جرات سرمایه‌گذاری جسورانه؛ پیامد سرمایه‌گذاری همراه اول در دیجی کالا

معاون پیشین فناوری و برنامه‌ریزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، خاطرنشان کرد: می توانیم این ادعا را داشته باشیم که دیجی کالا در سطح منطقه می تواند مجموعه ای فعال باشد.

معاون پیشین فناوری و برنامه‌ریزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، معتقد است: ورود همراه اول به عنوان سرمایه گذار در دیجی کالا، گام بزرگی است تا بتوانیم آمادگی داشته باشیم تا شرکت های رشد یافته یا یونیکورن هایی همچون دیجی کالا، علاوه بر ورود در بازار بورس، جرات سرمایه گذاری جسورانه در حجم های بالا را داشته باشند.
 
احمد نیرومند، فعال اقتصادی حوزه فاوا در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، پیرامون خرید 40 درصدی سهام دیجی کالا توسط همراه اول و تاثیر آن بر اکوسیستم استارتاپی کشور، گفت: بزرگترین سرمایه گذاری اقتصاد دیجیتال کشور می تواند در همه زمینه‌ها تاثیر داشته باشد و در رشد سرمایه گذاری اکوسیستم استارتاپی کشور موثر باشد.
 
وی، ادامه داد: این موضوع گام بزرگی است که بتوانیم آمادگی این را داشته باشیم تا شرکت های رشد یافته یا یونیکورن هایی همچون دیجی کالا، علاوه بر اینکه وارد بورس شوند، امکان سرمایه گذاری در حجم های بالا را داشته باشند.
 
نیرومند، افزود: نکته کلیدی که وجود دارد این است که کشور با ادبیات جدیدی آشنا می شود که یک استارتاپ می تواند 30 هزار میلیارد تومان ارزش داشته باشد، این در حالی است که بسیاری از تراکنش های کشور در طول سال این میزان نیست و ارزش تمامی تراکنش ها شاید کمتر از ارزش سهامی یک شرکت استارتاپی باشد.
 
این فعال اقتصادی حوزه فاوا، اظهار کرد: همه این موارد این نوید را به ما می دهد که توسعه خوبی در چهار سال پیش رو خواهیم داشت و می توانیم از این ظرفیت ها برای سکوهای دیوار، بازار و باقی فعالیت ها استفاده کنیم و با استفاده از این سرمایه گذاری ها، کشورهای در حال توسعه را در بازار محصولات رشد یافته خود داشته باشیم.
 
معاون پیشین فناوری و برنامه‌ریزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، خاطرنشان کرد: می توانیم این ادعا را داشته باشیم که دیجی کالا در سطح منطقه می تواند مجموعه ای فعال باشد و این فعالیت را در مقیاس جهانی توسعه دهد و لذا ورود همراه اول به عنوان سرمایه گذار از یک طرف این امکان را می دهد که سرمایه گذاری های بعدی از طریق این مجموعه یا مجموعه های دیگر همچون ایرانسل برای توسعه نهایی این محصول وجود داشته باشد و باعث افزایش ارزش بازار این مجموعه شود و از طرفی این جرات را به مجموعه های دیگر سرمایه گذاری مخصوصا سرمایه گذاری جسورانه می دهد.
 
نیرومند، در ادامه گفت‌وگو با سیتنا، افزود: مورد بعدی تاثیر ماهوی این سرمایه گذاری است، استارتاپ های زیادی در کشور داریم که ارزش های سرمایه گذاری آنها اگر تا 50 میلیارد تومان باشد، باید توسعه نهایی بالایی در آنها شود.
 
وی، ادامه داد: با برنامه ریزی و استفاده از فعالیت هایی که باعث آگاهی بخشی به مردم می شود، می توانیم کار را پیش ببریم و امیدی داشته باشیم که سرمایه گذاری های خرد در استارتاپ ها و مجموعه هایی که ارزش گذاری آنها زیر 50 میلیارد تومان است، اتفاق افتد.
 
این فعال اقتصادی افزود: در نهایت ورود سرمایه ها به بخش استارتاپی به دلیل آنکه رشد نمایی دارند به مردم این نوید را می دهد که با ضمانت بیمه ها کار را پیش ببرند و سرمایه آنها از تورم، رشد جلوتری داشته باشد و هم به آنها سرمایه با بازده می دهد و هم از بازارهای طلا و ارز سود می دهد و اگر مردم اطمینان داشته باشند که همپای بازار ارز می توانند سود بگیرند، علاقه دارند که به توسعه اقتصاد دیجیتال کشور کمک کنند و این فرهنگ سازی در گام اول برعهده وزیر ارتباطات است و در گام بعدی اطلاع رسانی درست است که مردم را به سمتی آوریم که سرمایه گذاری بر روی اقتصاد دیجیتال را انتخاب کنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر