدی نسبت به ثبت نام و تحویل خودرو به ایشان را ندارد.
4. در زمان ثبت درخواست خرید، هر متقاضی می‌تواند حداکثر پنج محصول را به ترتیب مطلوبیت مورد نظر، انتخاب کند. از بین محصولات انتخاب شده، به ترتیب درخواست مشتری در فرآیند اولویت‌بندی هر خودرو شرکت داده می‌شود و در نهایت در صورت کسب امتیاز لازم تنها یک خودرو به عنوان درخواست نهایی مشتری منظور خواهد شد.
5. تمامی پرداخت‌ها باید از کارت بانکی متقاضی متصل به کد ملی خود باشد.
6. خودروهای قابل عرضه در این طرح شامل گروه محصولات پژو 207 دستی، تارا، رانا پلاس، سورن پلاس بنزینی، هایما و محصول جدید ری‌راست.
7. مشخصات فنی محصولات قابل عرضه در سایت ایران‌خودرو به نشانی www.ikco.ir و قیمت محصولات در سایت www.esale.ikco.ir قابل مشاهده هستند.
8. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی، مراتب در اطلاعیه‌های بعدی اعلام خواهد شد. 
9. تمامی پیام‌ها از سوی ایران‌خودرو به شماره همراه اعلام شده در پروفایل متقاضی ارسال خواهد شد، در صورت خاموش و یا مسدود بودن دریافت پیام، مسوولیتی متوجه شرکت ایران‌خودرو نخواهد بود.
10. در این مرحله و پس از اعلام اولویت‌های متقاضیان و شکل‌گیری لیست انتظار برای هر محصول، شرکت نسبت به فراخوان متقاضیان بر اساس ظرفیت تولید و به مرور زمان و صرفا براساس لیست اولویت‌بندی برای هر محصول اقدام می‌کند و قطعی کردن ثبت نام منوط به انعقاد قرارداد براساس قیمت روز و پس از واریز وجه خواهد بود و شرکت ایران‌خودرو قبل از آن هیچ‌گونه تعهدی به متقاضیان نخواهد داشت.
11. متقاضیان طرح عادی که قبل از اولویت‌بندی نسبت به کاهش موجودی حساب وکالتی و یا برداشت کامل وجه اقدام کنند، در زمان اولویت‌بندی در طرح شرکت داده نخواهند شد و برداشت و یا کاهش موجودی به منزله انصراف است.
12. متقاضیانی که در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شرکت کنند و پس از استعلام از سازمان ثبت احوال مشخص شود که حائز شرایط نبوده‌اند از طرح حذف شده و امکان ثبت درخواست در هیچ یک از طرح‌ها را نخواهند داشت.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر